שתף קטע נבחר

יקב בנימינה מקים מערך הפצה עצמאי

בשבע השנים האחרונות הפיצה שקד את יינות בנימינה. בשלב ראשון יושקעו בצעד כ-1.5 מיליון דולר

לאחר שרכש את השליטה על יקב בנימינה תמורת 13.5 מיליון דולר, מקים זכי שלום - הבעלים של חצי חינם - מערך שיווק והפצה עצמאי ליקב, שיחל לפעול בראשית 2009. בשלב ראשון יושקעו בצעד כ-1.5 מיליון דולר. עיקר ההשקעה תופנה להקמת המערך הלוגיסטי, רכישת משאיות וכלי רכב לחלוקה, הקמת מחסן וגיוס והכשרת עובדים.

 

בשבע השנים האחרונות הפיצה שקד את יינות בנימינה. בד בבד פעל היקב באופן עצמאי להפצת מוצריו לחברות התעופה ולחנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. כמו כן, פעל עצמאית בתחום הייצוא שחלקו במחזור המכירות של היקב הוא 22%.

 

היקב מייצא לארה"ב, לאנגליה, לצרפת ולדנמרק. המוצרים של יקבי בנימינה משווקים כיום במאות נקודות מכירה ובהן רשתות השיווק, חנויות מתמחות יין, מסעדות ובתי מלון.

 

לדברי מנכ"ל היקב, אילן חסון, לאור המהלכים השונים שהתרחשו ביקב בשנים האחרונות ורכישתו על ידי קבוצת חצי חינם, הוחלט להפיץ עצמאית את המוצרים. "אנו מעריכים את חשיבות הקמת מערך שיווק והפצה עצמאי להידוק הקשר האישי עם לקוחות היקב", אמר חסון.

 

יקב בנימינה אינו נחשב יקב מוביל. על פי נתוני היקב, הסתכם המחזור הכספי שלו ב-2007 ב-45 מיליון שקל - גידול של 8% לעומת 2006. היקב מחזיק 7% נתח שוק - שהם 2.5 מיליון בקבוקים בשנה. את המחצית הראשונה של 2008 סיים היקב עם מכירות של 22 מיליון שקל.

 

בשלוש שנים האחרונות עבר היקב מיתוג מחדש בהשקעה של כמיליון שקל, שכלל החלפת הלוגו והשקת סלוגן חדש: "בנימינה - אנשים שאוהבים יין". נוסף על כך השיק היקב בשנים אלו סדרות פרימיום כיוגב ואבני חושן, הנחשבות סדרות איכותיות, שהתווספו לסדרות הנמוכות וסדרות הביניים של היקב.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בעל השליטה ביקב, זכי שלום
בעל השליטה ביקב, זכי שלום
צילום: אבי כהן
מומלצים