סקירת משחק: מריו נגד פיקאצ'ו
בפעם הראשונה שחקני ה Wii יכולים לשסות את מריו בלואיג'י, להחטיף לפיקאצ'ו ולהכות נסיכות. תתכוננו לעשות הרבה מזה ב-Super Smash Bros. Brawl
למי שבחיים לא שמע על סדרת המשחקים המשובחת .Super Smash Bros, הגיע הזמן להכיר. הסדרה הזו לוקחת דמויות של נינטנדו מכל רחבי קשת המשחקים, זורקת אותן לזירת קרב ונותנת לשחקן להכות בהן עד צאת הנשמה הוירטואלית שלהן.
גם במשחק החדש הבסיס נשאר זהה: משחק מכות משעשע, נגיש לכולם, צבעוני והכי חשוב – מהנה. השינוי היחיד בנוסחת הלחימה הוא האטת הקצב לעומת המשחק הקודם, מה שתורם מאוד ליכולת לעקוב אחרי כל ההתרחשויות על המסך, ולא סתם למעוך את הכפתורים ולקוות לטוב.
המשחק הזה, כמו קודמו, זכה לכמה דמויות חדשות, שלבים נוספים ומצב משחק חדש. כעת ישנן 35 דמויות בסך הכל, מהן 14 סודיות, שיפתחו ככל שתתקדמו במשחק. בנוגע לכמות השלבים לא אוכל לספק לכם מספר מדוייק, אבל לפני שאיבדתי את הספירה נספרו יותר מ- 50, רובם מעוצבים בהשראת העולם ממנו באה אחת הדמויות במשחק, כדוגמת שלב הלבה של מהמשחק מטרויד פריים, או שלב עם דשא, שמש ופרפרים, שלקוח מאחד העולמות של מריו.
- עוד ב-Vgames: הפורום של שחקני Smash
נוסחה מנצחת לא משנים
כאמור לעיל, נינטנדו לא המציאה מחדש את הגלגל ב- Brawl, וטוב שכך. המשחק עבר ליטוש ושיפור, האקשן נשאר במרכז, השליטה נותרה נוחה ונגישה, והדמויות עדיין חמודות.
המשחק עבר התאמה לקונסולה החדשה, ורואים את זה. ממשק השליטה שונה והותאם במיוחד לשלטים החדשים, אם כי נשאר נאמן גם לשלטי הדור הקודם. מה שזה אומר, בעצם, שתוכלו לשחק עם שלט של גיים-קיוב, עם השלט שמאוד-מזכיר-את-השלט-של-הגיים-קיוב-אבל-לבן של הווי (הידוע גם כשלט הקלאסי), עם ה- Wiimote, וגם עם תוסף הנונצ'אק בשילוב עם ה- Wiimote יחדיו.
לא רק זה, גם תוכלו להתאים כל כפתור לפעולה רצוייה, לנוחות מקסימלית. גם בלי כל התאמת הכפתורים והתמיכה בכל סוג שלט ביקום – השליטה ב- Brawl מאוד אינטואטיבית ומגיבה היטב, מה שהופך אותה לנגישה לכולם, במלוא מובן המילה. אחותי בת ה-5 התחילה לשחק
במלוא המרץ אחרי 10 דקות של למידה עצמית.
מטרת המשחק היא להכות באויבים עד שאלה מותשים, ואז לנצל את הרגע ולהעיף אותם אל מחוץ לגבולות המסך. אם תעשו זאת – תזכו בנקודות, והמנצח יהיה מי שנשאר עומד אחרון, או מי שצבר את רוב הנקודות בסוף הקרב.
מה שבכל זאת חדש היא התוספת של מהלכים סופר חזקים לדמויות, העונים לשם Final Smash. כדי להשתמש במהלכים אלה תצטרכו להכות כדור זוהר, שישוט לו מפעם לפעם אל שדה הקרב ויישא את הלוגו של סדרת המשחקים. ברגע שתכו אותו תזכו לבצע את המהלך המיוחד של הדמות, שבדרך כלל יגרום הרבה נזק לשאר החבורה.
אפילו עם מהלכי הסיום החדשים שהוצגו ב-Brawl, המשחקיות והדמויות נשארות מאוזנות באופן מושלם. כל מה שמהלכי הסיום מוסיפים, למעשה, הוא היבט אסטרטגי קל יותר מהרגיל, שמתאים גם עבור שחקנים מזדמנים.
עוד תוספת מבורכת שעושה את הופעת הבכורה שלה ב-Brawl היא מצב משחק לשחקן יחיד בשם Subspace Emissary. מצב זה מאפשר לשחק לעבור שלבים בסגנון ארקייד, כשכל שלב מיוחד הן בעיצוב שלו והן בדמויות בהן תוכלו לשלוט באותו שלב. הסיפור של כל דמות הוא שונה, אך בסופו של דבר כולן מתאחדות להלחם באויב משותף. תמצאו כאן גם כמה קרבות בוסים וכמה סצינות CG מעניינות.
כמעט ולא נשאר מה ללטש
בניגוד להרבה משחקי ה Wii, המשחק הזה נראה טוב. אפילו מאוד טוב. האנימציות חלקות, יפהפיות ומציאותיות (עד כמה שאפשר להפוך תנין ענק מהלך על שתיים לאמיתי, כן?). המשחק רץ על רזולוציה של 480p , שהיא אולי לא גבוהה במיוחד בהשוואה לקונסולות ה-HD, אך בהחלט מספקת טקסטורות חדות. כמובן, המשחק הזה לא צריך להציג ויזואליות עוצרת נשימה כדי לספק מאות שעות של הנאה, אבל זה בהחלט לא מזיק. במיוחד שהוא מצליח לשמור על קצב רענון תמונה גבוה, כיאה למשחק שבו מהירות וזמן תגובה הם אלה שיקבעו את
ההבדל בין נצחון והפסד.
כמובן שאחרי שתראו את כל מה שיש למשחק להציע, תרצו גם לשמוע אותו. פס-הקול מגוון מאוד ומכיל כמות אדירה של מנגינות רקע, המותאמות במיוחד לאווירה, מצב, קרב, עולם ודמויות, מה שבעצם אומר שיקח הרבה זמן עד שתתקלו באותה המנגינה פעמיים. האפקטים נשמעים טוב גם הם. תענוג לשמוע את לינק מנחית את חרבו על זלדה.
למרות שאין הרבה דיבוב במשחק – זה לא פוגע בו בכלל. רוב הדמויות לא מדברות, כעיקרון. הפוקימונים, המפלצות למיניהן וגם קירבי, הכדור הוורוד שטרם הבנתי מה הוא בדיוק, לא אמורים בכלל לדבר. הדמויות שמזכירות יותר דמויות אנושיות כן ידברו, למשל במהלך הסרטונים במצב לשחק יחיד, אך תשמעו אותן מעט מאוד במהלך הקרבות עצמם.
- עוד ב-Vgames: מה חדש ב-Soul Calibur 4?
אונליין! אונליין!
אני לא יודע כמה זמן עמדתי פעור פה כשראיתי את אפשרויות האונליין של המשחק. כן, סוף סוף תוכלו להלחם באנשים מכל רחבי העולם, ולהראות לכולם שאתם המריו הכי חזק. המשחק מציע שני מצבים מקוונים, בנוסף למצבי משחק משותף על אותה הקונסולה. מצב האונליין הראשון הוא המצב שכולנו מכירים, בו עד 4 שחקנים יכולים להכנס לזירה. המצב השני הוא מצב ה- CO-OP, בו שתי שחקנים יוכלו לשחק במצבי המשחק לשחקן יחיד, למשל במצב ה- Subspace Emissary החדש. מצב האונליין מוסיף מאות של שעות משחק, ובעצם גונב את כלל הפוקס של Brawl.
בנוסף לכל, המשחק המקוון כל כך חלק וחסר לאגים, בעיות התחברות וכל דבר אחר, שזה נראה כאילו כל ארבעת השחקנים נמצאים אצלכם בסלון, ומשחקים על אותה הקונסולה.
מצב האונליין היה יכול להיות מושלם אם היינו חיים באחת ממדינות אירופה, או ארה"ב, או כל מדינה בה מספר בעלי ה-Wii הוא לפחות תלת ספרתי. היעדר השחקנים הישראלים הוא לא זה שהורס את חווית המשחק, אם כי היה נחמד לשחק עם חבריי למדינה. מה שהורס הוא החיבור האיטי לאינטרנט, שבגללו לא יכלתי לארח משחקים אלא רק להצטרף אליהם, ומדי פעם גם הרגשתי בהאטה במשחק שללא ספק נובעת מ"החיבור האיכותי" מהארץ לחו"ל.
השורה התחתונה
קשה לתאר במילים עד כמה משחק המכות הזה מהנה ומגוון. הוא נגיש לכולם, מהיר, נראה טוב, נשמע טוב והפעם גם כולל מצב מקוון. אם זו לא הגדרה של שלמות, אז איני יודע מה היא. אל תחשבו לרגע שהמשחק חוזר על עצמו – לא ולא. המון מצבי משחק, כמות בלתי מוגבלת של תוכן נוסף שצריך לפתוח, עורך שלבים ליצירת תוכן חדש, אפשרויות התאמה אישית ומצב אונליין – כל אלה יגרמו לכם לחזור שוב ושוב,
כל פעם לחוויה חדשה.
אין ספק שזהו משחק חובה לכל בעלי ה Wii, ומי שאין לו Wii, שיילך לקנות אחת. תאמינו לי, זה שווה את זה.
- עוד ב-Vgames: המשחק GTA IV יגיע למחשב כבר בנובמבר
Super Smash Bros. Brawl
פלטפורמה: Wii
הטוב: מתאים לילדים (וילדים בנשמתם), אבל מספיק מהנה גם לשאר הגילאים, המשך ראוי לסדרה כה מוצלחת, סאונדטראק מעולה, אפקטים יוצאים מהכלל, נראה טוב, ובעל עיצוב אומנותי מיוחד, מתאים למסיבות ביתיות והתנחלויות.
הרע: לא מחדש שום דבר, זה אותו משחק ששיחקנו בו קודם, עם קצת שיפורים ושינויים.
והפיקאצ'ו: כי להכות יצורים חמודים זה כיף (אבל רק במחשב).