שתף קטע נבחר

מתקשרים ל-1-800 מהסלולר? בקרוב לא תשלמו

משרד התקשורת החליט כי החל מאמצע יוני חברות הסלולר לא יגבו תשלום עבור שיחות למספרי 1-800. במקביל, אישר המשרד לחברות הסלולר למכור שירות 1-800 לעסקים

החל מאמצע יוני חברות הסלולר לא יוכלו לגבות תשלום עבור שיחות למספר 1-800. כך הודיע היום (ב') משרד התקשורת.  במקביל, מאשר המשרד לחברות הסלולר לספק את שירות 1-800. זאת, לאחר שעד היום הורשו רק חברות הטלפוניה הנייחת למכור שירות זה לעסקים.

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", ההחלטה להפוך את שיחת 1-800 לחינם גם עבור מתקשרים מהנייד, מגיעה לאחר שימוע שנערך לחברות הסלולריות. עד היום שיחה למספר 1-800 היתה חינם רק למחייגים מטלפון קווי, בעוד שבחיוג מטלפון סלולרי, חוייב הלקוח בתשלום זמן אוויר למפעיל.

 

ההסדר הנוכחי קיים כשש שנים. באותה תקופה, ביולי 2002, חסמו חברות הסלולר את מספרי 800-1 ללקוחותיהן, בעקבות סכסוך עם בזק ומשרד התקשורת על גובה התשלום שהן צריכות לשלם לבזק. שלושה חודשים לאחר מכן, בנובמבר 2002, הגיע שר התקשורת דאז, ראובן ריבלין, להסדר עם חברות הסלולר –שקיים עד היום - לפיו התשלום בעד זמן אוויר עבור התקשרות ממכשיר סלולרי למספר 800-1 יתחלק בין המנוי הסלולרי (יוזם השיחה) לבין בעל מספר 800-1 (מקבל השיחה). מדובר בעלות של כ-25 אגורות לשיחה.

 

לדברי שר התקשורת, אריאל אטיאס, "ההסדר החדש מתקן כשל צרכני ומגביר את השקיפות בתחום. הכנסת המפעילים הנוספים לתחום תעודד את התחרות בענף הטלפוניה ותיטיב עם בעלי העסקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיחה חינם
צילום: ויז'ואל/פוטוס
צילום: גיל הדני
אטיאס. "כשל צרכני"
צילום: גיל הדני
מומלצים