שתף קטע נבחר

מיצובישי לנסר - ויש בה הכל?

המשפחתית היפנית, פעם רבת-מכר מקומית אך במשך שנים ארוכות מכונית מרכז טבלה, מגיעה בגרסה חדשה לכביש הישראלי עם דגם מודרני שנראה מצוין ומבטיח להצליח. נהגנו בה בספרד, ואלה הרשמים הראשוניים

והנה כמה מילים הכרחיות על מעמדה הבכיר, בעבר הרחוק, של מיצובישי לנסר. היא הייתה מלכת היפניומטיות בישראל, שלטה בשוק עם נוסחת אבזור-מחיר אטרקטיבית וחוסלה למעמד זניח עם השנים. ניסתה להתרומם בעזרת שינויים קלים במפרט ומראה, אך הצליחה בכך רק חלקית. וגם מספרי מכירות נאים יחסית כיום, מלמדים אך ורק על חדירה מוצלחת מבעבר לשוק הליסינג. הרוכש הפרטי, ואין כאן שום סיבה להאשימו באפליה לא הוגנת, בוחר באלטרנטיביות מושכות ואיכותיות בהרבה.

 

אלא שעכשיו, מיצובישי מאמינה ביכולתה לשנות את כללי המשחק. כשנה לאחר התאריך שהבטיח היבואן עם חשיפת גרסתה האמריקנית, וכחודשיים לאחר שהוצגה לעיתונות, מגיעה הלנסר לישראל ומנסה להחזיר לעצמה את כוח המשיכה הדרוש בעזרת מראה אטרקטיבי, יכולת דינמית גבוהה מבעבר ואיכות חומרים והרכבה משופרים. המכונית הכלל-עולמית של מיצובישי, שחולקת מכללים עם דודג', קרייזלר וג'יפ, כמו-גם עם מספר דגמים אחרים של המותג עצמו, צריכה להצליח יותר מבעבר.


 

מאיימת למראה

על תחום אחד אין ולא יכול להיות כל ויכוח. הלנסר החדשה נראית טוב בהרבה מכל לנסר שקדמה לה. יופי הוא עניין של טעם אישי אמנם, אבל אם תחפשו אי פעם דוגמה לקונצנזוס שאין חזק ממנו, קחו את המשפחתית הזו. גם אם אינה קיצונית כדגם האב-טיפוס שהוצג כקדימון לה, הלנסר מציגה כמעט מכל זווית את המראה הנכון מבלי לוותר על צמיחה ניכרת בממדי בסיס הגלגלים-אורך-רוחב וגובה. חרטום אגרסיבי ומלא אופי, פרופורציות טובות ומבנה מוצק ודינמי. נקודת חולשה יחידה - אחוריים חסרי ייחוד.

 

גם בתא הנוסעים וסביבת הנהג יש חדשות טובות. הלנסר מרגישה מרווחת מקודמותיה למשפחה, נעימה בהרבה לשהייה. חלק מכך נרשם לזכות הקפדה טובה מבעבר על חומרים ועיצוב נקי ואלגנטי, חלק על בחירה בגוונים נעימים יחסית לעין. אלא שלוח מחוונים משובח, מנופי תפעול לתיבת ההילוכים לא יכול להעלים את התחושה כי מיצובישי לא הפנימה את המסר - סביבת נהג פשוטה למראה תייצר תחושה ספרטנית אצל הרוכש. בוודאי כאשר משווים אותה למתחרות אירופאיות, ויפניות מתקדמות אחרות, וגם אחרי עשרות נאומים בסגנון "פחות זה יותר". כך למשל, ויתור על כיוון הגה למרחק אינה החלטה שצריך לקבל אותה כטבעית. זו פשוט החלטה גרועה.


 

מנומנמת לתנועה

הלנאסר החדשה לא תגיע אלינו עם מנוע 1.6 ליטר, כמו שקובעות תקנות ההצלחה הלא-רשמיות של השוק המקומי. מנוע 1.5 ליטר עם תיבת

ארבעה הילוכים אוטומטית, יתמקם בתחתית ההיצע, וכמחליף לדגם הנוכחי - גם בקבוצה 2 לחישוב שווי ערך - אשר ימשיך וימכר עד בואו. לחלק הבעיקר-פרטי של שוק המשפחתיות, מיועד מנוע ה-1.8 ליטר, 143 כ"ס, עם תיבת הילוכים רציפה-אוטומטית. במילים אחרות - עבודה לא קלה לסוכני מכירות שיאלצו לשנן את יתרונות הגיר הרציף והלא-ממש-אהוב, יחד עם הבהרות לגבי נחיצות ה-1.8.

 

על הכביש מפתיעה הלנסר לטובה. את התחושה הגריאטרית של הדגם הקודם, מחליפה התנהגות רעננה בהרבה. למרות מנוע ה-1.8 ליטר, ולא בזכותו. למרות נתון הספק נאה וצליל מבשר טובות, תאוצות הביניים מספקות, ולא הרבה מעבר לכך. אחרי שלב התעוררות ארוך מאוד, התיבה הרציפה מעבירה כוח לגלגלים ושומרת - בהתאם למצערת - את מחט מד הסל"ד באזורים היעילים ביותר. אלא שהפער בין היכולת לצליל, גדול מדי.

 

שימוש בתפעול ידני מאפשר העברות הילוכים מהירות, וכמו שלמדנו בעבר, גם כאן מציגים מנופי התפעול התפתחות חיובית בתעשיית הרכב. אבל זו לא יותר מאשליה. תגובה מהירה אינה גוררת את הפעולה הצפויה, אלא כזו שמרגישה מעט מאולחשת.


 

בתחום המתלים והשלדה, המצב טוב יותר. עבודה טובה עשו מתכנני הפלטפורמה הזו, אולי הטובה ביותר בין כל חברות המשפחה. הלנסר מדויקת יחסית, תוך שהיא מצליחה לא להכנע לפיתוי שבמערכת מתלים נוקשה מדי. עם חיושקי "16 וצמיגי 205-60, היא נוחה במרבית המצבים להם יועדה, מבלי להפוך לרכה מדי. היא מציעה תגבור סביר לגמרי של ההגה, וזה בכלל לא מובן מאליו בעידן הנוכחי.

 

בגרסאות אבזור נדיבות יותר, עם חישוקים גדולים וצמיגים רחבים ובעלי חתך נמוך, הלנסר מציעה התנהגות פחות מהוקצעת. היא עשויה להציע כך אחיזת כביש טובה יותר, אבל תעניש את נוסעיה ברמת נוחות נמוכה. היא נראית ללא ספק אגרסיבית יותר, אבל בתנאי האספלט הישראלי, היא עלולה לסבול קשות.

 

חוזרת למרכז?

ביום ב' (16.6) תוצג הלנסר החדשה לעיתונות המקומית ולציבור הרחב, עם תגי-מחיר עדכניים והבטחות שיווקיות אופטימיות, נתמכות באירועי מכירה רבי משתתפים. והשאלה הגדולה היא: האם יש ליבואן המקומי סיבה מוצדקת לאופטימיות. התשובה חיובית אמנם, אבל עם מספר הסתייגויות.


 

כמתמודדת בקטגוריה הקשה ביותר, הלנסר מציעה איכויות נדרשות בתחומים שונים כמו נוחות, מראה, ייחוד והתנהגות. בתחומים אחרים כמו יחידת מנוע-גיר ותא נוסעים, הציון פחות טוב. כך שמה שנשאר הוא עניין תג המחיר הצפוי, וקביעת קהל היעד. את זה נדע כולנו בדיוק בעוד יומיים, כשההנחה הבסיסית היא כי גרסת ה-1.5 ליטר תהיה זו שתחליף בציי הרכב ובקבוצה 2, את הדגם הנוכחי.

 

אם כך אכן יהיה, תיאלץ מיצובישי-ישראל לוותר על חלק ניכר מפוטנציאל המכירות של הלנסר. במילים אחרות - חזרה לפסגת הטבלה לא תהיה כאן, בשום מקרה ובצדק.
מיצובישי לנסר 1.8

מיצובישי לנסר 1.8
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,798 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 143 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 18 קג"מ ב-4,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב ארבע דלתות, סדאן
אורך 457 ס"מ
רוחב 176 ס"מ
גובה 149 ס"מ
בסיס גלגלים 263.5 ס"מ
משקל 1,350 ק"ג
נפח תא מטען 400 ליטר
100-0 קמ"ש 11.2 שניות
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.5 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 188 גרם לק"מ
מחיר (הערכה) 130,000 שקל
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכיים)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות טרם נבחן

 

הכתב היה אורח חברת מיצובישי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנסר - נראית מצוין
לוח מחוונים מעניין
מה יגיד שוק הליסינג?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים