שתף קטע נבחר

שופרסל: זינוק של 146% ברווח ברבעון השלישי

מחזור המכירות ברבעון עלה ב-13% והסתכם בכ-3 מיליארד שקל. שופרסל הגדילה את נתח השוק למרות עליית מחירי המזון

הרווח הנקי של שופרסל זינק ב-146% ברבעון השלישי של 2008 הרווח הסתכם ב-59 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007 – כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה הבוקר החברה. הזינוק ברווח נובע משיפור בכל הפרמטרים של רשת המזון הגדולה בישראל.

 

הרבעון השלישי של השנה כולל את מכירות החגים בספטמבר – תקופה שמתאפיינת בעלייה במכירות אך כרוכה גם בהוצאות שיווק ופרסום גדולות, ששוחקות את הרווחיות לעומת רבעון קודם וכן במבצעים והנחות מחיר. בנוסף ברבעון השלישי השיקה שופרסל את תת הרשת החדשה "יש" המונה 48 סניפים וכוללת את סניפי זול פה ואלף לשעבר וממוצבת כרשת זולה מאוד (hard discount) – השקה בה השקיעה הרשת 70 מיליון שקל.

 

כל אלה, לצד ייקור המוצרים, הביאו לעלייה במכירות של כ-13%. המכירות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקל לעומת 2.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. שופרסל הצליחה לשמור על שיעור רווח גולמי של 26.7% בדומה לרבעונים הקודמים ולהציג גם עלייה ברווח התפעולי.

 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-147 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של 119 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של כ-24%. שעור הרווח התפעולי הסתכם ב-5.1% לעומת רווח תפעולי בשיעור של 4.6% ברבעון המקביל אשתקד, אך מדובר בירידה לעומת הרבעון השני של 2008 אז עמד שיעור הרווח התפעולי, אחד ממדדי היעילות החשובים ביותר של רשת קמעונאית על 5.7% .

 

נתחי השוק של נילסן שמפרסמת שופרסל בדו"חות מעידים כי היא "ניצחה" את החג והגדילה את נתח השוק שלה (מתוך השוק המבורקד אותו מכבה נילסן ואשר משקף כ-70% מהשוק) ל-37.2% ברבעון השלישי לעומת 36.7% ברבעון השני של 2008. יחד עם זאת, בשנת 2007 עמד נתח השוק על 37.5%, ושופרסל מאבדת נתחי שוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סניף שופרסל
צילום: אבי ולדמן
מומלצים