שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סקירה: טלוויזיית פלזמה פיוניר LX5090

    שחור בעיניים יכול להיות גם דבר טוב: זאת מדגימה טלוויזיית פלזמה KURO 5090 החדשה בגודל 50 אינץ', שמציגה רזולוציית 1080P, כניסות רבות ועיבוד וידאו איכותי

    שחור בעיניים יכול להיות גם דבר טוב: זאת מדגימה פלזמה KURO 5090 החדשה שמציגה רזולוציית 1080P, כניסות רבות ועיבוד וידאו איכותי.

      

    השנה, מייצרת פיוניר מסכי פלזמה בשני גדלים בלבד: 50" ו- 60" ומשאירה את הגדלים הקטנים יותר לשבטי ה- LCD. אם נבדוק את סעיף הרזולוציה, נגלה כי קו המסכים מגיע ברזולוציה אחידה של 1920x1080 פיקסלים - Full HD. מלבד הגודל,

    מתרכזת החברה בשיפור פרמטר עיקרי שהפך לסממן הכר בדור המסכים העדכני מתוצרתה.

     

    שחור - זה התואר בו רוצה להתהדר חברת פיוניר, השם אומץ ע"י החברה בגרסתו היפנית – Kuro והוא הגיע על מנת לתאר את המהפכה אותה העבירה החברה את דגמי הדור הלפני האחרון (דור שמיני על פי ספרור פיוניר).

     

    דור Kuro הראשון, הפך להיות המוביל בכל מה שקשור לרמת השחור בתמונה, עתה מצהירה החברה כי שיפרה את נתון הניגודיות אף יותר. אך מה הוא נתון הניגודיות בדגמים החדשים? באירוע השקת דגמי Kuro 2, סירבה פיוניר לחשוף את יחס הניגודיות בטענה כי בעולם של היום, בו כל חברה זורקת מספר ניגודיות אסטרונומי כרצונה, אין יכולת אמיתית של הצרכן לבדוק נתון זה. כך נוצרה מציאות בה אין כלל טעם לפרסם נתון ניגודיות וכי המבחן האמיתי צריך להתבצע במציאות אל מול פני הצופה. בסקירה זו, נבדוק האם טענת פיוניר אכן עומדת במבחן המציאות.

     

     

    עיצוב וחיבורים

    נתחיל מהמראה החיצוני, עם המסגרת השחורה בגימור פסנתר מבריק, שהפכה לאייקון עיצובי של פיוניר וסחפה אחריה מסכים מתוצרת חברות רבות, זו אותה מסגרת מלבנית עם פינות חדות, מה שמקשה להבדיל במבט ראשון בין הדגמים החדשים לאלו שקדמו להם – רק צבעו האפל יותר של הפנל הקדמי, מרמז על השינויים שחלו בפנימיותו.

     

    פלזמה זו, כמו גם פלזמות אחרות, כוללת ציפוי מבריק שרגיש להשתקפויות אור ישיר, ה- Kuro כוללת ציפויים שונים שגורמים לבליעת אור חיצוני, מה שמצמצם באופן ניכר השתקפויות, ותורם גם להעמקת רמת השחור המוצג בזמן שידור.

    ועדיין, איכות הצפיה יורדת כאשר ישנו חלון פתוח אל מול המסך, אך הפרעות אחרות כגון מנורת אור בסגנון איקאה, השפעתן על התמונה מצומצמת למדי.  


     

    עומק דגם זה - 5090, עומד על 93 מ"מ, בעתיד הקרוב, צפויים להצטרף דגמי 50 אינץ' נוספים (KRP-500 למשל) בעלי עומק קטן יותר, של 64 מ"מ.

     


     

    אפשרויות החיבור מרובות ומגוונות, מאחור, ישנן שלוש כניסות HDMI, שלושה חיבורי סקארט (מראה שהופך לנדיר יותר ויותר בימינו, אך מהווה יתרון עבור רוב המשתמשים שמחוברים דרך ממיר יס או הוט שאינו HD), חיבור וידאו קומפוננט, כניסת מחשב VGA, כניסת אודיו אנלוגית. היציאות מאחור כוללות אודיו דיגיטלי אופטי, אודיו אנלוגי. המסך מוגדר כמוניטור שאינו כולל רמקולים מובנים, לכן, יש בנמצא יציאה לזוג רמקולים וגם סאבוופר.

     

    מי שיחפש את חיבור ה- S-VIDEO, לא ימצא אותו כאן – אם כי עובדת חסרונו לא תורגש כלל, לאור מגוון החיבורים שקיים.

    בצד שמאל של המסך, נמצא כניסת וידאו קומפוזיט ואודיו מתאים, חיבור לאוזניות וחיבור USB עבור דיסק און קי או כונן פלאש חיצוני הכולל תמונות.

     

    ממשק

    השלט, צר וארוך, מרגיש מוצק וכבד למדי ביד, הגימור הינו שחור מוברש תואם למסך ועיגול השליטה המרכזי מגיע במראה מתכתי שנותן גוון "יוקרתי". הלחצנים העליונים מספקים גישה ישירה לכניסות השונות והשאר שולטים על שאר פונקציות המסך. בך הכל, מדובר בהנדסת אנוש סטנדרטית למדי, חבל שאין בנמצא תאורת לחצנים אחורית לתפעול בחושך (שזו הסביבה בה אוהב מסך זה לחיות).

     

    תפריטי דגם זה דומים לאלו של הדגמים הקודמים, תפריט Picture מספק שליטה על פרמטרי התמונה, כשהעמוד הראשון מספק שליטה על הפרמטרים הבסיסיים, ממנו אפשר להגיע לתפריט למתקדמים ששולט על פונקציות נוספות של עיבוד תמונה והחלקת רעשים.

     

    יש גם מצב חיסכון באנרגיה, טיימר , תפריט אפשרויות שמפעיל ומגדיר את כניסות HDMI השונות, משנה את עוצמת ההארה של נורת ההפעלה הכחולה, מפעיל את המנגנון נגד צריבה, ומנגנון שטיפה שמפעיל פס לבן רחב שנע לרוחב המסך (על רקע שחור) לאורך שעה ומכבה בסיום את המסך.  בסה"כ ועל פי נסיונות שונים, נראה כי מדובר באחד המסכים שהכי פחות רגישים לנושא הצריבה בעולם הפלזמה.

     

    שידורי Standard Definition

    ברגע הפעלה, נשמע קליק אימתני, ממתינים מספר שניות ואז מופיעה תמונה על מסך הטלוויזיה. הסרט "מיליונר מי שמוסר ראשון" עם מת'יו פרי ואליזבט הארלי מציג תמונה רכה למדי (דרך חיבור סקארט RGB), האיכות סבירה אך אינה מהווה פתיחה מהממת. חיבור של הממיר דרך יציאת HDMI מכוונת על 1080i מביא לתמונה טובה יותר.  


     

    מנגנון המתיחה של פיוניר (מתמונת 4:3 ליחס המסך הטבעי של 16:9), חותך מעט משולי התמונה העליונים והתחתונים ומותח בצדדים, ניתן להבחין בעיוות מסויים בצידי התמונה אך ברוב המקרים זה לא בולט מאוד.

     

    בקטעים מסויימים בתמונה, ניתן לראות לעיתים, "גליץ'" רגעי של מנגנון DEINTERLACING שלא מצליח לשזור את שני חלקי התמונה שמגיעים מהממיר, כך שלרגע קט, מופיעים סביב עצם שנמצא בתנועה, קוים מזוגזגים.תופעה זו, אובחנה גם

    בדגם הקודם (פלזמה PDP-5080) ומאכזב היה לגלות כי פיוניר לא שיפרה את הטיפול בבעיה.

     

    מעבר לערוצי טלוויזיה שמציגים באופן מסורתי איכות טובה יותר (טכנית) מעלה חיוך על השפתיים: הסדרה גיבורים נראית מצויין על מסך זה (ביחס לשידור SD) ומדגימה שגם בתוך גבולות השידור הסטנדרטי, ניתן למצוא טווח איכויות נרחב ביותר.

     


     

    תכני HD

    הסרט קזינו רויאל של ג'יימס בונד, היה בין הראשונים שיצאו במהדורת Blu-ray, הוא חד ומרשים אך מציג לעיתים תמונה גרעינית למדי. את מבחן "החליפה הכפולה", בו לוחץ ג'יימס את ידו של יריבו המר בכניסה לקזינו, עבר ה-5090 בהצלחה מסחררת, תוך שהוא מציג חליפות שחורות למהדרין עם הפרטים הנדרשים כגון קמטים וכפלי הבגד.

     

    ההישג בולט בעיקר במבט על חליפת הנבל התורן לה-שיף אשר מהווה אתגר גדול להצגה תוך שהיא מוצגת כגוש שחור ברוב המסכים אותם בדקנו בעבר. פלזמה זו מצליחה לשמור על ניגודיות גבוהה ושחור עמוק מבלי לוותר על הפרטים בחלקים הכהים (תמונת המסך המצורפת אינה מצליחה להעביר את כל הפרטים אותם מציג המסך).  


     

    בונד מקבל את רכבו המסורתי, ואנו זוכים לתמונה מפורטת להפליא, עם עומק ניכר ותמונה שמצליחה להציג את החלקים המוארים וגם החשוכים (בצל) בהצלחה שווה. גם כאשר נכנס הסוכן הגיבור לתוך הרכב, ניתן לראות את חלל הפנים בפירוט מצויין, למרות שגימור הרכב עשוי כולו עור שחור ומהווה ניגוד מוחלט לסביבה הבהירה שמוצגת מבעד לחלונות הרכב. 


     

    טקס פתיחת האולימפיאדה הדגים עד כמה חשוב כל ענין השחור לאיכות התמונה: היו בטקס חלקים חשוכים רבים בתוך החלל של איצטדיון קן הציפור באולימפיאדת בייג'ינג. גם כאן, הפגינה הפלזמה הנסקרת תמונה חדה, עשירה בצבעים ובעלת עומק מרשים. לרוב, איננו מחזיק מעמד לאורך כל שידור הטקסט הארוך, אך במקרה זה (אולימפיאדה ראשונה בשידור HD ישראלי), ועוצמת החוויה החזיקה אותנו על על הספה לאורך כל זמן הטקס הצבעוני. 


     

    צבעים בשחור

    כאשר התמונה מוארת, יכול כל מסך להציג צבעים בוהקים ומרשימים, אולם כאשר יורדת החשיכה על אותה תמונה, קשה לשחזר את אותם הצבעים שנבלעים בשחור. אדי מרפי, מבצע את שירו בסרט The Dream Girls, ניצב על בימה. הפיוניר מדגימה יכולת הצגת צבעים עזים, חיים ותוססים שמתקבצים לתחושה של חגיגה, כן, גם במקרה בו השחור מסביב מאיים להטביע אותם. 


     

    צפיה בערוצי הסרטים של yes HD, חשפה איכויות שונות: חלק מהסרטים היו באיכות מצויינת, אחרים הפגינו גרעיניות בולטת עם רקע מנצנץ ורוחש שגם מנגנוני החלקת הרעש (NR לסוגיו) של המסך לא יכלו להם. הסדרה "מחשבות פליליות", נראית מצויין ב-HD עם צבעים עשירים, תמונה חלקה וחדה ללא גרעיניות או רעש מיותר.

     

     

    סרטי אנימציה ממוחשבים, מוצגים באופן מרשים גם על מסכים בינוניים, אולם, במקרה שלפנינו, מצליח דגם ה- 5090 להעניק תלת ממדיות נוספת, לפרצופו של אבא אריה בגרסת ה-Blu-ray לסרט The Wild. הדמויות בולטות ביתר שאת בהשוואה לרקע מאחוריהן. 


     

    תצוגת מחשב

    חיבור למחשב ניתן לבצע דרך כניסת ה- VGA האנלוגית ודרך החיבור הדיגיטלי HDMI שתומך ב-NR (נקרא כאן Dot by Dot), מה שמביא לתמונה חדה וברורה לכל שימוש טקסט או תמונה ברזולוציית 1920X1080.

     

    סיכום

    Kuro LX5090 הוא מסך מרשים ואיכותי – שמגיע גם בלווית תג מחיר מתאים. הוא מציג רמת שחור עמוקה וקולנועית, אם תתדלקו אותו עם סרט איכותי (תוכנית וטכנית), לא תרצו לצאת להפסקה ולהפסיד צבעים משגעים וחוויה שתתפוס אתכם.

     

    תחום אחד בו מצליחה השכנה פנסוניק לעקוף את פיוניר, הוא תחום עיבוד החלקת תנועה (100Hz מודרני), כאשר תכונה זו הוכנסה כבר בדגמי פנסוניק היקרים.

     

    פיוניר אולי מאמינה כי יש להציג את הסרט בדיוק כמו במקור (1080/24P) גם אם זה כולל את תופעת ה- Judder המפורסמת (רעד), אך ראוי היה כי לפחות תעמוד בפני הצופים האפשרות לבחור מתי להשתמש במנגנון זה בהתאם לתוכן המוצג.

     

    מסך טלוויזיה ביתי נועד לבדר בסופו של דבר, גם אם מדובר בתכני קולנוע ביתי או אפילו אם מדובר ביומן חדשות או בתוכנית תיעודית בערוץ המדע. מבחינה זו, מספקת פיוניר את הסחורה, עם מסך שמביא תמונה מרהיבה, עיבוד וידאו איכותי ב-HD (ומספק ב-SD) ושחור שנראה לעין כמו שחור, מבלי הצורך להסתמך על נתון כזה או אחר.

     

    Pioneer Kuro PDPLX5090 

    ציון:

     

    יתרונות: ניגודיות, עומק השחור, צבעים, איכות תמונה כוללת, מגוון כניסות

    חסרונות: אין מנגנון החלקת תנועה מהדור החדש, לא לכל כיס

     

    מחיר מומלץ: 29,000 שקלים

    אחריות: 3 שנים של ט.ר.

     

    לדף המוצר באתר היבואן

     

    לכל סקירות קולנוע ביתי

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים