שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הטבות לנהג זהיר - משרד התחבורה מסרב

    שר התחבורה, שאול מופז, מתנגד להיטיב עם נהגים זהירים. הצעת חוק של ח"כ יולי אדלשטיין, הקוראת להנחה באגרת הרכב, נדחתה ברוב זעום

    שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, מתנגד למתן הנחות באגרת הרכב לנהגים זהירים. מליאת הכנסת דחתה היום (ד') את הצעת החוק של ח"כ יולי אדלשטיין, לפיה נהגים שלא יבצעו עבירות תנועה במשך תקופה ארוכה, יזכו להנחה בתשלום אגרת הרישוי השנתית.

     

    • הצעה: נהגת כחוק? אגרת הרישוי תקטן

     

    את ההתנגדות להצעת החוק הוביל משרד התחבורה, שאת עמדתו הציג בפני המליאה השר יעקב אדרי. יש לציין כי הצעת החוק נדחתה ברוב זעום: 35 מתנגדים מול 34 תומכים.


    הטבות לנהגים זהירים? לא במשמרת של מופז (צילום: אלעד גרשגורן)

     

    על-פי הצעת ח"כ אדלשטיין, גובה ההנחה על אגרת הרישוי השנתית יהיה תלוי במשך הזמן בו לא ביצע הנהג עבירות תנועה: ארבע שנים ללא עבירות - הנחה של 10%; שש שנים ללא עבירות - הנחה של 25%; שמונה שנים ללא עבירות - הנחה של 50%; ו-10 שנים "נקיות" - פטור מלא מאגרת רישוי.

     

    בדברים שנשא בפני המליאה, קרא אדלשטיין לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק: "בדרך כלל אנחנו עוסקים בענישה לנהגים שעברו עבירות... לפי ההצעה, נהג זהיר שלא יבצע עבירות, יוכל לזכות בהנחה באגרה. התמריץ הזה יוסיף לשיקול הדעת של הנהג - זו מוטיבציה נוספת, כלכלית, לנהוג בזהירות. אין לי ספק שתמריץ חיובי הוא תמריץ שמוכיח את עצמו".

     

    אדלשטיין הביע בדבריו נכונות לשנות את שיעור ההנחה הקבוע בהצעת החוק, בהתאם לדרישות שיציגו משרדי התחבורה והאוצר. "מי ייתן שהצעת החוק תחסוך ולו תאונה אחת", סיכם את דבריו בפני המליאה.

     

    "בהצעה הזו יש בעיות"

    אז למה מתנגד שר התחבורה להצעתו של אדלשטיין? "לכאורה, הצעת החוק היא מעניינת", אמר אדרי, שהציג את עמדת משרד התחבורה. "זה טוב לתת הנחות לנהגים ששומרים על נהיגה נכונה. אבל בבסיסה יש בעיות - אגרת הרכב קשורה למאפייני הרכב ולא הנהג". בהתייחסו לאגרות הרכב, הסביר השר כי הן נועדו לגלם עלויות הכרוכות בשימוש ברכב, כמו השפעה על איכות הסביבה ותשתיות. עוד סבור המשרד כי הצעת החוק תעודד רישום כוזב של בעלות על כלי רכב, במטרה להתחמק מתשלום אגרה.

     

    בעיה נוספת שמצא משרד התחבורה בהצעת החוק נוגעת ליישומה: "ההצעה תגרום לאפליית ציבורים שלמים של נהגים", אמר אדרי. "נהגים של רכבי חברה, נהגי רכב כבד, נהגי ליסינג - כל הנהגים שהרכב אינו רשום על שמם". יש לציין כי הצעת החוק אינה מתייחסת כלל לבעלות על רכב, אלא אך ורק עבירות התנועה שביצע או לא הנהג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יולי אדלשטיין. ההצעה המהפכנית, נדחתה
    צילום: חיים צח
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים