שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    יונדאי i10 - הפתעה קוריאנית מהודו

    היא קטנה במיוחד, זולה, חדשה לחלוטין ובעלת פוטנציאל להפוך להצלחה. האם יונדאי i10 החדשה תהפוך ללהיט מכירות מקומי? יש לנו תשובה חד-משמעית לשאלה הזו

    נו, אז המצב הכלכלי לא משהו, אה? אפילו נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שהצליח לשמור על אופטימיות עד לאחרונה, נשמע השבוע מדוכדך. בשיחה עם ילדים מהדרום, ששודרה בערוץ 2, סיכם פישר את המצב בעברית עילגת-קמעה אך מדויקת: "המשק העולמי על הפנים, ומה שקורה בחו"ל משפיע עלינו - הרבה". ואם נגיד בנק ישראל מוטרד, כנראה שהאזרחים צריכים להיות מודאגים - "הרבה".


     

    מטבע הדברים, העובדה שהכלכלה "על הפנים", משפיעה גם על שוק הרכב. החודשים האחרונים היו מחרידים, ועדות לכך אפשר למצוא במלאי המכוניות העצום המצטבר בנמלים. בקרוב אפשר יהיה להגיע מאילת לבאר-שבע בהליכה על גגות של מכוניות חדשות שטרם נמכרו. אז דווקא עכשיו, בתזמון שאי אפשר לצפות לטוב ממנו, משיקה יבואנית יונדאי את ה-i10 - מכונית "מיני" קטנה וזולה. אלא מה, למרות שמדובר במתכון שיכול וצריך להצליח בזמנים קשים, כדאי לזכור שהלקוח הישראלי מעדיף באופן מסורתי מכוניות גדולות ככל שכספו יכול לקנות.

     

    לאור זאת, האם ה-i10 צפויה לתפוס שמש ליד נמל אילת - או שאולי היא דווקא נושאת בשורה צרכנית ללקוחות הישראלים? נסיעת מבחן ארוכה באזור עוטף עזה, גילתה את כל האמת על הקטנה החדשה של יונדאי.

     

    ההבדל בין תמונות למציאות

    והאמת הראשונה קצת מטרידה: ה-i10 יפה יותר בתמונות מאשר במציאות. זה לא שהיא מכוערת, אבל היא גם לא חמודה ושובבה כמו שאפשר לצפות ממכונית עירונית מודרנית. הבעיה העיקרית היא הפרופורציות: צדודית קצרה וגבוהה וגלגלים קטנים, מעניקים ל-i10 מראה של ציור קומיקס יפני שקצת השתבש. במפתיע, המידות הקטנות שמעיבות על העיצוב אינן מתבטאות בתוך תא הנוסעים: ה-i10 תארח ללא קושי ארבעה מבוגרים, למרות שמרווח הרגליים ליושבים מאחור מעט מוגבל. אגב, הודות לממד הגובה החריג - 154 ס"מ - נהנים כל הנוסעים ממרווח ראש מצוין.


     

    למרבה הצער, העיצוב אינו מרשים כמו מרחב המחייה לנוסעים. אמנם מכונית המבחן הגיעה עם דיפונים שובבים בצבע אדום, אבל הגרסאות שיוצעו לקהל הרחב יגיעו עם שילוב קודר של שחור ואפור. את התוצאה אפשר לתאר כסולידית - אבל "משעממת" יהיה תיאור אמיתי יותר. אגב, איכות החומרים אינה תורמת לשיפור המצב: מרבית דיפוני הפלסטיק נוקשים, ומרגישים זולים. בנוסף, המושבים הקדמיים, שעוטים ריפוד בד פשוט, מתגלים בנסיעה ארוכה כלא נוחים.

     

    למה מצפים ממכונית מיני?

    את ההפתעה הגדולה שומרת ה-i10 לנהיגה: הקוריאנית הקטנה, שבכלל מיוצרת בהודו, היא כל מה שאפשר לצפות ממכונית מיני - ויותר. היא משככת מהמורות היטב, זריזה, שקטה למדי, ומציעה התנהגות צפויה ובטוחה. בתוך העיר, ה-i10 במיטבה: המנוע - בנפח 1.25 ליטר (78 כ"ס) - גמיש מספיק כדי להאיץ אותה במהירות, ונוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. בנוסף, הודות לממדים הצנועים, ה-i10 משתחלת בקלות למקומות חניה קטנים, ומתרוצצת ללא בעיה ברחובות צפופים.

     

    במפתיע, גם מחוץ לעיר, בכבישים שאינם שדה המרעה הטבעי שלה, ה-i10 בהחלט מספקת: נוחות הנסיעה טובה, והביצועים סבירים. המנוע והתיבה האוטומטית הפשוטה - בעלת ארבעה הילוכים - עושים את מלאכתם ביעילות. אפילו בידוד הרעשים מניח את הדעת. ראוי לציין כי ה-i10 מגיעה עם בקרת יציבות תקנית - בהחלט נקודת זכות משמעותית.


     

    נקודות התורפה העיקריות של ה-i10 נוגעות גם הן למידותיה: בגלל הגובה החריג והמשקל הנמוך (1,030 ק"ג), הקוריאנית הקטנה מתגלה כרגישה לרוחות-צד חזקות. בנוסף, שיבושים גדולים מוציאים את ה-i10 משלוותה, וזאת בעיקר בגלל בסיס הגלגלים הקצר.

     

    מה סטנלי היה אומר?

    אז מה דינה של ה-i10 - שיזוף ארוך-טווח בנמל אילת או הצלחה באולמות התצוגה? מכונית המיני החדשה של יונדאי היא בדיוק מה שמכונית עירונית צריכה להיות: קטנה, פשוטה ויעילה. אלא שהיא אינה מסתפקת בכך, ומתגלה גם כנוחה ונעימה - בעיר ומחוצה לה. נקודות התורפה המשמעותיות שלה הן תא מטען קטן, מושבים נוקשים, ועיצוב חסר-ברק.

     

    וכעת המחיר, שמקבל חשיבות מיוחדת בעת משבר כלכלי: ה-i10 עולה 92 אלף שקל - תג-מחיר שהופך אותה לא רק זולה מיריבתה העיקרית, דייהטסו סיריון, אלא גם לאחת המכוניות הזולות בישראל. חשוב מכך, ה-i10 נותנת תמורה טובה מאוד למחיר, עובדה העושה אותה לעסקה מצוינת. או כמו שסטנלי פישר ודאי היה אומר, ה-i10 היא מכונית מוצלחת - הרבה.
    יונדאי i10
    יונדאי i10
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,248 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 78 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 11.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
    מרכב חמש דלתות, האצ'בק
    אורך 356.5 ס"מ
    רוחב 159.5 ס"מ
    גובה 154 ס"מ
    בסיס גלגלים 238 ס"מ
    משקל 1,030 ק"ג
    נפח תא מטען 225 ליטר
    100-0 קמ"ש 14.4 שניות
    מהירות מרבית 156 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.9 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 139 גרם לק"מ
    מחיר 92,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 3/4/4 לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קטנה וזריזה
    נוחה וחסכונית
    לא ממש שובבה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים