שתף קטע נבחר

נחשפה בתמונות: הקטנה של רולס רויס

מותג הפאר מהוותיקים והמוערכים בעולם, מציג דגם חדש וקטן יחסית. בינתיים בגרסת תצוגה, אבל יגיע לייצור סדרתי ללא שינויים עוד ב-2010

רולס רויס פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על ה-200EX, מכונית תצוגה שתהפוך בתוך כשנה לדגם סדרתי. מדובר במכונית קטנה וזולה יותר מהפנטום, הדגם הראשון והיחיד עד עתה שהציעה רולס רויס מאז נרכשה על-ידי ב.מ.וו.


 

הדגם החדש מתאפיין בעיצוב צנוע יחסית לפנטום, עם מה שנראה בתמונות כסבכה הקדמית הקטנה ביותר בתולדות רולס רויס. מאחור מוצעות יחידות תאורה קטנות יחסית, ומבנה הדלתות ייחודי - צמד דלתות רגילות מלפנים, וצמד דלתות הפוכות ("דלתות התאבדות") מאחור.


 

ה-200EX מבוססת על פלטפורמת ב.מ.וו סדרה 7, אך היא ארוכה, גבוהה ורחבה אפילו מגרסת בסיס הגלגלים הארוך שלה. ממד האורך עומד על 540 ס"מ, 19 יותר מסדרה 7. הרוחב צמח בחמישה ס"מ ל-195, הגובה בשבעה ס"מ ל-155, ובסיס הגלגלים ב-8.5 ס"מ, מ-321 בסדרה 7 ארוכה, ל-329.5 ב-200EX.


 

בהשוואה לפנטום, הדגם החדש אכן קטן משמעותית: הוא קצר ב-43 ס"מ, צר בארבעה, נמוך בשמונה ס"מ ובסיס הגלגלים שלו קצר ב-27.5 ס"מ. וזאת בהשוואה לפנטום הרגילה, לא לגרסת בסיס הגלגלים הארוך, שאורכה יותר משישה מטרים.

 

רולס רויס אינה מפרסמת נתונים בנוגע ליחידת הכוח של המכונית, ששם הקוד שלה הוא RR4. הבריטים רק מציינים כי מדובר במנוע חדש עם 12 צילינדרים (V12). מידת הגלגלים במכונית התצוגה עומדת על 255/45 מלפנים ו-285/40 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "20.


 

ה-200EX היא מכונית תצוגה שלישית בעידן בעלות ב.מ.וו על רולס רויס. הראשונה הוצגה בשנת 2004 תחת השם 100EX, וחזתה את גרסת הקבריולה של הפנטום, שמכונה דרופהד קופה. דגם שני, 101EX, הוצג שנתיים לאחר מכן והפך במהרה לפנטום קופה. ה-200EX תערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, ותגיע לייצור כבר במהלך 2010. המחיר המשוער, אגב, עומד על כמיליון שקל - זול בהרבה מהפנטום, שמחירה יותר ממיליון וחצי שקל, לפני מסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסבכה הקטנה ביותר בתולדות רולס רויס?
האחות הגדולה, רולס רויס פנטום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים