שתף קטע נבחר

רמי לוי: הספקים אמרו שילחמו נגד שופרסל

לוי התייחס להאשמות לכאורה של ספקים נגד רשת שופרסל ומנכ"לה שלטענתם דרשו מהם לסכל מבצעים של מתחריהם ואיימו שיורידו מוצרים שלהם מעל מדפי שופרסל "כעונש". לוי: "אם יואשמו - צריכים למצות עמם את הדין"

המלחמה נמשכת - הפעם מצחצחים לשונות: רמי לוי חשף היום (ו') בוועידת העסקים הקטנים של "העיר" שנערכה באילת מעט מההתנהלות מאחורי הקלעים  בנוגע להאשמות לכאורה של ספקים נגד אפי רוזנהויס ורשת שופרסל שלטענתם דרשו מהם לסכל מבצעי הנחות של רשת מתחרה, הריבוע הכחול, ואף הורידו מוצרים שלהם מעל מדפי שופרסל "כעונש".

 

"אחרי שאפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, נחקר ברשות ההגבלים באתי לספקים ואמרתי להם: 'אני מכיר אתכם, אתם תפחדו מהרשת ולא תגידו כלום נגדה. כולם אמרו לי, הפעם אנחנו הולכים נגד אפי ושופרסל עד הסוף'", אמר לוי.  

 

לוי התייחס הוא לא חסך שבטו מהמתחרה, שופרסל, ואמר: "אם אכן יואשמו הרשת ואפי בכך שאיים על ספקים, צריכים להתייחס בחומרה לנושא ולמצות עמה דין היות והחשד הוא לעבירות פליליות וניסיון למנוע תחרות." 

 

מיתון? תקנו אצלי!

לדברי רמי לוי, יש פיתרון קל לקניות בזמן משבר כלכלי: "במיתון גם המחירים יורדים והאוכלוסייה עם השכר הממוצע מגלה שהיא יכולה לקנות יותר. כמובן לא בשופרסל, אלא אצלי, אצל רמי לוי".

 

 רמי לוי תוקף את ידם הקפוצה של הבנקים וקורא לחייבם להקצות אשראי לעסקים קטנים על ידי חקיקה. לדבריו, "הטייקונים שקיבלו אשראי ענק מהבנקים הם אלה שמסכנים את הבנק ואילו עסק קטן עם אשראי נמוך יחסית איננו מסכן וחובה לדאוג שיסופק לו אשראי."  

 

עוד אמר בהתייחסו לטייקונים: "כעת מסתבר שלא כל מה שנוצץ זהב, כל הזמן שמעתי סיפורים שכולם קונים במיליארדים וכשאתה קורא כתבה על אחד שקונה במיליארד דולר, אתה בטוח וואלה יש לו מיליארד דולר. מתברר שמאחורי זה הכל היה הלוואות ואשראי.

 

רמי לוי: לאג"ח שלי - סיכון נמוך

לגבי האג"ח של השקמה, רשת הסופרמרקטים שלו שנסחרת בבורסה, אמר רמי לוי כי התשואה היא 5% בלבד. והיא מלמדת על סיכון נמוך בעוד התשואות של הטייקונים הגדולים, שכולם העריכו, עומדות היום על 30-40-50 אחוזים ויותר - והסיכון בהן גבוה מאוד. משום שהציבור חושש שלא יוכלו להחזיר את ההלוואות.

 

עוד אמר לוי כי למרות המשבר הוא נהנה מצמיחה ברשת משום שאנשים כיום נוטים לעבור מהרשתות הגדולות לרשתות המוזלות. כמו כן הצרכן היום נוטה לעבור ממותגים יוקרתיים למוצרים חלופיים במחיר זול יותר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז
צילום: סיון פרג'
בעל רשת שיווק השקמה, רמי לוי
צילום: אייל שפיר
מומלצים