שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הוכרזו הזוכים בפרסי עידוד היצירה

    ברשימת עשרת הזוכים בפרסי משרד התרבות לאמנים מצטיינים לשנת 2008: אמנית המיצג, המיצב והווידאו נלי אגסי, אמנית הווידאו שרון בלבן והצייר יונתן גולד

    משרד התרבות מפרסם היום (ב') את רשימת הזוכים בפרסי עידוד היצירה לשנת 2008. ועדת הפרס, שנועד לעודד את האמן היוצר, כללה השנה את רותי דירקטור, בועז טל, מיכל שמיר ונציגת משרד התרבות, עידית עמיחי. לפני חברי הוועדה הוצגו 158 תיקי עבודות של אמנים בתחומי היצירה השונים. השנה הוענקו 10 פרסים בסכום 20 אלף שקל כל אחד לאמנים מצטיינים. רשימת הזוכים השנה כוללת את נלי אגסי, שרון בלבן, אמנון בן עמי, יונתן גולד, גליה גור זאב, מרב היימן, רקפת וינר-עומר, רותי הלביץ כהן, אליסף קובנר ורונית שני.


    נלי אגסי. "מופת של נוכחות נשית דרמטית"

     

    בנימוקיהם למתן הפרס לנלי אגסי, אמנית מיצג, מיצב, רישום ווידאו, כתבו השופטים: "בכל אחד מתחומיה ולכל אחת מעבודותיה מזרימה אגסי איכויות מנוגדות, סותרות לכאורה של שבריריות ועוצמה. האמנות שלה יונקת את שורשיה מאמנות הגוף של שנות השבעים ומשמרת זיקה ליצירה המונעת מתוך מודעות פמיניסטית.מיצגיה הם מופת של נוכחות נשית דרמטית במינימום של תנועה והתרחשות".

     

    עולם דימויים גרוטסקי

    בנימוקיהם למתן הפרס לאמנית הווידאו, שרון בלבן כתבו השופטים: "בלבן היא אמנית ייחודית ומקורית הנאמנה למקורות של הווידאו ארט בראשית דרכו, כשהאמנים הפלסטיים ראו בו כלי משחק של תמונות זזות. בצילומים קצרים ומשעשעים החוזרים על עצמם בלופ, יוצרת בלבן עולם דימויים גרוטסקי ומפתיע. ההומור הפרוע, לעתים הבוטה, שלה עשוי להטעות שכן מדובר באמנית רצינית בעלת חשיבה ביקורתית ומעניינת".


    רותי הלביץ: "גוף עבודה שמחצין בעקביות את הפגיע והמועד לפורענות"

     

    על מתן הפרס לאמנון בן עמי כתבו השופטים: "עבודותיו הנזיריות, החידתיות והפיוטיות הן סמן נדיר לאמינות ונאמנות לעצמו בעולם שבו האמנות עומדת יותר ויותר בפני סכנת הפיכתה לסחורה. העקביות בהן הוא פועל מאז שנות השמונים, תוך שמירה על אסתטקיה והתכוונות, מקנה לעבודתו מעמד מיוחד במינו, מנותק משינויי אופנות".

     

    בנימוקיהם למתן הפרס לצייר יונתן גולד כתבו השופטים: "גולד מתבלט כצייר ואמן הן מבחינת שפת הציור שהוא מנסח והן מבחינת הנושאים בהם הוא בוחר לעסוק. הוא מצליח בו זמנית לצייר וגם למחוק, להעלות באוב ולטשטש. ציוריו נדמים כפרגמנטים של ציורים מוכרים לכאורה מתוך הקאנון של ציירי תחילת המאה בארץ ישראל, אבל בכולם מתקיימים שיבוש או הסתה היוצרים עניין מחודש בדיאלוג עם העבר ועם העשייה הציורית".


    מרב היימן: מציגה את הפתטיות של קיומינו ואת הצורך שלנו במבט ובאהבה

     

    בנימוקים למתן הפרס לגליה גור זאב כתבו השופטים: "פעילותה רבת השנים מתנהלת בהתמדה ובעקביות, ומתפתחת בקצב משלה, ומהווה תוספת חשובה לתמונה המסועפת והמורכבת של הצילום הישראלי". בנימוקים למתן הפרס למרב היימן נכתב: "היימן היא אמנית החוקרת בצילומיה את החברה, את קהל הצופים, נשים וגברים, ואת הסיפורים שהם מייצרים. בחלק מעבודותיה היא מתפקדת כפרפורמית של מחקר ומזכירה בכך את אמני המיצג של שנות הששים והשבעים שהשתמשו בגופם כדי לשאול שאלות מורכבות ועקרוניות לגבי האמנות וגבולותיה. בהומור ובשנינות היא מציגה את הפתטיות של קיומינו ואת הצורך הבלתי נלאה שלנו במבט, ובאהבה".

     

    מתריסה ומאתגרת

    בנימוקיהם למתן הפרס לרקפת וינר-עומר כתבו השופטים: "נוכחותה בעולם האמנות היא נוכחות מתריסה, מתגרה ומאתגרת. פעילותה כאמנית וכאוצרת מערערת תדיר על מוסכמות של טעם ועל ההתניות שלנו לגבי מעמדה ותפקידה של האמנות". בנימוקיהם למתן הפרס לרותי הלביץ כהן כתבו השופטים: "עולם הדימויים של ציוריה מצטבר לגוף עבודה שמחצין בעקביות את הפגיע והמועד לפורענות. נוכחותן הפיזית של העבודות מעצימה את האיכות הלא עשויה ולא מלוטשת של האמנות".

     


    גליה גור זאב. "תוספת חשובה לתמונה המסועפת והמורכבת של הצילום הישראלי"

     

    בנימוקים למתן הפרס ליוצר הרב תחומי אליסף קובנר כתבו השופטים: "יצירותיו מתמקדות בחוויה ארעית שהיא תוצאה של פעולת שוטטות. בעבודות הווידאו שלו בולט מתח בין אנונימיות לאינטימיות מה שמגביר את תחושת הזרות ואת תחושת הקרבה. מלבד עבודות הווידאו קובנר עוסק גם בצילום ובפעילות קהילתית ומבעד לפעילותו המגוונת מצטיירת האמנות כדרך חיים, כדרך לחשוב על העולם ולהגיב אליו".

     

    צילום אישי ואינטימי

    בנימוקיהם למתן הפרס לרונית שני כתבו השופטים: "בעולם צילום משתנה ודינמי שניצב בפני פיתויים של גודל, טכניקה וראווה, הצילום של רונית שני מזכיר את האפשרות של הצילום להיות אישי ואינטימי, בעל איכות של יומן, צילום שהספר הוא חלל התצוגה האידיאלי עבורו, והדפדוף בו תובע מהצופה התבוננות סבלנית שכמעט ואינה עוד בנמצא.

    הצילום שלה נמנע מצווי האופנה ומשמר בדרכו הצנועה, העקבית והרגישה את האיכות הבסיסית של המדיום, מה ששני עצמה מכנה בשם "כפתור הקסמים".

     

    במסגרת התחרות השנתית של משרד התרבות תיערך לזוכים בפרסי עידוד היצירה תערוכה קבוצתית בה יציגו עבודות נבחרות. התערוכה תיערך בחודש יוני 2009 במשכן לאמנות בעין חרוד.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יצירתה של אגסי. "נוכחות נשית דרמטית"
    נלי אגסי
    לאתר ההטבות
    מומלצים