שתף קטע נבחר

האם קיימת בעיה סדרתית במחשבי Dell?

לקוח שרכש מחשב נייד מסדרת XPS של Dell נתקל בבעיות ביצועים, שחזרו גם לאחר שהחברה החליפה לו את המחשב לדגם מתקדם יותר. Dell ישראל: לא ידוע על כל בעיה סדרתית בדגמי הסדרה השונים

כשרוכשים מחשב יקר של מותג ידוע, בדרך כלל עושים את זה בראש שקט. בניגוד למחשבים עלומי שם באיכות הרכבה לא ידועה, קנייה של מותג מבטיח לכם שתקבלו מוצר איכותי עם "אמא ואבא", שסביר להניח שלא יעשה לכם יותר מדי בעיות, וגם אם כן תמיד תוכלו להפעיל את שירות האחריות.

 

רפעת מג'אדלה רכש בחודש פברואר מחשב נייד של חברת Dell מדגם XPS M1330, במחיר 7,900 שקלים, וגילה בעיות חוזרות ונישנות בביצועי המחשב. הבעיות התבטאו בין השאר בעיוותי קול וב"קפיאת" המחשב כל פעם שהוציא תקליטור מכונן הדיסקים.

 

לאחר שיחות חוזרות ונישנות עם מרכז השירות של Dell באירלנד, ולאחר שגם אחרי שני ביקורים במעבדה והחלפת לוח אם הבעיות לא נפתרו, הוחלט ב-Dell להחליף את המחשב בדגם מתקדם יותר  - ללא תוספת תשלום מצד הלקוח.

 

מג'אדלה חשב שכאן הסתיימו הבעיות, אך נכונה לו הפתעה לא נעימה: גם המחשב החדש, מדגם XPS M1530, סבל מאותן בעיות בדיוק.

 

בשיחה נוספת עם אחד הטכנאים במרכז השירות באירלנד נאמר למג'אדלה שלא ידועה בעיה גורפת במחשבים מסדרה זו. גם כשאנחנו סקרנו את המחשב לא הבחנו בבעיה דומה, אך חשוב לציין שהסקירה שלנו נעשתה על דגם בעל מפרט שונה.

 

בדיקה בפורום התמיכה באתר החברה מגלה שלא מדובר במקרה חד פעמי. בעבר התגלתה כבר בעיה גורפת במחשבים מסדרה זו, כאשר משטחי האלומיניום המוברש המשולבים בגוף המחשבים חישמלו משתמשים עקב בעיות הארקה. בעיה זו נפתרה על ידי החלפת ספקי הכח של המחשבים. ובמקביל לידי ynet הגיעו תלונות של לקוחות נוספים.

 

 

לאחר בדיקות נוספות באירלנד, נמסר למגאדלה שהמחשב שלו תקין לגמרי, ושמבחינת החברה הטיפול במקרה שלו הסתיים. רפעת לא הסכים לקבל את התשובה, אך הבין שישועה כנראה לא תגיע מצד Dell.

 

מכיוון שהבעיות לא איפשרו לו לעבוד באופן רציף על המחשב, הוא ביקש מהחברה שתאפשר לו לשדרג לדגם מתקדם יותר על חשבונו, "יעלה כמה שיעלה", העיקר שיקבל מחשב שעובד באופן תקין, אך נתקל בתשובה שלילית. "אמרו לי שבגלל שבאירלנד קבעו שאין בעיה  - אז אין באמת אין בעיה במחשב," הוא מספר, "ולכן אין אפשרות להחליף לי את המחשב."

 

בסופו של דבר החליט מג'אדלה להעביר את המחשב הבעייתי לשימושה של קרובת משפחה, ובמקומו רכש מחשב חדש של חברה אחרת, שעובד באופן תקין. בנוגע ל-Dell, סביר להניח שהוא לא יחזור לרכוש מוצרים של החברה בקרוב.

 

תגובת Dell ישראל

מ-Dell ישראל נמסר כי בארץ נמכרו קרוב לעשרת אלפים ניידים מסדרת XPS ובעולם נמכרו מליוני מחשבים כאלו - לשביעות רצונם המלאה של הלקוחות. לא ידוע ל-Dell על כל בעיה סדרתית בדגמי הסדרה השונים.

 

לגבי התקלה בה נתקל הלקוח, נמסר מ-Dell כי הוצאת דיסק מכונן לא מאיטה את פעולת המחשב, אלא אם יש עליו תוכנה מסוימת שפונה אל הדיסק הקשיח ושליפתו גורמת לתוכנה להיתקע או להיעצר. האטה בביצועי המחשב הנייד יכולה לנבוע מוירוסים, תוכנות שלא מורשות לרוץ על מערכת הפעלה ספציפית ועוד, כאשר Dell אינה אחראית על היישומים שהלקוח מריץ על המחשב.

 

Dell מוכנה להתקין את מערכת ההפעלה מחדש (כפי שהמחשב סופק מהמפעל) ולהריץ סדרת בדיקות בכדי לבדוק את ביצועי המחשב של מר מג'אדלה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים