שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    5 תרגילים טיבטיים ליום - לשימור מעיין הנעורים
    איש אינו יודע מהו מקור 5 התרגילים שמכונים "חמשת הטיבטים", אבל כולם מוכנים להישבע שבתרגול יומיומי, שנמשך רק 20 דקות, טמון סוד מעיין הנעורים. אז מה, לא תתרגלו?

    כל שני וחמישי מגיע עוד מורה מהמזרח שלמד סוד זה או אחר אצל נזיר זה או אחר, ועכשיו הוא מוכן לגלות אותו גם לנו. קולונל בראדפורד לא הגיע בחמישי האחרון. וגם לא בזה שלפניו. הוא הגיע בשנות ה־30 של המאה הקודמת לדרום קליפורניה, שם פגש את פיטר קלדר וזה הוציא את סיפורו לאור. קלדר מבהיר כי שמו של הקולונל הוא פסבדון, אבל מדובר באדם ממשי, ששם לעצמו מטרה והשיג אותה: למצוא את מעיין הנעורים הנצחיים. אותו קולונל, מספר קלדר, יצא לטיבט כגבר קשיש, שמוט, הנשען על מקל בסביבות סוף שנות ה־60 של חייו, וכעבור שנים מעטות חזר כגבר בשנות ה־40 לחייו, עם שיער סבוך וכהה, זקוף, בריא ובעיקר – מאושר.

     

    הספר "הסוד העתיק של מעיין הנעורים" מאת פיטר קלדר (הוצאת כתר) מספר את קורות המפגש בין השניים ושוטח את שבעת סודות מעיין הנעורים בפני הקוראים. בהמשך, מורה ליוגה בשם כריסטופר ס.קילהאם הוציא חוברת נוספת בשם "חמשת הטיבטים" (הוצאת אור־עם) ובה פירט גם את טכניקת הנשימה המומלצת בזמן התרגול. וכך זכינו גם אנחנו לגשר אל חיים בריאים, אנרגטיים וארוכים יותר.

     

    ומה צריך לעשות בשביל כל האושר הזה? לצום? לנסוע לטיבט? להפסיק לנשום שעתיים ביום? לא. כל מה שצריך זה לתרגל חמישה תרגילים פשוטים ונעימים במשך 20 דקות בכל יום.

     

    תרגיל מספר 1


    1. מתחו ידיים לצדיים כשהן אופקיות לרצפה והסתובבו עם כיוון השעון,

    כשהמבט ממוקד בנקודה אחת.

    2. נסו להסתובב במהירות המרבית בלי לאבד שליטה. אם אתם מרגישים

    בחילה או סחרחורת, האטו את המהירות או הפסיקו.

     

    מתי: מיד לאחר היקיצה או לפני השכיבה לישון. ואפשר גם לפצל: 2־3 תרגילים בבוקר, והשאר בערב. כמה: בתחילה שלוש פעמים כל תרגיל, עד שתרגישו

    מסוגלים לעלות בהדרגה ל־21 פעמים. למה: הטיבטים מאמינים שהמספר 21 הוא מושלם ושהתרגילים פותחים את הצ'אקרות (המרכזים האנרגטיים של הגוף) ומאפשרים לאנרגית החיים של הגוף לזרום בצורה מאוזנת. איך: לא לפני שהתייעצתם עם הרופא האישי שלכם אם אתם סובלים מבעיית בריאות כרונית כלשהי. מה ייצא לי מזה: "חמשת הטקסים נועדו למטרה הברורה של שימור הבריאות וחיות הנעורים של הגוף", מסביר בראדפורד בספר ומפרט: "יש שבעה מרכזי אנרגיה בגוף השולטים בשבע בלוטות ההפרשה הפנימית של המערכת האנדוקרינית שתפקידן לווסת את תפקודי הגוף. כשכל מרכזי האנרגיה מתערבלים אנחנו נהנים מבריאות מושלמת. כשאחד או יותר מהמרכזים מאט את פעילותו, נחסם זרם האנרגיה ומתרחשים תהליכי הידרדרות גופנית והזדקנות.

     

    הדרך המהירה ביותר להחזרת הנעורים, הבריאות והחיות היא לגרום להם להתערבל שוב". ואכן, מתרגלים בארץ מדווחים על תחושה ברורה של ערנות, חיות ובריאות המתלוות לתרגול. איש לא הפך להיות עובר בינתיים, אבל השיפור מורגש בהחלט.

     

    ועוד נשימה לפני:

    הנשימה היא חלק חיוני ובלתי נפרד מהתרגול. בין כל אחד מחמשת התרגילים יש לעמוד בעמידה זקופה, ברגליים בפישוק ברוחב הכתפיים, להניח ידיים על המותניים, לנשום נשימה עמוקה וארוכה דרך האף עד שתחושו את הבטן מתנפחת ומתמלאת אוויר ואז לנשוף החוצה דרך הפה כשהשפתיים מכווצות בצורת O.

     

    בכל התרגילים יש לשאוף דרך האף בחלק א' של התרגיל ובחלק ב' לנשוף דרך הפה כשהשפתיים מכווצות בצורת O ומשמיעות צליל חלש של שריקה.

     

    תרגיל מספר 2


    בשאיפה: 1. שכבו על הגב כשהידיים מונחות לצדי הגוף.


    2. הרימו את הראש וגעו בחזה עם הסנטר. 

     


    בנשיפה: הרימו את הרגליים כשהן ישרות, כך שיהיו מאונכות לרצפה (כפות הרגליים בפלקס), ואז הנמיכו לאט את הרגליים והראש עד שייגעו בחזרה ברצפה.

     

    תרגיל מספר 3


    בשאיפה: 1. עמדו זקופים על הברכיים (הברכיים ברוחב האגן) ומקמו את הידיים מאחורי הישבנים ומתחתיהם.

    2. קרבו את הסנטר אל החזה.

     


    בנשיפה: הקשיתו את עמוד השדרה ומשכו בעדינות את הראש לאחור כשהמבט פונה כלפי מעלה.

     

    תרגיל מספר 4


    בשאיפה: 1. שבו על הרצפה כשהרגליים מתוחות קדימה, כפות הידיים ניצבות לגוף והגב ישר.

    2. קרבו את הסנטר לעבר החזה.

    3. משכו בעדינות את הראש לאחור. 

     


    בנשיפה: כופפו ברכיים והרימו את הישבן ואת הגב כשהמבט פונה כלפי מעלה, כך שנוצר גשר. כווצו את השרירים ואז הרפו.

     

    תרגיל מספר 5


    בשאיפה: 1. התמקמו בשכיבה על הבטן, הניחו את כפות הידיים על הרצפה ונעצו את כריות כפות הרגליים ברצפה.

    2. התרוממו מעלה כך שנוצר קיעור בעמוד השדרה. הראש משוך לאחור, המבט כלפי מעלה. 

     


    בנשיפה: הרימו את הישבן כלפי מעלה בגב ישר ככל האפשר, הנמיכו את המבט כלפי מטה, ומתחו את הזרועות כך שתיווצר מעין צורת משולש עם הגוף. הצמידו את הסנטר לחזה ונסו להצמיד את העקבים לרצפה. 

     


      

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים