שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרב אבינר נגד "אומן ראש השנה"
    הרב שלמה אבינר טוען כי נטישת האישה והילדים בראש השנה היא בעיה הלכתית ומוסרית, וקובע: "אין מצווה כזו להשתטח על קברי צדיקים". על רבי נחמן: "נחשב עד היום כדעת יחיד, גם בחסידות עצמה". ומה עם הבטחתו להוציא מגיהנום את העולים לקברו? "קיום מצוות התורה הוא שמציל מגיהנום"

    הכרטיסים כבר נרכשו, סוכני הנסיעות כבר עשו קופה, אבל גם השנה יש מי שלא אוהב את הנהירה לאומן. ערב ראש השנה, יום ההשתטחות ההמונית על קברו של רבי נחמן מברסלב בעיירה האוקראינית, תוקף הרב שלמה אבינר את הטרנד, ומפתיע: "כלל לא ברור שיש איזו מצווה להשתטח על קברי צדיקים. יש תרי"ג מצוות מן התורה ומצוות רבות מדרבנן, אך אין מצווה כזאת". על הצדיק עצמו שקבור במקום כותב הרב: "עם כל גדלותו וקדושתו, עד עצם היום הזה הוא נחשב כדעת יחיד, לא רק בקרב ענקי גדולי ישראל אלא אף בתוך תנועת החסידות עצמה". הוא פרסם את הדברים במאמרו השבועי בעלון בתי הכנסת "באהבה ובאמונה".

      

    תחת הכותרת "ארץ ישראל ולא אומן" טוען הרב אבינר כי "עזיבת המשפחה, האישה והילדים, בראש השנה היא בעיה מוסרית או אפילו הלכתית". בנוסף הוא מזכיר כי "מרן הרב קוק מוכיח שאין היתר לצאת לחוץ לארץ להשתטח על קברי צדיקים". טיעון נוסף הוא ריבוי קברים בארץ ישראל ובהם "ענקי עולם ראשונים ואחרונים, תנאים ואמוראים, ואף אבותינו אברהם יצחק ויעקב ואמותינו שרה רבקה רחל ולאה, שאי אפשר לבטלם אפילו כנגד רבי נחמן מברסלב"

     

    ומה עם הבטחתו של רבי נחמן להוציא מגיהנום את מי שיבקר באומן? "כבר לפני כן זכינו שאברהם יוציא אותנו מגיהנום... וכן יצחק אבינו... ויתר על כן אברהם אבינו יושב על פתחו של גיהנום ואינו נותן לאדם מהול להיכנס שם... איננו צריכים לחפש תחבולות חדשות כדי להינצל מגיהנום. וכי לא די לנו בדברי רבותינו הקדושים, התנאים והאמוראים, אשר לימדונו שקיום מצוות התורה הוא שמציל מגיהנום?".

      

    בהמשך מצטט הכותב מספרי חסידות ברסלב עצמה המוכיחים כי גם לשיטתה יש להישאר בראש השנה בארץ ישראל, ומספר על תלמידי רבי נחמן שנהגו כך. "בראש השנה, אנשי ארץ ישראל שזכו להתיישב בארץ החיים – הפלטרין של מלך, לא צריכים לנסוע לאומן, כי בארץ ישראל זורח אורו של צדיק ביתר שאת וביתר עוז", הוא העתיק מהחוברת 'ראש בני ישראל', "מהרבה מאוד סיבות אין לנסוע על ראש השנה מארעא קדישא לארץ העמין, ושאין רצון רבינו ז"ל כלל וכלל".

      

    "מפורש בתורתנו הקדושה ומקרא מלא, שישנה השגחה פרטית מיוחדת והסתכלות מיוחדת מאת הבורא ברוך הוא בארץ ישראל בראש השנה (ובמשך כל השנה כולה, כולל ערב ראש השנה), מה שאין כן הדבר בשום מקום אחר בעולם כולו, ואין שום נברא, אפילו צדיק ונביא, שיוכל לשנות ולומר אחרת ממה שכתוב בפסוק זה... ברור ופשוט שאין אף אחד בעולם שיוכל להפקיע מצוות ישוב ארץ ישראל לדורות, לשלושה ימים קבועים בשנה לפחות, וכי יעלה על הדעת שרבינו ז"ל עשה כן?!".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים