שתף קטע נבחר

ענתבי: "שאמנת השירות של חברות הביטוח לא תיהפך פוסטר"

המפקח על הביטוח באוצר אמר בנאום בכנס לשכת סוכני הביטוח כי האוצר יעשה צעד ראשון לכיוון הרגולציה העצמית, ו"ניתן לחברות להוכיח עצמן"

"אני מאוד מקווה שאמנת השירות שמציעות חברות הביטוח לא תיהפך לפוסטר". כך אמר הערב (יום ב') המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, בנאום שנשא בכנס לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת.

 

 

לדברי ענתבי, "חברות הביטוח מפנימות בעצמן את כוחות השוק ואת חשיבות השירות ללקוח, ולכן העבירו לנו אמנת שירות שהיא בעצם רגולציה עצמית בנושא סילוק תביעות - עניין שהוזנח שנים ארוכות. כעת אנחנו הולכים לגבש פשרה שאומרת שנעשה את הצעד הראשון לכיוון הרגולציה העצמית, וניתן לחברות הביטוח הזדמנות להוכיח עצמן".

 

ענתבי דיבר בנאומו על שני כלים נוספים שמקדם האגף שבראשו הוא עומד כלפי המבוטחים: האחד - מידע סטטיסטי אודות סילוק תביעות שחברות הביטוח יהיו חייבות לפרסם, על מנת שהציבור הרחב יוכל לבדוק איזה חברת ביטוח משלמת את התביעה מהר יותר ובלי הרבה ביורוקרטיה. למעשה מדובר בעוד כלי ביקורת על חברות הביטוח ויחסיהן עם הלקוחות.

 

נוסף על כך ציין ענתבי את יחידת תלונות הציבור במשרד המפקח על הביטוח, שעוברת בימים אלה שדרוג כדי לתת מענה יעיל למבוטחים.

 

נשיא לשכת סוכני הביטוח, אודי כץ, נאם מיד אחרי ענתבי. "אנו, סוכני הביטוח, מחויבים למבוטח", אמר כץ. "חובתנו לתת לו את השירות הטוב ביותר. אלא שבמקרים רבים ידינו כבולות ואנו נותרים חסרי אונים. לא נוכל עוד לקבל גזירה זו. לא נסכים לרמת שירות נמוכה מחברות הביטוח.

 

"הגיע הזמן שבמאה ה-21 נקבע אחת ולתמיד סטנדרטים מחייבים, ונגבש דפוסי עבודה ברורים ומוגדרים. צורך זה מקבל משנה תוקף בסביבה התחרותית, הדינמית והתובענית שבה אנו פועלים".

 

כץ סימן את היעד של הלשכה לשנה הבאה: "על מנת להבטיח שירות טוב יותר למבוטח, הלשכה הכריזה על 2009 כשנת השירות בחברות הביטוח. כנשיא הלשכה הצבתי נושא זה בראש סדר העדיפויות, ומיניתי תת-ועדה שתגבש את המלצותיה בדבר הסטנדרטים המתבקשים במתן השירות לסוכן, והלשכה תציגן בפני החברות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: לע"מ
ייתן הזדמנות. ענתבי
צילום: לע"מ
מומלצים