שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    העסקים הקטנים יוצאים נגד החוק למניעת ספאם
    במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב'), יצאו מספר נציגי עסקים קטנים למאבק לשינוי חוק התקשורת בנוגע לדואר זבל, שהתקבל ועתיד להיכנס לתוקף בחודש דצמבר. רונן וויס, מנכ"ל המכללה לעסקים: "תנו לנו כלים לשווק את עצמנו, לעשות שיווק הוגן"
    חוק הספאם, שאוסר לשלוח הודעות שיווקיות דרך הדואר האקטרוני ומכשירי הפקס ללא הסכמה מראש מצד הנמען, עבר בכנסת ועתיד להכנס לתוקף בחודש דצמבר. החוק, שמשמח לא מעט צרכנים שסובלים מתופעת דואר הזבל, מכעיס בעלי עסקים קטנים רבים, שרואים בצורת שיווק זאת כדרך היחידה שלהם לפנות לקהל היעד שלהם. במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב'), יצאו מספר נציגי עסקים קטנים למאבק שמטרתו שינוי החוק.

     

    במסיבת העיתונאים השתתפו רונן וויס, מנכ"ל המכללה לעסקים; ,ניר קלינגר, מנכ"ל התאחדות המלאכה והתעשייה; יאיר כורח, יו"ר התאחדות הסוחרים; ונעמי זלצינגר, בעלת עסק קטן.

     

    "להלחם בחוקים שרוצים להרוג אותנו"

    "יש 400,000 עסקים שמעסיקים מעל מליון עובדים. בעל עסק קטן שואל את עצמו כל יום מחדש איך הוא גומר את החודש. 97% מהעסקים במדינה הם עסקים קטנים", אמר רונן וויס, שמפרסם את העסק שלו דרך דואר שיווקי, "בא המחוקק שמנותק מהעסקים הקטנים, שלא רואה ממטר מה עובר עלינו ומי אנחנו ומה אנחנו, וחוץ מזה שאנחנו צריכים להלחם על מנת לשרוד, על מנת לתת משכורת לעובדים, אנחנו צריכים גם להילחם במדינה. להילחם בחוקים שרוצים להרוג אותנו, וכרגע זה חוק התקשורת. בדרך יש גם את הפלאיירים".

     

    ווייס מודע לבעיתיות של נושא הדואר השיווקי, אך טוען בתוקף כי לבעלי עסקים רבים מדובר בפיתרון היחיד להשיג לקוחות. להערכתו, כ-100,000 מתוך העסקים הקטנים הישראל משתמשים בדואר שיווקי.

     

    "אני מבין את נושא ההטרדה מחד, אבל בואו תיכנסו לנעליים שלנו מאידך. לא יכול להיות שכל פעם הראייה הצרכנית הזאת היא הראייה הקובעת, כי מה שבעצם נעשה בחוק הזה, שבעצם הוא הפך את העשירים ליותר עשירים ואת העניים ליותר עניים. ברגע
    שהעשירים יכולים להרים קמפיינים במאות אלפי דולרים, מה נשאר לנו לעשות?" אמר וויס.

     

    מטרתם העיקרית של הדוברים במסיבת העיתונאים היא לתקן את הצעת החוק, כך שתהיה דומה לזו הרווחת בארצות הברית, שם קיים מאגר של אזרחים שהצהירו שאינם מעוניינים לקבל דואר שיווקי, ואליהם אסור לשלוח דברי שיווק. את השינוי הם מתכוונים להנהיג דרך קמפיין, שמסיבת העיתונאים היא השלב הראשון שלו.

     

    "אנחנו קוראים לעסקים אחרים להצטרף אלינו. אנחנו מחתימים עצומה שתכלול אלפי עסקים, יש פה אנשים מאוד בקיאים, גם במאבקים וגם בחוק, אנחנו נעשה כל דבר שאנחנו יכולים, על מנת שקולנו ישמע", סיכם ווייס.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "העסקים הקטנים יוצאים נגד החוק למניעת ספאם"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים