שתף קטע נבחר

עם הגב לקיר: קרייזלר מציגה את חזון החשמליות

באירוע יוצא דופן הציגו האמריקנים את תוכניותיהם לעשור הקרוב, עם שלוש מכוניות חשמליות. אחת מהן, מבטיחים בקרייזלר, תגיע לייצור כבר ב-2010

400 מיליון דולר, זה הסכום שהפסידה קרייזלר - יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה - במהלך חודש אוגוסט האחרון. הסכום הדימיוני הזה, לצד הפסדים כבדים לאורך מרבית השנה וצניחה מדאיגה במכירות רכב חדש, הובילו את בכירי קרייזלר לנקוט במהלך חריג בתעשיית הרכב: לחשוף מכוניות אב-טיפוס.


החזון החשמלי של קרייזלר - שלושה דגמים, אחד מהם ישווק כבר ב-2010. בתמונה העליונה: יו"ר קרייזלר, בוב נרדלי, באירוע החשיפה

 

באירוע שהתקיים במטה החברה במישיגן, הציג בוב נרדלי, יו"ר ומנכ"ל קרייזלר, את תוכניות היצרנית לעשור הקרוב, לפחות בכל הנוגע למכוניות ידידותיות לסביבה. לפיהן, קרייזלר מפתחת לא רק מכונית חשמלית אחת - אלא שלוש: מיניוואן ורכב שטח עם מנוע חשמלי ומנוע בנזין קטן לסיוע בטעינה, ומכונית ספורט עם מנוע חשמלי בלבד וללא זיהום.

 

בקרייזלר מסבירים שאחת משלוש המכוניות תגיע לאולמות התצוגה כבר בשנת 2010, ובכך ינסו לגזול את הבכורה מג'נרל מוטורס, שפרסמה תמונות ופרטים ראשונים על שברולט וולט החשמלית. בשלב זה בקרייזלר לא מספרים מי מבין שלוש המכוניות תיוצר ראשונה, ומשאירים מקום לניחושים. על פיתוח הדגמים הופקדה לדבריהם מחלקת מחקר ופיתוח חדשה, המכונה אנווי (ENVI, קיצור של Environment, סביבה), ושיצאה לדרך לפני שנה. מכיוון שפיתוח מכונית חדשה אורך כשלוש שנים, ההצהרות להשקה ראשונה ב-2010 נראות הגיוניות.


המנוע החשמלי של דודג' EV, הלא היא לוטוס יורופה

 

המכוניות: קרייזלר, דודג' (בערך) וג'יפ חשמליות

המעניינת מבין השלוש היא ללא ספק החשמלית של דודג', שנקראת פשוט "דודג' EV" (ר"ת של Electric Vehicle - רכב חשמלי). חדי העין שביניכם לבטח שמו לב לדימיון מעורר חשד ללוטוס יורופה, ואתם לגמרי צודקים. המכונית הזו היא למעשה יורופה המיוצרת עבור קרייזלר ברישיון לוטוס, כחלק מהסכם סיוע של הבריטים ליצרנית האמריקנית. כדאי להזכיר בהקשר זה כי גם מכונית הספורט החשמלית טסלה רודסטר, היא לא אחרת מלוטוס אליז משודרגת, אם כי במקרה של דודג' מדובר בדימיון מוחלט ליורופה, ולא רק בבסיס משותף.


כך מחברים את רכב השטח של ג'יפ לטעינה חשמלית

 

המכונית של דודג' היא חשמלית מלאה, ללא סיוע מנוע בנזין - מה שהופך אותה לידידותית במיוחד לסביבה, ללא זיהום כלשהו הנפלט כתוצאה מפעולת יחידת הכוח. בגרסת אב הטיפוס שהוצגה השבוע, היא מצוידת במנוע בעל 268 כ"ס ו-66.2 קג"מ, מה שיאפשר ביצועים מרשימים של פחות מחמש שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית גבוהה מ-190 קמ"ש. טווח הנסיעה המוערך עומד על בין 240 ל-320 ק"מ, וטעינה תארוך שמונה שעות בשקע 120 וולט, או ארבע שעות בשקע 240 וולט. לדודג' החשמלית מצברי ליתיום-יון, שני מושבים והנעה אחורית.

 

שטח חשמלי ומיניוואן

דגם שני, הוא רכב השטח של ג'יפ. כאן הבסיס הוא הרנגלר בעל שלדת הסולם, ויחידת הכוח תהיה חשמלית עם סיוע מנוע בנזין. מטרתו של מנוע הבנזין, שיהיה בנפח קטן (נתון מדויק לא פורסם), היא להאריך את טווח הנסיעה של המכונית ולסייע בטעינת מצברי הליתיום-יון. בג'יפ מדברים על טווח של 64 ק"מ עם מנוע החשמל (באופן מעניין - בדיוק כמו בוולט), ועד 640 ק"מ בסיוע מנוע הבנזין. לג'יפ EV מנוע חשמלי בעל 268 כ"ס ו-40.8 קג"מ והנעה כפולה קבועה. תודות למומנט הזמין מיידית, הוא יוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך מעט יותר מתשע שניות, ולהאיץ למהירות גבוהה מ-140 קמ"ש.


קרייזלר EV, על בסיס הוויאג'ר

 

שלישית ואחרונה היא גרסה חשמלית למיניוואן הוויאג'ר של קרייזלר. גם כאן מדובר במנוע חשמלי ומנוע בנזין שמסייע לו, הפעם עם 255 כ"ס למנוע החשמל ו-35.7 קג"מ. טווח הנסיעה באמצעות מצברי הליתיום-יון זהה לדגם של ג'יפ - 64 ק"מ באמצעות חשמל ו-640 ק"מ בסיוע בנזין, ואילו הביצועים יותר ממספקים: 8.7 שניות מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ומהירות מרבית גבוהה מ-160 קמ"ש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החזון החשמלי של קרייזלר
וויאג'ר EV, מיניוואן חשמלי
ג'יפ EV
מבוסס על הרנגלר
לוח מחוונים עם "מד אחוזי כוח מנוע" במקום מד סל"ד, מימין
דודג' EV
ותודה ללוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים