שתף קטע נבחר

עד ספטמבר: חשבונות הטלפון יהפכו ברורים יותר

כך, על פי הוראות חדשות שפירסם משרד התקשורת. כל חברות הטלפוניה - הנייחת, הסלולרית והבינ"ל - יחויבו לספק לצרכנים חשבונות מפורטים יותר מהנוכחיים

בקרוב יקיץ הקץ על העמימות בפירוט חשבון הטלפון. חברות הטלפון ההולכות ומתרבות יחויבו לספק לצרכנים חשבון ברור ומפורט יותר. משרד התקשורת פירסם היום (ב') הוראות חדשות בדבר גילוי נאות בחשבון הטלפון, שחברות התקשורת יאלצו להתיישר לפיהן עד 15 בספטמבר 2009, לכל המאוחר.

 

ההוראות שקבע משרד התקשורת בעניין גילוי נאות בחשבון הטלפון יחולו על חשבון טלפון למנוי שאינו עסקי, המוגש על ידי חברות התקשורת המספקות שירותי טלפוניה נייחים, סלולריים ובינלאומיים. אבל גם המנויים העסקיים לא יקופחו. אלה יהיו רשאים לבקש לקבל את החשבון במתכונת חשבון המוגשת למנוי שאינו עסקי.

  

פירוט החשבון החדש יכלול שני חלקים. בחלק הראשון יכלל מידע בענין תשלומים קבועים, תשלומים משתנים, חיובים חד-פעמיים, זיכויים והחזרים. נוסף על כך, חלק זה יכיל מידע כללי אודות תוכנית התעריפים אשר בהתאם לתנאיה מחויב המנוי, לרבות פירוט התעריפים העיקריים שלה, כשהם כוללים מע"מ. למנוי עסקי, פירוט התעריפים העיקריים יוצג ללא מע"מ.

 

אם הסכם ההתקשרות של המנוי כולל תקופת התחייבות, על בעל הרישיון לציין בפירוט החשבון, בכל דף חשבון, את

משך תקופת ההתחייבות ומועד סיומה. כמו כן יידרש בעל הרשיון לכלול בכל חשבון את דמי היציאה לפני תום תקופת ההתחייבות לחברה או לתוכנית התעריפים. במקרה שבו גובה דמי היציאה משתנה במשך תקופת החשבון העוקבת, נקודת הזמן לייחוס לצורך קביעת גובה דמי היציאה תהיה אמצע תקופת החשבון העוקבת.

 

אם תשלום דמי היציאה מההתחייבות לפני תוּמה כולל גם החזר תשלום על ציוד קצה, גם התשלום הזה יוצג בחשבון, אך בנפרד. במקרה שבו גובה התשלום הזה משתנה במשך תקופת החשבון העוקבת, נקודת הזמן לייחוס לצורך קביעת גובה התשלום תהיה גם כאן אמצע תקופת החשבון העוקבת.

 

על בעל הרשיון להגיש למנוי פירוט בכתב לגבי אופן חישוב דמי היציאה, תוך 14 יום מיום שהגיש המנוי בקשה למוקד שירות הלקוחות, או לאחראי לטיפול בתלונות ציבור של בעל הרשיון.

 

בחלק השני של פירוט החשבון, בעל הרישיון יציג בצורה גרפית או בכל דרך אחרת מידע אודות דפוסי השימוש של המנוי. כמו כן, יוצג בו פירוט תשלומים על פי סוגי שירותים, התפלגות דקות שיחה והודעות טקסט בתוך הרשת ומחוצה לה, וכן יוצג בחלק זה מידע על מידת ניצולו של המנוי את חבילת השירותים הכלולה בתוכנית התעריפים שבה הוא מנוי, לרבות חבילות שירותים הניתנות למנוי במסגרת התשלום הקבוע.

 

"סוף לערפול המחירים"

הסדרת הגילוי הנאות בחשבון הטלפון החלה לפני כשלוש שנים, אז אושר תיקון הרישיונות של חברות הטלפוניה.

 

הליך לגיבוש הוראות בעניין הגברת השקיפות, הבהירות והגילוי הנאות בחשבונות הטלפון המוגשים לצרכנים החל ב-27 במאי 2008,  ואחרי שנבחנו הטענות שהוצגו בפני משרד התקשורת במסגרת ההליך, גיבש המשרד סופית את נוסח ההוראות. את נוסח ההוראות המלא, כולל דוגמאות של חשבונות הטלפון החדשים, ניתן לקרוא באתר האינטרנט  של המשרד, במדורים "מסמכי מדיניות" ו"מה חדש". 

 

"החשבונית החדשה תשים סוף לערפול המחירים, תשרת את הצרכנים במידע ברור ותאפשר השוואה בין התוכניות בשקיפות מלאה, דבר שיגביר את התחרות בעבור הצרכנים", אמר שר התקשורת, אריאל אטיאס (ש"ס).

  

בד בבד, בסלקום הכריזו היום על מעבר לפירוט חשבון בצורת חוברת. החשבון יהיה מפורט יותר מהחשבונות שהוגשו עד כה. בין היתר, יתווספו לחשבון גרפים השוואתיים, שלפיהם ניתן לעקוב אחר גובה החשבון מחודש לחודש, ואחרי התפלגות החשבון בין המנויים השונים במשפחה ובעסק. כמו כן תתווסף לחשבון טבלת סיכום והשוואה בין חיובי המנויים השונים וסוג ההוצאות של כל מנוי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
שר התקשורת, אריאל אטיאס
צילום: גבי מנשה
מומלצים