שתף קטע נבחר

בית המשפט אישר לדורנט הקפאת הליכים

חברת הליסינג נקלעה לקשיים תזרימיים, ובנק הפועלים ביקש להכניס אותה לכינוס נכסים. הבנק טוען כי החברה חייבת לו 100 מיליון שקלים, אבל השופטת לא קיבלה את הבקשה

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, הוציאה היום (ה') צו הקפאת הליכים לחברת הליסינג דורנט עד ל-11 בדצמבר. השופטת מינתה את רו"ח חיים קמיל לנאמן בהקפאת ההליכים.

 

השופטת נענתה בכך לבקשת החברה. דורנט הגישה היום לבית המשפט המחוזי בקשה להקפאת הליכים. לטענת החברה, על פי הבדיקה הכלכלית שביצעה יש בידה לפרוע את חובותיה לכל הנושים. עו"ד אביחי ורדי המייצג את החברה מסר, כי החובות מסתכמים בכ-380 מיליון שקל, כאשר הנושים העיקריים הם מהמערכת הבנקאית, בנק הפועלים ובנק לאומי.

 

"אנחנו נציע כנאמן את עו'ד חיים קמיל ממשרדו של עו'ד שלמה נס", אמר ורדי, "אנחנו נבקש הגנה לצורך גישור על המצוקה בתזרים המזומנים".

 

השופטת לא קיבלה את בקשת בנק הפועלים, שביקש הבוקר למנות לחברה כונס נכסים. הבנק טוען, באמצעות עורכי הדין אילן שמעוני ובניהו לאבל, כי החברה חייבת לו 100 מיליון שקלים.

 

גם חברת אורורה פידליטי - הנאמן לבעלי אגרות החוב של דורנט, הגישה היום בקשה למנות כונס נכסים לחברה. אורורה טוענת, באמצעות עו"ד גיא גיסין, כי בעלי אגרות החוב נושים בסך של 180 מליון שקלים כיום ומייצגים למעלה מ-2,000 כלי רכב (מתוך ה-4,000 שמתופעלים על ידי דורנט).

 

הבקשה הוגשה בתיאום ובמשותף עם בקשת בנק הפועלים במטרה למנות ככונסי נכסים משותפים את עו"ד עופר פלס ועו"ד אביב פריצקי על כל החברה והחברות בת. הן הנאמן לאגרות החוב והן בנק הפועלים מתנגדים נמרצות לבקשת החברה להקפיא את ההליכים נגדה. טרם ניתנה החלטת השופטת ורדה אלשייך.

 

העובדים טרם קיבלו את שכרם

דורנט נקלעה לקשיים כספיים שהעיבו על המשך פעילותה. החברה לא שילמה במלואן את משכורות אוקטובר לעובדים, והעבירה לחשבונות הבנק של 90 העובדים חצי מהשכר המגיע להם. גורם בכיר בענף הליסינג סיפר ל"כלכליסט" כי החברה אספה לאחרונה את העובדים, סיפרה להם על קשיי המימון ואמרה כי היא מנסה לאתר מימון להמשך פעילותה.

 

גם אם דורנט תעבור את המשבר הנוכחי בשלום ותשיג מימון להמשך פעילותה, היא תאלץ אתגר נוסף צפוי לעמוד בפני החברה ובפני שוק הליסינג ב־2009. חברות הליסינג מתפרנסות מדמי שימוש חודשיים, אך גם ממכירת כלי הרכב בשוק יד שנייה, ועדכון מחירי הרכב הצפוי בינואר צפוי להקטין משמעותית את שווי ציי הרכב שברשותן.

 

דורנט נמצאת בבעלות הקבוצה ההולנדית סטומהאמר אמסטרדם אן.וי, והיא פעילה בשוק הליסינג יותר מעשר שנים. על פי ההערכות בענף, גודל צי הרכב שברשות החברה נאמד ב-4,000 מכוניות, מדובר בהערכות בלבד, מכיוון שהחברה היא בבעלות פרטית.

 

בהכנת הידיעה השתתף מארק שון, "כלכליסט"


פורסם לראשונה 06/11/2008 11:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דורנט: הבנק לא מוכן להקפאת הליכים
מומלצים