שתף קטע נבחר

הסלון החליף צבעו - רהיטי קרית יובל תפצה

לקוחה קנתה סלון שהחליף צבע לאחר כשנה וחצי ונהפך מחום לגוון אדום. החברה החליפה את הסלון, אך גם הסלון החדש האדים. ביהמ"ש: החברה תפצה את הלקוחה ב-2,000 שקל

התובעת רכשה מחברת רהיטי קריית יובל בע"מ מערכת סלונית מעור תעשייתי תמורת 4,400 שקל ב-2005. לטענתה, לאחר כשנה וחצי החל צבע הסלון להשתנות, ונהפך מחום לגוון אדום.

 

 

החברה נאותה להחליף את מערכת הסלון בחדשה תמורת תוספת של 1,000 שקל לאחר כשנה וחצי. זאת, לטענת התובעת, בעקבות פניות רבות, ריצות וטרטורים.

 

לדברי התובעת, כעשרה חודשים לאחר החלפת הסלון, גם העור החדש חזר להאדים, תוך שהוא מאדים באופן לא-סימטרי ועם כתמים כעורים בכל מערכת הסלון.

 

התובעת טענה כי החברה סיפקה לה מוצר פגום, וביקשה כי בית-המשפט יורה לחברה לפצותה ב-6,400 שקל - פיצוי המורכב מהסכום ששילמה בעבור מערכת הסלון, לרבות התוספת בעבור החלפת הריפוד, וכן 1,000 שקל הוצאות נלוות, טירחה ואובדן זמן.

 

החברה טענה מנגד כי התובעת פנתה אליה בפעם הראשונה כחצי שנה לאחר תום תקופת האחריות, אך כדי לבוא לקראתה, הוחלט להחליף לה את המערכת הסלונית בחדשה, תוך מתן הנחה וחיובהּ בתוספת של 1,000 שקל בלבד. עוד טענה החברה, כי הדהייה בצבע נבעה משימוש לא-סביר, כמו שימוש בחומר ניקוי או בחומר כימי אחר.

 

הסלון היה פגום

השופטת אנה שניידר מבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה כי התלונה בשל השינוי בצבע במערכת שהוחלפה היתה בתוך תקופת האחריות. לדבריה, מהתמונות שצורפו לכתב התביעה עולה כי מדובר בכתמים בעלי צורה בלתי-אחידה, ואין זה סביר שמקורם בדהייה כתוצאה ממגע עם אור השמש או עם חומרי ניקוי.

 

"ראיתי לקבל את עמדת התובעת לפיה לא נעשה כל שימוש על ידה בחומרי ניקוי, וכי המערכת לא עומדת במקום שטוף שמש, ועל כן מדובר, כנראה, בפגם כלשהו בעור", כתבה השופטת בפסק-הדין.

 

לאור האמור נקבע כי יש לקבל את התביעה, אך באופן חלקי בלבד, שכן התובעת השתמשה במערכת הסלונית במשך תקופה בלתי-מבוטלת. נפסק כי החברה תשלם לתובעת 2,000 שקל.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באיזה צבע תרצה את הסלון?
באיזה צבע תרצה את הסלון?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים