שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הטיפ היומי: איך ללכת נכון כשסובלים מבעיות נשימה
    הליכה טובה למי שסובל מקוצר נשימה ובעיות נשימה, אבל הבעיות הללו עלולות למנוע את הפעילות הגופנית. קבלו עצות איך לשבור את מעגל הקסמים

    הליכה היא פעילות גופנית מומלצת לאנשים שסובלים ממחלות ריאה לצורך שיפור יכולותיהם הגופניות התפקודיות. אבל, מסביר שי גרינברג, פיזיולוג מאמץ, בתחילת תוכנית אימונים, כתוצאה מתחושת קוצר הנשימה שמופיעה בזמן מאמץ, חלק גדול מהחולים חוששים ומפסיקים את הניסיון לבצע אימון גופני. גרינברג מציע כיצד להקל את פעולת הנשימה בזמן הליכה:

     

    • מומלץ להתחיל את תוכנית ההליכה במסלולים מישוריים ובזמנים קצרים.

     

    • בזמן ההליכה, אפילו בקצב קל, יש להימנע מדיבור. דיבור מעמיס מאמץ נוסף על מערכת הנשימה.

     

    • בזמן ההליכה יש לסגור את השפתיים ולהשאיר חריץ קטן שדרכו יש לנשוף את האוויר. כיווץ השפתיים מאריך את זמן יציאת האוויר, ויותר אוויר זורם החוצה.

     

    • בזמן שאיפת האוויר מומלץ לשאוף גם דרך האף וגם דרך הפה.

     

    • אם במהלך ההליכה מופיע קוצר נשימה, מומלץ להאט את הקצב ואף להפסיק את ההליכה לכמה דקות. בזמן המנוחה מומלץ להישען על עמוד או ספסל ולנשום נשימות עמוקות.

     

    • בזמן ההליכה יש להשאיר את הידיים חופשיות כדי לאפשר לשרירי הצוואר, שמשמשים כשרירי עזר נשימתיים, לעזור בפעולת הנשימה.

     

    • יש להימנע מללכת לצד כבישים או בימים עם רמות גבוהות של זיהום אוויר, שכן זיהום האוויר מכביד על פעולת הנשימה עוד יותר.



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    להימנע מדיבור, לשחרר את הידיים. הליכה נכונה
    צילום: index open
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים