שתף קטע נבחר

תדיראן אמפא: הטכנאים בדרך חזרה לעבודה?

על פי הסכם שהושג בין תדיראן אמפא לקריסטל, יקלטו כ-150 עובדים בקריסטל. עשרות עובדים נוספים יעברו לרוכש אחר של חטיבת המזגנים והשאר יזכו לפיצויים מוגדלים. יחד עם זאת, חזרתם של הטכנאים לעבודה מותנית בתשלום משכורתם מחר

האם הטכנאים בדרך חזרה לעבודה? תדיראן אמפא וקריסטל הגיעו הערב (יום ב') להסכם, לפיו משכורות העובדים ישולמו כבר מחר. אם אכן ישולמו המשכורות, ישובו הטכנאים לעבודתם. 

 

ל-ynet נודע כי על פי ההסכם שהושג בהסכמת העובדים, למעלה מ-150 עובדים יקלטו בקריסטל בחוזים אישיים, ועשרות עובדים נוספים הפועלים בתחום המזגנים יעברו לרוכש אחר של החטיבה. בנוגע לעובדים אחרים - הוסכם כי יזכו לפיצויים מוגדלים. הנהלת תדיראן אמפא מאשרת כי הושג הסכם אך לא מתייחסת לפרטיו. כאמור, הטכנאים ישובו לעבודה רק אם אכן יקבלו את משכורתם במלואה.

 

עובדי תדיראן אמפא פתחו הבוקר בצעדי מחאה ואסיפות עובדים ברחבי הארץ. זאת בעקבות אי תשלום שכר אוקטובר במלואו ואי בהירות בנוגע לעתידם התעסוקתי.

מההסתדרות נמסר כי ההסתדרות וועד העובדים, אשר נמצאים במשא ומתן מזה שבועיים, הגיעו אתמול להבנות עם ההנהלה בנוגע לתשלום שכרם ושאר זכויותיהם. עם זאת, ההנהלה לא שילמה גם היום לעובדים את השכר וממשיכה להלינו.

 

הרקע לשיבושים במתן השירות ולחשש העובדים לתעסוקתם הם בשל כוונת קריסטל לממש את האופציה לרכישת מחצית ממניות תדיראן אמפא ואמפא מוצרי צריכה. קריסטל מתנה את הרכישה בפירוק ועד העובדים של החברה ומעבר מהסכם הקיבוצי להסכמים אישיים. "קריסטל ואמפא נמצאים כעת בתהליך משא ומתן לקראת הגעה לפשרה, זאת על מנת לסכם את הרכישה".

 

על רקע שירות הטכנאים והמענה הטלפוני של חברת אמפא תדיראן הושבתו החל משעות הבוקר ולקוחות שמתקשרים על מנת לקבל שירות נתקלו בהודעה מוקלטת: "באופן זמני מוקד השירות אינו מקבל פניות. לצערנו טכנאי השירות לא יגיעו לשירות לפניות שתואמו להיום, עמכם הסליחה". כמו כן אין כל מענה במשרדי ההנהלה של החברה.

 

"אף אחד לא התקשר להודיע לי"

ל-ynet נודע כי עובדי החברה החליטו להשבית את פעילות החברה בשל אי תשלום משכורות. רותם, לקוחה של החברה, פנתה ל-ynet וסיפרה כי טכנאי של החברה שהיה אמור להגיע הבוקר לתקן את המקרר שברשותה לא הגיע. "הטכנאי לא הודיע שהוא מאחר ואף אחד לא התקשר להודיע לי". לדבריה, כשניסתה לפנות לשירות הלקוחות של החברה שמעה את ההודעה המוקלטת וכל ניסיונותיה להגיע לנציג שירות עלו בתוהו.

 

מנכ"ל שירות תדיראן-אמפא, שחר מלאכי, מסר מוקדם יותר בתגובה לפניית ynet כי "מזה תקופה ארוכה מתנהל משא ומתן עם ההסתדרות במטרה למכור את פעילות החברה לקריסטל הדורשת כי העובדים יעברו לחוזים אישיים. החברה מקווה כי כל הצדדים יתעשתו במהרה ועושה כל מאמץ על מנת שהחברה לא תיסגר ועל מנת שלמעלה מ-350 העובדים, שהסכימו למהלך, לא יפגעו".

 

בהכנת הידיעה השתתפו גיל קול ויהונתן לבל


פורסם לראשונה 24/11/2008 12:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים