שתף קטע נבחר

סיאט אקסאו - ממחזרים את אודי

במהלך מעט יוצא דופן מציגה סיאט הספרדית, בת לקונצרן פולקסווגן, משפחתית גדולה בשם אקסאו. למעשה, אודי A4 דור קודם, בשינויים קלים. אצלנו במחצית השנייה של 2009

הנה משהו שקורה בדרך כלל בשווקים מתפתחים, ולא באחת מתערוכות הרכב הגדולות והחשובות בעולם: סיאט תשווק מכונית משפחתית שהיא למעשה אודי A4 ישנה בתחפושת - מכונית שפותחה עוד בשנות ה-90. קוראים לה אקסאו, והספרדים עשו את המינימום האפשרי כדי להצניע את העובדה הזו.


אודי A4? לא, זו דווקא סיאט אקסאו. באמת (צילומים: רועי צוקרמן)

 

 

המהלך בו נוקטת פולקסווגן - העתקת פס ייצור ישן למדינה אחרת והפיכתו למכונית "חדשה", תחת מותג שונה - אופייני בעיקר לנעשה בשווקים מתפתחים כמו סין או ברזיל, ולא לאירופה. באותם שווקים נהוג להציע מכוניות ישנות בעיצוב שונה קלות, ותחת מותג אחר מכפי ששווקו במקור, או אפילו תחת אותו מותג. דוגמאות לכך ניתן למצוא בסיטרואן ZX ששווקה בסין שנים רבות לאחר שהוחלפה על-ידי הקסארה, פולקסווגן גולף ופאסאט עתיקות שמשווקות כחדשות בברזיל.

 

המהלך הזה עשוי להזכיר גם את המקורות של סיאט, מי שמנסה להיות החטיבה ה"טמפרמנטית-לטינית" בקונצרן פולקסווגן, אבל מתקשה מעט למצוא את מקומה כיום. סיאט הוקמה כמפעל ייצור ספרדי של פיאט, במיזם משותף בין האיטלקים לממשלה הספרדית. בסופו של דבר המיזם המשותף הופסק, והבעלות נמכרה לפולקסווגן. מאז מתקשה סיאט להגיע לרווחיות, ולא נהנית מאותה הצלחה שנרשמת על-ידי מותג מקביל של פולקסווגן - סקודה.


 

אקסאו, זו ממש A4

אז הבנו את המהלך, עכשיו למכונית שנולדה ממנו. האקסאו היא לא יותר ממתיחת פנים קלה לאודי A4 הקודמת, ששווקה בין השנים 2007-2000. העיצוב דומה מאוד, במיוחד הצללית והעכוז. עד כדי כך, שבזוויות מסוימות ניתן אפילו להתבלבל ביניהן.

 

גם המפרט הטכני לא יעשה לכם את החיים קלים. האקסאו מציגה ממדים כמעט זהים ל-A4. הרוחב (177 ס"מ), הגובה (143 ס"מ) ובסיס הגלגלים (264 ס"מ) זהים. ממד האורך צמח ב-7.5 ס"מ ל-466 (לעומת 458.5 ס"מ), ככל הנראה לשיפור ההגנה בתאונה חזיתית.


 

היצע המנועים מוכר כצפוי, עם שלושה מנועי בנזין, בהם יחידת 1.6 ליטר עם 102 כ"ס, 1.8 ליטר-טורבו עם 163 כ"ס ומנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר ו-200 כ"ס. האקסאו תוצע גם עם שלושה מנועי טורבו-דיזל, עם הספקים מרביים שינועו בין 120 ל-170 כ"ס.

 

בגרסה הבכירה, היחידה שהוצגה בפריז, מציעה האקסאו ביצועים דומים ל-A4, עם 7.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (נתון זהה) ומהירות מרבית של 241 קמ"ש, לעומת 235 בעבר. נתון תצרוכת הדלק שופר אף הוא קלות, מ-12.8 ק"מ לליטר בממוצע ל-13 כעת. ואם תהיתם, אז, כן - האקסאו שוקלת בדיוק כמו ה-A4, כ-1,430 ק"ג.


 

חידוש יחיד עליו מספרים בסיאט, נוגע לגג השמש. זה יכלול תאים סולריים, באמצעותם תפעל מערכת האוורור גם כשהמנוע כבוי. מטרת המערכת לאפשר שמירה על טמפרטורה נוחה בתא הנוסעים, גם כאשר הרכב חונה תחת קרני השמש. מלבד זאת, האקסאו תוצע גם עם פנסי ערפל הנדלקים בנפרד בהתאם לסיבוב ההגה, כדי לשפר את הראות בסיבובים הדוקים עם תנאי תאורה בעייתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט אקסאו
צילום: רועי צוקרמן
אודי A4 ישנה
צילום: רועי צוקרמן
תא הנוסעים
הבסיס - אודי A4 שתוכננה בשנות ה-90
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים