שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    'חטיפת החיילים - בגלל היחס לעצורי ההתנתקות'
    יו"ר ועד רבני יש"ע, הרב דב ליאור, תוקף את יחס השלטון למתנחלים ואת היד הקשה שנוקטת מערכת המשפט כלפי חוסמי הכבישים, טוען כי חטיפת החיילים ללבנון היא העונש, ומזהיר: "כל זמן שלא יתוקן העוול – לא יהיה פיתרון לבעיה הכאובה". על עסקת השבויים: "אסור לערב רגשות"

    הממשלה אישרה, העסקה על סף חתימה והמשפחות מיטלטלות בין ייאוש לתקווה. ערב חזרתם הביתה של אהוד גולדווסר ואלדד רגב משבי חיזבאללה, על הרגליים או בארון, מציג יו"ר ועד רבני יש"ע הרב דב ליאור, מבכירי רבני הימין, את הגרסה שלו לסיבות שהביאו לחטיפתם. במאמר שפרסם בסוף השבוע טוען הרב כי האירועים בהם נחטפו שני המילואימניקים והחייל גלעד שליט הם עונש על יחסה של מדינת ישראל למתנחלים ועל היד הקשה שנוקטים גורמי החוק כלפי עצורי ההתנתקות. בנוסף הוא מזהיר כי החזרת החיילים תלויה בשינוי מדיניות בנושא זה, וכותב: "כל זמן שלא יתוקן העוול הזה – לא נראה באופק שום פתרון לבעיה הכאובה הזאת שאנו נמצאים בתוכה".

     

    בפתח מאמרו השבועי שפורסם בשבת בעלון תנועת "קוממיות" כתב הרב ליאור: "המחבלים חטפו מאיתנו מזה כשנתיים שלושה יהודים, ועד היום איננו יודעים באופן רשמי מה שלומם ומצבם. לאחרונה שמענו שהמחבלים מסכימים להחליף אותם

    באלפי חבריהם שישראל תיאלץ לשחררם תמורתם... אנו, בתור אנשים שמאמינים בהשגחה עליונה - שומה עלינו לברר לעצמנו מפני מה באה עלינו הצרה הזאת".

     

    בהתאם לחובת הברור, מציע הרב פרשנות משלו לסיבות שהביאו לחטיפה, וכותב: "לעניות דעתי נראה שמדינת ישראל עם מערכת המשפט שלה עושה עוול למתיישבי ארצנו, כולל שומרי תורה, ובפרט ברדיפה הקשה שהמערכת מתייחסת לאנשים שגילו התנגדות להסגרת ארצנו לידי המחבלים". לדבריו, "עורכים משפטים למי שלפני שלוש שנים חסם כבישים, וגם מי שנשפט וריצה חלק מהעונש, ומגיע לו, לפי החוק הטורקי, ניכוי שליש - מתעקשים ולא מאפשרים גם מה שמגיע לפי ה'חוק'... אם במדינה עושים עוול לאזרחים הנאמנים לה, בא העונש שהגויים חטפו אזרחים ולא יודעים כלל מה נעשה איתם".

     

    על שבויים וסחטנות

    בחלק אחר במאמר התייחס הרב ליאור גם לעסקת השבויים שאושרה בממשלה. הוא ציטט את דברי הגמרא לפיהם "אין פודים את השבויים יותר מכדי דמיהם" והסביר כי חז"ל דאגו שלא לחשוף את עם ישראל ל"סחטנות עתידית".

     

    הרב נמנע מהכרעה גורפת בשאלה מהי דעת התורה על העסקה הספציפית, וכתב: "ניתן להבין את דרישת המשפחות שיקיריהם נמצאים בשבי, שהמדינה תענה לכל דרישה שלהם ובלבד שיחזירו את הבנים. אולם על מנהלי המדינה מוטלת אחריות כבדה לשלום הציבור ובטחונו, ואם גורמי הביטחון אומרים שבמקרה שישחררו מחבלים הם עלולים לחזור על מעשיהם, וכן זה יסכן את אחינו בעתיד – הדילמה שהאחראים אמורים להכריע בה היא קשה".

     

    הוא קרא למקבלי ההחלטות שלא לערב רגשות בבואם להכריע בסוגיה, וסיכם: "מי שכוונתו באמת לטובת העם והמדינה - צריך להיות לו העוז והגבורה לשקול את הנושא לגופו של עניין ולא מתוך שיקולים של רגש או כל נגיעה מכל סוג שהיא, אלא לראות את טובת כלל ישראל".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים