שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    השלטים באיילון בטוחים? בקרוב ניסוי חי

    משרד התחבורה אינו מתנגד להחזרת שילוט החוצות לנתיבי איילון לצורך מחקר - כך על-פי מכתב שהעביר מנכ"ל המשרד לח"כ יורם מרציאנו. עמותת פעולה ירוקה: "שר התחבורה שאול מופז מאשר ניסויים בבני אדם בנתיבי איילון, וזאת לטובת רווחיהן של חברות השילוט". ומה דעתכם?

    משרד התחבורה מעוניין לערוך מחקר בנושא השפעת שילוט החוצות על בטיחות הנהגים - ולכן תומך בהחזרת שלטי החוצות לנתיבי איילון. במכתב שהועבר לידי ח"כ יורם מרציאנו, קובע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, כי למשרדו אין התנגדות להציב מחדש את שלטי החוצות בנתיבי איילון, וזאת כדי שישמשו כבסיס למחקר הבוחן את השפעתם הבטיחותית על הנהגים. מכתבו של סיטרמן נכלל בעתירה שהוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בבקשה לאפשר את הצבתם מחדש של שלטי החוצות בנתיבי איילון.

     

    במכתבו לח"כ מרציאנו, מציין סיטרמן כי "מטבע הדברים, על המחקר... להתבצע על בסיס השילוט שהוצב בנתיבי איילון נכון ליום 31.12.2007 (לפני שהוסרו מתוקף צו בית משפט, ש.ה). משכך, אין למשרדי התנגדות להחזרת המצב בנתיבי איילון למתכנות שהייתה טרם היום הקובע". סיטרמן גם מסביר הדברים סוכמו בישיבה שנערכה בין השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, לבין שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז. 

     

    אבי לוי, מעמותת פעולה ירוקה, שהגישה את העתירה המקורית שהובילה להסרת שלטי החוצות, אומר היום ל-ynet כי החלטת משרד התחבורה תמוהה: "שר התחבורה, שאול מופז, למרות שהוא מתהדר בהיותו מר בטיחות בדרכים, מאשר ניסויים בבני אדם בנתיבי איילון, וזאת לטובת רווחיהן של חברות השילוט".


    למשרד התחבורה אין התנגדות להחזיר את שלטי החוצות לנתיבי איילון

     

    מי צריך מחקר?

    במשרד התחבורה אומרים היום ל-ynet כי מאחר שאין כל מחקר בנוגע להשפעת שילוט החוצות על הנוהגים בכבישים, החליט המנכ"ל לערוך מחקר בנושא. זאת, כדי שניתן יהיה לקבוע את השפעתם על הנהגים בצורה מדויקת. במשרד גם אומרים כי יש לזכור שהשלטים הוצבו לאורך נתיבי איילון במשך שנים רבות.  

     

    כאמור, מכתבו של סיטרמן נכלל בעתירה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, על-ידי חברת ברעם, העוסקת בפרסום חוצות. בעתירה מבקשת החברה לאפשר את הצבתם מחדש של שלטי החוצות בנתיבי איילון. ההחלטה להגיש את העתירה התקבלה לאחר שהכנסת התפזרה לפגרת הפסח, וזאת מבלי שתאושר הצעת חוק פרטית של ח"כ מרציאנו, המבקשת להתיר את הצבת השלטים. הצעת החוק אושרה לפני כחודש במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, אולם לא חזרה לוועדת הכלכלה לצורך הכנתה לקריאות שנייה ושלישית.  

     

    הסרה חסרת תוחלת

    לדברי גיא ברעם, מנכ"ל החברה שהגישה את העתירה, הפנייה לבית המשפט נועדה לצמצם את הנזק הכלכלי שנגרם לחברות הפרסום כתוצאה מהסרת שלטי החוצות. ראוי להזכיר כי כל שלטי החוצות בנתיבי איילון הוסרו ב-31 בדצמבר 2007, וזאת כמתחייב מצו בית משפט.

     

    "התקדמות תהליך החקיקה, במקביל להסרת ההתנגדות של משרדי הממשלה, רק מעצימים את חוסר התוחלת של הסרת שלטי החוצות", אומר ברעם ל-ynet.

    "מאחר שאנו מקווים כי בכל מקרה יוחזרו שלטי החוצות לאיילון, אנחנו נשמח אם בית המשפט יאפשר להקדים את הצבתם מחדש". יש לציין כי במספר דיונים שנערכו בנושא בוועדת הכלכלה, טענו נציגי ענף הפרסום כי הסרת שלטי החוצות תגרום לנזק כלכלי משמעותי, שעלול להביא לפיטורי עובדים.

     

    במערכת הפוליטית מעריכים היום כי העתירה שהגישה חברת ברעם תידחה, וזאת מאחר שבית המשפט לא ירצה להתערב בתהליך חקיקה הנמצא בעיצומו. יש לציין כי גם בית המשפט המחוזי בתל-אביב - וגם בית המשפט העליון - סירבו לפני מספר חודשים לבטל או לדחות את ביצוע צו בית המשפט, שהורה על הסרת השילוט.

     

    האם אתם בעד או נגד החזרת השלטים לאיילון כדי לבדוק אם הם מסכנים את הנהגים?

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן
    צילום: ששון תירם
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים