שתף קטע נבחר

נשים מרושתות: הנטוורקינג הנשי צובר תאוצה

על מושג ה"נטוורקינג" בעסקים בטח כבר שמעתם. הנה קבוצה אחת כזו, שכולה על טהרת הנשים, ושאפשר ללמוד ממנה קצת על איך מקימים קבוצה כזו, כי זה יכול להועיל לכל אחת, בעיקר עכשיו

מי מאיתנו לא נתקלה בתקופה האחרונה במילת הבאאז "נטוורקינג". בבסיס הרעיון מדובר בהיעזרות בכל מכריך הקרובים והרחוקים – מהמשפחה ועד השכנים, המורה בבית הספר, כולל החנווני במכולת - על מנת לקדם את העסק שלך. העיקרון שעומד מאחורי זה הוא שא' מכיר את ב', שמכירה את ט', שמכירה את צ', וכן הלאה. יצאנו לבדוק קבוצה אחת כזו, של נשים בלבד, שיכולה ללמד כל אחת מאתנו קצת על איך להקים קבוצה כזו בעצמה. 

 

קרן בוטל, בת 35 מזיכרון יעקב, קואצ'רית אישית ועסקית במקצועה, הקימה לפני כארבעה חודשים, בשיתוף עם מיה כרמי-דרור, בת 35 מכרכור, צלמת במקצועה, את קבוצת "פניני עסקים". זוהי קבוצה של כ-20 נשות עסקים מרחבי הארץ, שמתכנסות ופועלות להעצמה נשית וגם, כאמור, לצורך נטוורקינג. הזרעים להקמת הקבוצה נזרעו כאשר שתי הנשים חיפשו דרך לעזור לעצמן לקדם את העסקים הפרטיים שלהן לעבר הצלחה כלכלית. בהתחלה הן חיפשו עזרה בדמות קבוצות תמיכה ונטוורקינג באזור בו הן גרות, ולאחר שלא התקבצה חבורה גדולה מספיק ומתאימה הן הרחיבו את המעגל גם לנשים ממרכז הארץ.

 

הקונספט של הקבוצה שהקימו בוטל וכרמי-דרור מעניין בשני מישורים: האסטרטגיה השיווקית שלו ומבנה המפגשים. כל אישה מקבלת עם כניסתה לקבוצה 500 פנינים (וירטואליות, כמובן), שהן שוות ערך ל- 500 שקל. בעזרת הפנינים מקבלות הנשים הנחה על השירותים המקצועיים השונים שמציעות החברות האחרות בקבוצה כגון שירותי צילום, איפור, הפקת אירועים, תיווך נדל"ן, בניית אתרים או עיצוב גרפי. בצורה זו יש התנסות בנטוורקינג בקבוצה עצמה והגדלת הכנסות של כל אחת מהחברות בה. אגב, על כל המלצה של חברה בקבוצה על שירותיה המקצועיים של חברה אחרת, מקבלת הראשונה 50 פנינים נוספות.

 

"אין מקום לצניעות"

 

הן מאוד מקפידות על מבנה המפגשים: כל אישה מרצה במשך חצי שעה על התחום שלה ונותנת טיפים רלוונטיים. בנוסף, בכל מפגש מעלים שאילתה או דיון עסקי כללי שכל אחת מחויבת לתת את התובנה שלה בנושא. מהלך הפגישות מתועד בפרוטוקולים. כך ישנה אפשרות לכל אחת מהמשתתפות שמעוניינת להיזכר או להעמיק בסוגיה שהועלתה באחד המפגשים והייתה אז מבחינתה פחות רלוונטית, לחזור ולבדוק מה נאמר עליה.

 

בכל מפגש שכזה, חוץ מהרישות העסקי, תומכות הנשים אחת בשנייה, מציעות עזרה, ייעוץ והכוונה ובאופן אורגני נוצרות חברויות עסקיות. דוגמה הממחישה זאת היא המקרה של איריס, מתווכת בתחום הנדל"ן. איריס צירפה את אודרי, חברה בקבוצה המתמחה בעבודות פסיפס, לפרויקטים של בנייה בהם היא מטפלת וכעת אודרי עושה עבודות פסיפס ללובי של הבניינים בפרויקטים אלו. 

 

"חונכנו להיות צנועות ולא להעיד על עצמנו", מספרת כרמי-דרור, "ובנטוורקינג זה בדיוק ההיפך! אין מקום לצניעות. את צריכה לדחוף, לדחוף ושוב לדחוף. אם תציגי את עצמך ואת פועלך בביטחון, ככה יחזיקו ממך ואז גם ימליצו עליך. את צריכה לשדר לסביבה שאת יודעת כמה את טובה ומה יש לך להציע ומי שלא בא לקבל את השירות שלך, מפסיד. ממש ככה!".

 

"אין ספר חוקים בנטוורקינג", מדגישה בוטל, "את צריכה להסתכל על הסביבה שלך, לשבת ולהגדיר מי הן קבוצות הנטוורקינג שאליהן את משתייכת: השכנים בבניין שלך או בשכונה שלך, ההורים בגן של הילד, הקולגות במשרד, אפילו החבר'ה של בעלך מהצבא, כולם נטוורקינג - אם תדעי להשתמש בהם. לא כל הקבוצות מסביבך צריכות להכיר אחת את השנייה או להתחבר, אולם לכל אחד מהאנשים, בכל אחת מהקבוצות סביבך, יש מעגלים עם אחרים. הפוטנציאל הוא עצום".

 

כדוגמה להקמת מעגל נטוורקינג, מספרת כרמי-דרור על היוזמה, שנקטה בגן הילדים של בתה בה הציעה את שירותי הצילום שלה ללוח השנה אותו הפיקה הגננת, הזמינה לצילומים את כל הילדים לסטודיו שלה וכשההורים קיבלו והתלהבו מהצילומים היפים של הילדים שלהם, הם הפכו לגורם שמיודע על שירותי הצילום של כרמי-דרור ואף ממליץ עליהם.

"תסתכלי סביבך", ממליצות בוטל וכרמי-דרור, "כל האנשים שסביבך יכולים להיות אנשי השיווק שלך! תפיצי את הבשורה ואם באמת תאמיני בעצמך בלב שלם, כולם ילכו אחרייך". שיהיה בהצלחה.

 

הקליקו כאן כדי לגלות מה מחכה לכם בגיליון השבוע של "לאשה"

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרן בוטל. לדחוף, לדחוף ושוב לדחוף
צילום: מיה כרמי-דרור
מיה כרמי-דרור. נטוורקינג בגן הילדים
צילום: מיה כרמי-דרור
לאשה בפייסבוק
מומלצים