שתף קטע נבחר

תופעה באשקלון: מי משבש את אזעקת הרכב?

רבים מבעלי המכוניות בעיר נותרו מחוץ לרכבם לאחר ששלטי האזעקות הפסיקו לעבוד באופן מסתורי. אלה שכבר הצליחו לפתוח את הרכב נאלצו לסבול את האזעקה הטורדנית. בעיר פשטו תיאוריות הקשורות ללחימה בעזה

מאז החל מבצע "עופרת יצוקה" עובדות האזעקות באשקלון בצורה תקינה ברוב המקרים, אך התקלות צצו דווקא בתחום לא צפוי - אזעקות הרכב. רבים מתושבי אשקלון נתקלו אתמול (יום א') בתופעה מוזרה: שלטי אזעקות הרכב שלהם אינם עובדים והרכב נותר נעול.

 

תושבים שניסו לפתוח את רכבם באמצעות מפתח נתקלו בבעיה מתסכלת עוד יותר - האזעקות החלו לפעול מבלי שניתן יהיה לכבותן. הסיבה המשוערת לתקלה היא שיבוש בתדרי האזעקות עקב פעילות צה"ל ברצועת עזה. מצה"ל טרם נמסרה תגובה רשמית.

 

ראובן גבצור, תושב אשקלון, סיפר ל-ynet: "סמוך לשעה 14:00 ניסיתי לפתוח את הרכב ללא הצלחה. ניסיתי כמה וכמה פעמים ובסוף הצלחתי בעזרת המפתח. בהתחלה חשבתי שנגמרה לי הסוללה בשלט, אך כשהתקשרתי לחבר שלי שמתקן אזעקות ובעיות חשמל, הוא הסביר לי שהבעיה היא לא בשלט אלא בכל אשקלון".


מקור הבעיה בשמים או בקרקע? (צילום: AFP)

 

ואכן, עבור חשמלאי הרכב היה זה יום מצוין לעסקים ורבים מהם הוצפו בפניות. "התקשרו אליי הרבה אנשים עם אותה הבעיה של השלטים שלא עובדים. עשיתי כמה בירורים ולדעתי הסיבה לתקלה היא בגלל הצבא שהשתלט על האנטנות", סיפר ל-ynet החשמלאי אביתר מרדכי.

 "האזעקה עובדת על אותם התדרים שבהם עובדים מזל"טים, אז כנראה שצה"ל הוא זה שגורם לשיבושים". מרדכי הוסיף כי לא נתקל מעולם בגל פניות דומה עקב אותה תקלה.

 

אך יש גם תיאוריה אחרת לשיבוש האזעקות. ירון מיכאלי, בעל מכולת באשקלון, סבור שמקור הבעיה אינו בשמים, אלא דווקא על הקרקע. "זה בגלל בגלל שמטעני הצד של חמאס עובדים על שלטים, אז צה"ל חוסם את כולם וזה מה שגורם לשיבושים". לדבריו של מיכאלי, לאורך כל שעות היום הוא נתקל בתופעה, כשמכוניותיהם של לקוחות שחנו סמוך למכולת שלו - לא נפתחו. "כל החניה בחוץ היתה מלאה בכלי רכב ולידם אנשים שלא הצליחו להיכנס. גם אני לא הצלחתי להיכנס לרכב. זה היה מעצבן", אמר.

 

מומחה: "מישהו מפריע לחיים בצוותא"

קצין תקשוב ראשי לשעבר, תא"ל (במיל') ארנון זו-ארץ, אינו שולל את האפשרות שצורכי ביטחון הם מקור הבעיה, אך אינו מפנה את האצבע דווקא לצה"ל. "בעתות לחימה ומצבי חירום אותו ספקטרום תדרים ניתן לניהול על-ידי מערכת הביטחון לטובת צרכיה", אמר זו-ארץ בשיחה עם ynet. "זה יכול להיגרם על-ידי צה"ל, שב"כ אך גם גורמים אחרים.

 חברות תקשורת למשל פרסו הרבה ניידות תקשורת לטובת החיילים באזור הדרום וכך גם רשתות טלוויזיה זרות המשתמשות בלוויינים".

 

לדברי זו-ארץ, "תוכנית ניהול ספקטרום התדרים של משרד התקשורת פועלת על עקרון ה'חיים בצוותא' שמשמעה - 'אל תפריע לי ולא אפריע לך'. לשם כך מיועדות ההקצאות בכל הארץ, מהאוניות המשתמשות בתדרים הנמוכים ביותר ועד לוויינים שמשתמשים בתדרים הגבוהים ביותר. אם קיימות הפרעות בשטח, סביר להניח שהמצב אינו הולם את תוכנית ההקצאה שנקבעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאחורי מכונית באשקלון
צילום: AFP
צילום: גבי מנשה
זו-ארץ. עקרון 'החיים בצוותא' נפגע
צילום: גבי מנשה
מומלצים