שתף קטע נבחר

למי שייכות התמונות שלכם בפייסבוק?

שינוי תנאי השימוש בפייסבוק מאפשר לאתר לעשות שימוש בלתי מוגבל בתכני הגולשים גם אחרי שהם מוסרים מהאתר. מייסד הרשת מנסה להרגיע: התוכן שייך לגולשים

לפני כשבועיים הודיעו בפייסבוק על עדכון תנאי השימוש. "רוב הדברים די ברורים", כתבה סוזי ווייט היועצת המשפטית של החברה בבלוג, "ובוודאי לא תעשו אותם בכל מקרה", המשיכה והזכירה סעיפים הנוגעים לאיסור להתחזות והטרדה. אלא שגולשים שקראו את התנאים לעומק גילו גם שינויים בכל הנוגע לזכויות יוצרים על תמונות ותכנים שהם מעלים לאתר.

 

"אתה מעניק לפייסבוק רשיון נצחי שלא ניתן להסרה", נכתב בתנאי השימוש, "לעשות שימוש בתוכן". הרשיון מפרט שבפייסבוק רשאים לעשות כל שימוש בתוכן, לתרגם אותו, לערוך אותו ולהקנות רשיונות שימוש לאחרים. כלומר, פייסבוק רשאית לעשות שימוש חופשי בתמונות שאתם מפרסמים, קטעי וידאו שאתם מעלים או בטקסטים שאתם כותבים באתר.

 

הבלוגר Comsumerist מצביע על כך שהתנאים הללו אמנם הופיעו גם בתנאי השימוש הקודמים של האתר. אך הוא מוסיף כי בנוסח החדש הוסרו שורות המציינות שתוקפו של הרשיון פג כאשר הגולש מסיר את התכנים שלו מהאתר.

 

מארק צוקרברג: התוכן שייך לגלשים

"הפילוסופיה שלנו היא שהאנשים הם הבעלים של המידע שלהם, ושולטים על החלוקה של המידע עם אחרים". כך כותב מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, בתגובה לטענות בפוסט שפירסם בבלוג החברה אתמול (ב').

 

צוקרברג מסביר כי הרשיון הזה מאפשר לחברה להציג את התמונות והתכנים שהגולשים מעלים לחברים שלהם. באשר לשימוש גם אחרי ביטול החשבון - נותן צוקרברג דוגמה למשלוח הודעה לחבר. הוא כותב שאחרי שהודעה כזו נשלחת, וגם אם השולח בוחר למחוק את החשבון שלו, עותק של ההודעה עדיין נשמר בתיבת הדואר הנכנס של החבר "אחת מהסיבות שעדכנו את תנאי השימוש, היא בשביל להבהיר זאת".

 

"במציאות, לא נחלוק את המידע עליכם באף צורה שלא תרצו", הוא מממשיך ומנסה להרגיע, "האמון שאתם נותנים במקום הזה כמקום בטוח לחלוק מידע הוא החלק החשוב ביותר במה שגורם לפייסבוק לעבוד".

 

צוקרברג אומר שהשפה בתנאי השימוש רשמית יתר על המידה, על מנת לשפר את השירות, אך מבטיח שפייסבוק תבהיר את עמדותיה בהמשך כדי לפשט את התנאים הללו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים