שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מיזוג בתעשיית הרכב: פיאט משתלטת על קרייזלר

    פיאט תעניק לקרייזלר ידע בייצור מכוניות קטנות וחסכוניות, בתמורה תזכה לנתח משמעותי מהיצרנית האמריקנית, וגישה לרשת הסוכנים שלה בארצות הברית

    קרייזלר ופיאט בדרך לשיתוף פעולה. בתום מגעים שהתנהלו בשבועות האחרונים בין בכירים בפיאט לבין מקביליהם בקרייזלר, הודיעו שני הצדדים על כוונתם להיכנס לשיתוף פעולה נרחב, במסגרתו ישתלטו האיטלקים על יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה. הסכם עקרונות לא מחייב נחתם בנושא, וצפוי להגיע לכלל יישום בקרוב.

     

     

    מטרת השיחות לבחון אפשרות לשיתוף פעולה נרחב בין היצרניות, במסגרתו האיטלקים יעבירו לקרייזלר ידע הנדרש לייצור מכוניות קטנות וחסכוניות, ויקבלו ממנה בתמורה נתח של 35% מהיצרנית וגישה לרשת הסוכנים שלה. זאת, כחלק מתוכנית פיאט לחזור לשוק האמריקני. בכך פיאט תהפוך לשליטה שבמיעוט על קרייזלר, במה שעשוי להפוך לאחד המיזוגים הגדולים ביותר של השנים האחרונות. בשלב מאוחר יותר עשויים האיטלקים לקבל 20% נוספים, ולהפוך לבעלי הבית של ענקית הרכב האמריקנית.


    פיאט. תנצל את קרייזלר לתוכנית השיווק באמריקה?

     

    פיאט תעניק לקרייזלר, הנמצאת בסכנת פשיטת רגל, גישה לפלטפורמות, מנועים ותיבות הילוכים מתוצרתה. פיאט נחשבת לאחת מיצרניות הרכב בעלות צי המכוניות הידידותי ביותר לסביבה בתעשייה, ולמומחית במנועי דיזל. לקרייזלר בעיקר מכוניות גדולות ובזבזניות, צי רכב שאינו מתאים לשווקים מחוץ לארצות הברית. אחד התנאים לקבלת סיוע מהממשל האמריקני, הוא התחייבות של קרייזלר להצגת מכוניות ידידותיות יותר לסביבה - תנאי בו האמריקנים יתקשו לעמוד ללא סיוע חיצוני.

     

    עד עתה קרייזלר קיבלה ארבעה מיליארד דולר מהממשל האמריקני, מתוך שבעה מיליארד שהובטחו לה. מנכ"ל החברה, בוב נרדלי, אמר בשבוע שעבר כי הוא מקווה לזכות לחלק השני של המענק בהקדם. לפי ההערכות,

    לקרייזלר מאגר של שני מילארד דולר בלבד, זאת לאחר שבשנת 2008 היא בזבזה תשעה מיליארד דולר מהרזרבות שעמדו לרשותה. ללא הסיוע הממשלתי, קרייזלר הייתה צפויה להכריז בחודשים הקרובים על פשיטת רגל.

     

    אם שיתוף פעולה בין האמריקנים לבין פיאט יצא לדרך, האיטלקים יוכלו לקדם את תוכניתם לשוב לשוק האמריקני. פיאט הצהירה בעבר כי בכוונתה לשוב לשוק הגדול בעולם, בתחילה עם אלפא רומיאו ובהמשך אולי גם עם מותג פיאט. אלא שהמשבר הכלכלי שפקד את שווקי העולם, גרם לדחיית התוכניות למועד לא ידוע.

     

    פיאט היא אחת היצרניות היציבות ביותר בשנים האחרונות, גם מאז פרוץ משבר הרכב העולמי, עם נתוני מכירות טובים במהלך 2008 והובלה בפלח מכוניות המיני, עם הפנדה וה-500. למרות זאת, מנכ"ל היצרנית סרג'יו מרקיונה, אמר אשתקד כי כדי לשמור על פיאט מפני המשבר הכלכלי, יש צורך בשותף להוזלת עלויות הייצור. כעת, ניתן להבין טוב יותר למה התכוון מרקיונה בדבריו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים