שתף קטע נבחר

שני טייסי הקוברה נהרגו בהתרסקות המסוק

שני טייסים קיפחו את חייהם בהתרסקות מסוק הקוברה בקיבוץ גניגר בעמק יזרעאל. הותר לפרסם כי אחד מהם הוא רב-סרן במיל' שי דנור, אב לחמישה מראש העין. מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הורה לקרקע את כל מערך מסוקי הקוברה ("צפע")

אסון בשדות העמק: הלילה (יום ה') הותר לפרסם כי שני טייסים נהרגו בהתרסקות המסוק בשדות קיבוץ גניגר בעמק יזרעאל. אחד מהם הוא רב-סרן במיל' שי דנור, בן 35 מראש העין, אב לחמישה. הגדול בהם בן 8, והקטנים - תאומים בני שנה וחצי. הוא יובא למנוחות ביום שישי, ב-11:00, בית העלמין הצבאי בקריית שאול.

 

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הורה לקרקע את כל המסוקים מסוג זה. הוא גם מינה ועדת חקירה. הבוקר נמשכות הסריקות באזור ההתרסקות כדי לאסוף עוד עדויות, שיסייעו לצוות החוקר את האסון.

 

חבריו של שי דנור ספדו לו: "מדובר באיש מדהים, אמיץ, חכם, איש משפחה, שהקדיש את רוב זמנו למשפחה, והיה עסוק בחינוך ילדיו". אחד מחבריו אמר כי מדובר באחד הטייסים המעולים בטייסת שבה שירת, ולכן האסון לא נגרם מטעות אנוש, כך העריך. דנור ואשתו ליהי התגוררו בשנה וחצי האחרונות בראש העין. השכנים סיפרו על משפחה למופת שאהבה לטייל.

 

דנור, יליד באר שבע, עבד בעבר בתחום ההיי-טק אולם בזמן האחרון שירת בעיקר במילואים והקדיש את זמנו לגידול ילדיו. הוא לא היה הטייס היחיד במשפחה. אחד מחבריו ציין כי אביה של אשתו, תת-אלוף צבי קנור, היה טייס אף-15 ובין היתר שימש מפקד בסיס תל נוף.  

 

עוד על התרסקות הקוברה:

 

בחיל האוויר ממשיכים לחקור את נסיבות האסון. סגן אלוף (מיל') רם כורש, לשעבר מפקד ענף חקירות תאונות בחיל האוויר, העריך שהקרקוע יימשך רק עד לבחינה ראשונית של הנושא, "משום שלרוב לא מדובר בכשל של כל המערך ולכן מסוקי הצפע ימשיכו לבצע את פעולותיהם בחיל האוויר".

 

הוא הסביר בשיחה עם ynet על מה שצפוי: "הליך חקירת התאונה צפוי להימשך לפחות מספר ימים, במהלכו ייבחנו שברים של המסוק במעבדה. כמו כן יהיה ניסיון לאתר את מערכת הווידאו שנמצאת במסוק ולדלות מתוכה את התיעוד של מה שאירע מרגע ההמראה ועד ההתרסקות".

 

כורש, שחקר במהלך שירותו יותר מ-100 תאונות אוויריות, לרבות כאלה שגבו חיי אדם, אומר שאנשי חיל האוויר יעסקו בשעות הקרובות באיסוף ממצאים מהשטח ויעמדו על מצבם. "יתבצע תהליך של מיפוי השברים, בחינה שלהם. גם למיקום שלהם ולצורת ההתפרקות שלהם יש חשיבות. השברים הללו יילקחו למעבדה שתבחן את מצבם ותשפוך אור על מה שאירע בתאונה".

 

למסוקי הקוברה אין קופסה שחורה, אלא מערכת וידאו (VTR) המתעדת מה שקורה במסוק, הסביר כורש, העומד כיום בראש המרכז לחקר בטיחות וביטחון בתעופה במכון פישר. המערכת אינה מוגנת כמו קופסה שחורה, ולכן ייתכן שנפגעה במהלך ההתרסקות. אם כך קרה, עבודת החוקרים תהיה מורכבת יותר. ככלל, הוא מסביר, מסוקי הקוברה ידועים כאמינים מאוד והתאונה הקטלנית האחרונה אירעה לפני עשור. "במסגרת הליך הבדיקה, ייבחן קודם כל הליך הטיפול במסוק, האחזקה שלו, התיקונים שעבר. כחלק מהפאזל השלם שירכיבו החוקרים על מנת להבין כיצד קרה ובעיקר כיצד למנוע תאונות מסוג זה בעתיד".


פורסם לראשונה 10/09/2008 23:44

 

בהכנת הידיעה השתתפו רענן בן צור, ורד לוביץ' וחנן גרינברג
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שי דנור, אחד הטייסים שנהרגו
רפרודוקציה דנה קופל
זנב המסוק
צילום: גיא דאובר
כוחות הצלה וכיבוי
צילום: חגי אהרון
שרידי הקוברה
צילום: חגי אהרון
מומלצים