שתף קטע נבחר

כן רק בלונדיניות

הריאליטי "דה הילס" היא הסדרה הכי נצפית ב-MTV, וגם הכי מתוסרטת, הכי בלונדינית והכי ריקנית. מתמודדות ראויות? אתם יכולים לשכוח מזה. רק ערימות של פאריס הילטוניות עשירות ושערוריות מתוסרטות היטב, שמסעירות את אמריקה. סקירה

אמריקה חגגה אתמול. העונה השלישית של "דה הילס" ("The Hills") חזרה בפרקים חדשים. אם אינכם יודעים לאלו גבעות הכוונה, היו בטוחים שמדובר בהילס הכי מוכרות בארצות הברית, כלומר בוורלי הילס. ואם אינכם מכירים את סדרת הריאליטי של MTV - כנראה שגזרתם על עמכם צום מכל אמצעי תקשורת פופולרי אמריקאי בשנתיים האחרונות.


 

בניו יורק טיימס, (כמו גם במאות עיתונים, עיתוני בידור, מגזיני בידור מודפסים ומשודרים, בלוגים ווידיאו בלוגים), קיבלו את שובה לטלוויזיה בכבוד הראוי (כתבה רחבת היקף) ובציניות הראויה (הכתבה לגלגנית ומודעת לעצמה). "הריאליטי הפסבדו מאולתרת 'דה הילס'", נכתב שם עליה, "מעבר לייצוג שלה ב-MTV, מעבר לנציגות שלה בשערי הטבלואידים ובכל כלי תקשורת מודרני אחר כמעט, היא מעל הכל מחסלת אכזרית של תקווה. היא לועגת לליבנו; היא משחקת עם הנאמנויות שלנו ואני מקדמים בברכה את ההתעללות".

 

מהי הסדרה הזאת שגרמה לניו יורק טיימס להשתפך עליה בפטאליות כזאת?

 

"דה הילס" היא ריאליטי המתקיימת בסימביוזה ספירלית עם המציאות. היא סדרת המוקו-ריאליטי המוצהרת הראשונה. כלומר, זוהי סדרת הריאליטי הכי מתוסרטת עם הגיבורים הכי מזויפים, אבל היא מעצבת מציאות, כלומר גיבוריה הפכו למייצרי אייטמי רכילות, משחררי שירים למצעדים ומחוללי תצוגות אופנה. הם חיים בה ובכלי התקשורת שמראיינים אותם. אין להם חיים מחוץ למצלמות.


 

"דה הילז" הדור החדש של הריאליטי. אין בה תחרויות, או איים, או פרסים. היא נראית כמו סדרת דרמה עם שחקנים גרועים. כוכבותיה הן צעירות עשירות יפות, מפונקות וטרנדיות שמנסות לסלול לעצמן כביש מהיר להצלחה בתעשיית האופנה והמוזיקה באל.איי. האחרונה שהצליחה בכך בענק היתה פאריס הילטון ולעורה צרוב הפלאשים הן מקוות להיכנס, על כן, מה יותר קל מלעבוד ברבע משרה חצי מומצאת ובשלושת רבעי הזמן הנותר לככב בסדרת ריאליטי שמתארת את שגרת יומך באותה עבודה ואת הדייטים שלך? ולמה שלא להוסיף דרמה לדוקו ולהמחיז חלק ניכר מהסצנות? במילא הכל שיווק.

 

פאריס הילטון, הדור הבא, אינן מחזיקות בשם משפחה מפורסם. כוכבות הכלום הנוכחיות שאמריקה מפתחת אובססיה גוברת אליהן הן גרסה דהויה ומומצאת של היורשת הצבעונית. כמוה, אין להן שום כישרון נראה לעין למעט בלונדיניותן. אבל לאמריקה זה לא מפריע להפוך אותן לגיבורות תרבות.

  

הוול סטריט ז'ורנל פרסם לאחרונה כתבה מפורטת ובה תסקיר ותחקיר על דמותה של מובילת הסדרה, לורן קונרד. "לורן קונרד מפורסמת בלהיות בסדרת ריאליטי. אבל מה שהיא באמת רוצה לעשות זה לנהל אימפריית מרצ'נדייז", נאמר שם. החלום שלה, לפי המגזין הנחשב, הוא להיות התאומות אולסן, השתיים שתרגמו למיליוני דולרים את חומר הגלם המאוד בסיסי של התהילה שלהן.


 

קונרד, 22, היא כוכבת "דה הילס", שהיא גם תוכנית הריאליטי הנצפית ביותר ב-MTV. במהלך השנתיים האחרונות המצלמות לכדו את ראשית ימיה כמתמחה ב"טין ווג", ואת שארית לילותיה כמפלרטטת עם בנים ורבה עם חברות. בין עונה לעונה היא הופיעה על לא מעט שערי מגזינים ונאלצה לסנגר בלא מעט תוכניות אירוח על תסרוט היתר של הסדרה שהיא בעצם חייה. כעת היא מתרגמת את הפרסום הלא יאומן שלה לקריירת עיצוב אופנה. היא חייבת לפדות את ההצלחה מהר, כי לורן היא הסדרה והסדרה היא לורן וכשהסדרה תרד מהמסך - התירוץ לקיום של לורן על שערי מגזינים יתמוסס מהר.

 

לורן התפרסמה לראשונה בריאליטי אחר של MTV, "לגונה ביץ'". היתה זו סדרת ריאליטי שנראתה גם היא כמו דרמת נעורים, ועקבה אחרי חייהם מלאי חוסר המעש של כוכביה המעוצבים היטב – בני נוער שמתגוררים בעיירת חוף מדהימה ביופייה ונוטפת כסף במחוז אורנג' בלוס אנג'לס.

 

כעבור שלוש עונות של "לגונה", לורן זכתה לסדרה משלה – הנערה הכי יפה באורנג' קאונטי עוברת ללוס אנג'לס כדי ללמוד בקולג' ולפצוח בקריירה בעולם האופנה. אין לה הרבה שכל אבל יש לה המון מזל ושיק.


 

היא קיבלה משרה של מתמחה ב"טין ווג", ווג למתבגרות, הכירה חברות חדשות שאחת מהן, היידי מונטאג, הפכה בשנתיים האחרונות לאייקון פופ גדול כמעט כמו לורן. הריב הגדול שלהן בעונה שעברה, ניסה לחקות את הריב הגדול בדור שקדם להן, בין פאריס לניקול ריצ'י. הרי כל דור צריך את המלחמה שלו.

 

הריב הצעקני בין החברות הכי טובות, באמצע מועדון, כשרק שמלות דקיקות לגופן, (ומוזיקת MTV אופנתית ברקע) היווה את התחנה המרכזית השנייה (אחרי השתתפות בריאליטי) בדרכן לפאריס, והשיא של חלקו הראשון של העונה השלישית. ברור שקלטת סקס היתה מעורבת בעניין, איך לא? שמועה זדונית התפשטה באינטרנט שלורן צולמה בעת מעשה ושהעדויות הופצו ברשת על ידי מתעדן. לורן האשימה את היידי והארוס שלה ספנסר פראט בהפצת השקר. הם כפרו בהאשמות. הסערה שככה, המשקעים נותרו (בעיקר בדמותשחזורי יוטיוב של מעריצים) והשתיים לא מדברות ולא ידברו, כפי שהצהירה לורן בפני דייויד לטרמן בסוף השבוע שעבר. "אני רוצה לסלוח לך ואני רוצה לשכוח אותך" תאמר לורן להיידי מספר פרקים מאוחר יותר. מלה של לורן היא מלה. של תסריטאי.


 

אחרי הריב כוכבה של היידי החל לזרוח. כדי להוסיף קצפת למנת הפרסום הגדלה שלה, מפיקי הסדרה בנו לה סיפור פרידה מהארוס שלה, שזכה לסיקור לא יאומן בכלי התקשורת בארה"ב. האם הם נפרדו או שזו היתה פרידה מבוימת בסוף העונה השנייה, לשם יצירת מתח לקראת העונה השלישית? האם הם יחזרו? למי אכפת? לאמריקה אכפת. יותר מרייטינג (הסדרה הנצפית ביותר ב-MTV עם 3.5 מיליון צופים בממוצע, ועוד אלפי צפיות חינם בסדרה שכל פרקיה זמינים באתר הרשת) "דה הילס" מעוררת עניין ועניין שווה כסף.

 

היידי "מעצבת אופנה וזמרת", בת 21 ומנותחת בכבדות, הוציאה מאז סינגל מלווה בקליפ "אני בביקיני על החוף מציגה את ניתוחי ונתחי הפלסטיים" שזכה לקיתונות של בוז ועשרות פרודיות , אבל לא ריפה את ידה מלהכריז על הוצאת אלבום שלם בקרוב.

 

ועכשיו אודרינה, השותפה האפורה למראה של לורן (ברונטית!) גוזלת מחברותיה פרורי פרסום פתאום, בזכות תמונות עירום שצילמה בעבר לפלייבוי וצפו "במקרה".

 

לורן דווקא משמרת תדמית מתוקה, והפרסום האחרון שהיא זכתה לו גולם בקו אופנה שחנכה. ההתעסקות המולטי מוגברת בריאליטי הזאת, שמסממת את תובנתה של אמריקה, בעקבות הוכיחה את עצמה בהשקת הקו. האם לורן, רק בת 22 וכבר כשרונית מספיק כדי לייצר קולקציית מלבושים? תצוגת האופנה שלה בשבוע האופנה באל.איי זכתה לסיקור כביר בהיקפו, כולל התייחסות נרחבת במדורי אופנה נבחרים שקרעו אותה לגזרים, אבל עשו זאת בפרוטרוט ובירידה כה מדוקדקת לפרטים, כאילו היתה ראלף לורן ולא סתם לורן קונרד. הגיחוך רב המלים עליה העיד יותר מאלף מלים (והרבה יותר מאלף מלים נשפכו על הקולקציה הזאת) שמי שלא מגחך על לורן קונרד לא קיים במדורי התרבות בעיתונות האמריקאית.

 

גם מי שלא יוצא עם לורן קונרד לא קיים, כך יודעים כל מיני בנים שייסדו ז'אנר מתפרסמים בשקל משל עצמם: הגרופיז של כוכבות הריאליטי. ברודי ג'נר, בנו של השחיין האולימפי ברוס ג'נר, הוא דוגמא טובה. ג'נר מתפעל מערכת יחסים מטושטשת עם לורן, באמנצעותה הוא זוכה לפרסום על כלום ולזוויות צילום מעולות. כמו לורן וחברותיה הוא מת על המצלמות, פפראצי או ריאליטי - הכל הולך. ג'נר התאהב במראה של עצמו בטלוויזיה אחרי שדאג להצטלם בחברת פאריס הילטון ואז הופיע בכמה תוכניות ריאליטי, ו"דה הילס" מספקת לו את רגע התהילה הכי גדול שלו.

 

הפרקים הנוכחיים שלה מייצרים הרבה עניין ולא בכדי. זוהי תקופה שבה נערות ליווי שמשלו בלקוחות שמשלו בניו יורק, הופכות למתעשרות החדשות, מפני שהן יודעות לשיר שירי פופ במייספייס שלהן, והתמזל מזלן להתפרסם באופן שמזכיר את ההסתבכויות המיניות של פאריס, קים קרדשיאן ואחרות.

 

כעת מצפים כולם לראות האם "דה הילס" שהפכה לשם מותג לסדרות ריאליטי מתוסרטות היטב, תעבור את מכשלת מודעות היתר של הציבור לזיוף. נכון, שום דבר בה לא מקרי, היא בבואה נוצצת של החיים הלא אמיתיים במילא של קונרד וחברותיה - חיקוי של חיים שמנסים לחקות את החיים של כוכבניות התרבות הנוכחיות, אז מה?

העיקר לשתות את המיץ - למי אכפת אם הוא לא עשוי מחומרים טבעיים בלבד? נראה שהציבור הפך כל כך מודע לתסרוט החיים שהוא מקבל אותם ככה. במיוחד לאור העובדה שאנשים מתסרטים את המציאות שלהם מדי יום ומעלים אותה ליוטיוב.

 

ניתוחים שכלתניים של התופעה בבכירים שבכלי התקשורת האמריקאיים, קובעים שעם בוא הדפיציט בכישרונם של כוכבי אמריקה - יורד גם שער הדולר, ועמו תשקע בסוף התרבות האמריקאית כולה. ואנחנו וכל אמריקה נצפה בזה. אין דבר יפה יותר מלצפות באימפריות שוקעות, והשקיעה בחוף של לוס אנג'לס, מבעד משקפי שמש של נערות בלונדיניות עם שערוריות מין שעתידות לפרוץ כדי לקדם את העונה הרביעית – נראית מצוין.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זאת היידי מונטאג
שער המגזין USweekly
לאתר ההטבות
מומלצים