שתף קטע נבחר

דה הילס

למה מסתירים את פרק הבכורה? ממה מפחדים ההורים? ואיך קשור לכל זה אוטו-גלידה? הספירה לאחור לשידור סדרת הבת של "בוורלי הילס 90210" החלה. כל הפרטים

ב-1998 התקבצה בהוליווד חבורת שחקנים צעירים על אונייה וחשבה שתחייה את "ספינת האהבה". הם טעו. "ספינת האהבה: הגל החדש" ירדה משידור אחרי שתי עונות. ב-2007 שוב התכנסה בהוליווד חבורת שחקנים צעירים, הפעם הם חשבו שהם יכולים להקים מהמתים את "האישה הביונית". הם טעו. הסדרה ירדה מהמסך כעבור שמונה פרקים.

 

מחרתיים (ג') תשודר ברשת ה-CW בארה"ב הסדרה "90210" ובה חבורה של שחקנים צעירים תנסה למרק את המותג "בוורלי הילס 90210" שרומם לגדולת רייטינג את רשת "פוקס" בין השנים 1990-2000. מה יהא גורלה? רשת ה-CW, כך נראה, משתדלת בכל מאודה שלא להשאיר את עתיד הסדרה ביד הגורל. לא בטוח שזה יעזור לה.


"90210". הדור הבא

 

ההיסטוריה של סדרות הבת שמנסות לשחזר את ההתרחשויות של סדרת המקור ולהתאימן לעידן אחר, עגומה למדי. החידושים האלה לרוב מוכיחים שלכל סדרה יש זמן ועת תחת השלט, ולא תמיד הנוסחה מנצחת.

 

אבל ב-2001 התכנסה חבורת שחקנים צעירים בסדרה חדשה בשם "דגראסי: הדור הבא". הם חשבו שהם יחדשו את ימיו כקדם של המוסד החינוכי דגראסי, והם הצליחו. הסדרה משודרת בהצלחה כבר 8 עונות. אולי יש דברים שעובדים טוב יותר בקנדה. אולי עצם היותה של השחקנית הראשית ב"90210" (שיניאה גריימס) קנדית וחברת קאסט לשעבר ב"דגראסי: הדור הבא", תעזור לקסם לעבוד הפעם גם בהוליווד.

 

בארה"ב, מסע של סדרה בזמן עשה טוב בעיקר לסדרות הבת של "מסע בין כוכבים". גם "90210" תעשה את המסע שלה עם כוכבים, עשויים בשר ודם, שלמרות תפקידוניהם הזערוריים תופסים את רוב נפח הפרסום שהסדרה הזאת צוברת. האיחוד של שנון דוהרטי וג'ני גארת' במסיבת ההשקה של "90210" העלים את כוכביה הצעירים של הסדרה החדשה.

 

השתיים גם מאכלסות את שערי המגזינים שמטרימים את בואה של הסדרה. ריב של דוהרטי עם טורי ספלינג מככב בשערי הצהובונים. ספלינג כתבה שדוהרטי היתה מעורבת בקרב אגרופים עם גארת' בתקופת הסדרה המקורית, דוהרטי מכחישה ומכנה אותה שקרנית. הקאמבקים האלה מעוררים הרבה עניין אבל מבקרי הטלוויזיה בארה"ב חוששים שהופעות האורח התכופות של כוכבי סדרת העבר בסדרת ההווה, עשויים להיות דובדבן על קצפת שנמסה כבר מזמן.

 

סודי ביותר

אם נשמע לכם שמבקרי הטלוויזיה בארה"ב קצת ממורמרים, לא טעיתם. אמנם, מרמור וביקורת טלוויזיה מרכיבים אקסיומה ידועה, אבל במקרה של "90210" יש למבקרים אקסטרה סיבות לאולקוס. העלילה של "90210" נשמעת מוכרת באופן חשוד. משפחת ווילסון (המקבילה למשפחת וולש), תעבור לבוורלי הילס מקנזס ב-2 בספטמבר, עם שני ילדיה. השניים הם חובבת התיאטרון אנני, שיחד עם אחיה המאומץ (והאתלטי), דיקסון (טריסטן ווילדס, "הסמויה") חווים הלם תרבותי בהיכנסם לבית הספר שעתיד לנהל אביהם (רוב אסטס "מלרוז פלייס"), הלא הוא "ווסט בוורלי" העשיר בילדים עשירים.


"בוורלי הילס 90210". הדור הקודם 

 

בין היתר הם יפגשו שם את נעמי (אנלין מקורד, "ניפ/טאק"), הביצ'ית הפופולרית ביותר בתיכון, את איתן (דסטין מיליגן) אתלט פופולרי שיהפוך ליריבו של דיקסון, את המורה רייאן (ראיין אגולד, "דירט"), היועצת קלי טיילור ובמאית התיאטרון המצליחה ברנדה וולש.

 

המעבר הזה יגולל בפרק בכורה בן שעתיים. אבל המבקרים לא ראו ממנו כלום וזהו סימן מבשר רעות. "ה-CW ושותפתה אולפני CBS פרמונט עשו החלטה שיווקית אסטרטגית שלא להקרין את '90210' באף סוג של מדיה לפני שהיא עולה לשידור", כך נאמר בהודעה רשמית שנשלחה לכל אמצעי התקשורת. "אין לנו שום דבר להסתיר", הם אומרים על הסתרת הפיילוט של "90210" מפני המבקרים. "אנחנו רוצים לשמור על סקרנות וציפייה גבוהות בשביל ליל שידור הבכורה ולאפשר לכולם לצפות בסדרה בו זמנית".

 

בארה"ב, כמו גם בישראל, מבקרי הטלוויזיה מקבלים פרקים לצפייה טרם מועד השידור. בארה"ב, בניגוד לישראל, הם מפרסמים את הביקורות על המוצר לפני עלותו לשידור. החשד הוא שב-CW לא חושבים שהפיילוט יהיה בבת עינם של המבקרים, וביקשו למנוע ביקורות אכזריות שיקטלו את המומנטום שלהם.

 

ההיסטוריה מוכיחה שכל פיילוט או סרט שהועלם מעין המבקרים נתגלה כרע במיוחד, אז אולי המבקרים לא היו מוצאים את הפיילוט נהדר, אבל גם כנעדר הם לא ממש אוהבים אותו. כך או כך, אין מה ליוצרי הסדרה לדאוג ממבקרים. גם בוורלי המקורית היתה גרועה במיוחד ועדיין שגשגה במשך עשר עונות. ברשת צריכים לדאוג יותר מהצופים, כי אם אלה לא יבקרו בסדרה פעם שנייה (אחרי הפיילוט שבטח יזכה לנתח צפייה מרשים), לא תהיה ל"90210" תקומה.

 

מיני שערוריות

נראה כי ב-CW אכן לא בונים על המבקרים אלא על בני ה-18-34, בני נוער ומעריצי עבר של הסדרה המקורית. היא הופקדה בידיהם של יוצרי "פריקים וגיקים" הוכרזה כ"נועזת" בהרבה מהמקור ותכלול הרבה פחות הטפות מוסר בנוסח ברנדון וולש על יחסי מין מוגנים ואי שימוש בסמים.


קו-קו-אה-אה. גלידה בטעם יחסי ציבור 

 

אבל בטלוויזיה, לכל רעידת אדמה מכוונת יש גם עזרה מבחוץ: ה-PTC, מועצת ההורים, מוחה נגד אי הקרנת הפיילוט מהטענה שמפרסמים רוכשים זמן פרסום בסדרה שאת תוכנה יראו לראשונה רק בעת שידור פרק הראשון שלה. התוכן הזה, כך טוענים ההורים, עשוי להיות דומה לזה שמוצג בסדרה אחרת של הרשת "אחת שיודעת", עליה אמר הארגון שהיא "הופכת שימוש בסמים ובאלכוהול לפעולות נוצצות, ומקדמת סקס אקראי בין בני נוער, כולל שלישיות". לפי ההורים, אם "אחת שיודעת" היא דוגמה לסדרות נוער חדשות ב-CW, "נראה שלמפרסמים יש הרבה סיבות להתרחק מ'90210'". הרשת הגיבה במוסרה הודעה לפיה אי קיום הקרנה מוקדמת של הסדרה אינו קשור למידת שערורייתיות תוכנה.

 

בינתיים, הרשת עושה הכל כדי לשמר את העניין הגבוה בסדרה. ג'ני גארת' ושאנן דוהרטי נפגשו על הסט ולא רבו, טורי ספלינג עזבה כי לא קיבלה מספיק כסף, וגם בעלה רצה להשתתף, דילן מקיי יהיה אביה של הילדה של קלי טיילור (אבל לוק פרי לא יצטרף לקאסט. בינתיים). ושימו לב למודעות של השחקנים הצעירים שלנו - הם מעורטלים למחצה ודי רטובים.

 

עוד הם מבטיחים שאלמנטים עתידניים שכמותם לא נראו בימי "בוורלי" העתיקים יקבלו דריסת רגל רחבה בסדרה החדשה. למשל אימיילים, וידיאו בלוגינג (של סילבר, הגיקית החתרנית) ועיתון בית ספר מקוונן שבנוי על כתבות וידיאו (אותן מצלם דייויד החנאג'). בפיץ' פיט, נאט יגיש קפה לאטה דל שומן במקום קוקה קולה.

 

ארטיק בטעם ברנדה

באתר ETonline.com יש ספירה לאחור עד הפרימיירה של "90210" באמצעות קטעי וידיאו בלעדיים מהסדרה המקורית, למשל הקטע בו חבריה של דונה מרטין מפגינים למען הזכות שלה לסיים תיכון. ברשת SOAPnet יחגגו את העלייה לשידור במרתון בן 24 שעות של הסדרה המקורית, שיחל ב-1 בספטמבר (יום שני) בחצות (שעון ארה"ב) כשב-ETonline.com יתנו הצצה לכל הפרקים שישודרו.

 

"בוורלי" הישנה הולידה קלפים, סיכות, מצעים, חולצות, מסטיקים, ואפילו בובות. גם לבוורלי גרסת ה-2.0 כבר מעמידים ליין של מוצרים נלווים: חולצות, גופיות ופליסים, מוצרי קוסמטיקה, תיקים, קלמרים, עטים ומדבקות. כל אלה יכללו אלמנטים מסדרת האם.

 

בנוסף ה-CW יזמה הזמנה למעריצים ליצור גרסת קאבר משלהם לנעימת הפתיחה המקורית, אותה חולקות סדרת האם וסדרת הבת. זאת תהיה תחרות נושאת פרסים, בשיתוף הרשת החברתית האינטרנטית imeem, שמתגאה ב-27 מיליון גולשים מדי חודש.

 

הזוכה יהיה זה שיזכה לפופולריות הגולשים הרבה ביותר ולניקוד הגבוה ביותר

(על מקוריות, יצירתיות והתאמה לסדרה) של פאנל שופטים בתחרות שתחל יום אחרי שידור הפרק הראשון, כלומר ב-3 בספטמבר. הורדה חינמית של רינגטוני נעימת הנושא תתאפשר באתר Myxer.com.

 

ואם זה לא מספיק, ב-1 בספטמבר, יום לפני עליית הסדרה ויום חופש אמריקאי מסורתי ("לייבור דיי"), ה-CW תחלק 100,000 שלגונים. הרשת שכרה אוטו-גלידות מעוטרים בלוגו "90210" שיסיירו בניו יורק, אל.איי, ושיקגו כשהם משמיעים את מוזיקת הפתיחה של הסדרה ויחלקו ממרכולתם הקרירה (כשאנון דוהרטי?) והמתוקה (כג'ני גארת'?) להמונים.

 

הרשת רמזה שאלה יהיו "קרטיב קרח וארטיקים ממשפחת שלגוני השוקולד". הנשקים הנמסים הללו יצטרפו לשפעת האוטובוסים והבניינים בניו יורק ובלוס אנג'לס, שכבר כוסו בפרסומות ענק שנושאות את תצרופת המספרים הידועה. פוסטרים יחולקו חינם בקניונים ברחבי המדינה.

 

גם ה"פיץ' פיט" האמיתי, שנקרא "קוקומו קפה", יצטרף לחגיגה ויגיש חינם ביום השידור כמה ממנותיו שקיבלו את השראתן מה"פיץ' פיט". ביניהן המבורגר, וופל בלגי ו"Nat Your Average Smoothie" על שם נאט, משקה חלב העשוי מגלידת אפרסק, כמובן.

 

לזכרם:

ברנדה וקלי מגיעות לנשף עם אותה שמלה

 

קלי מזכירה לנו את מה שהעדפנו להדחיק: החוויה המינית הראשונה שלה היתה עם סטיב

 

ברנדה קוראת לקלי בימבו אחרי שהיא יוצאת עם דילן 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברנדה ודילן. התגעגעתם?
ברנדון. לא יהיה שם
לאתר ההטבות
מומלצים