שתף קטע נבחר

תבע: "החבילות הגיעו באיחור של יומיים", והפסיד

אדם הזמין חלקים אלקטרוניים מארה"ב ותבע את הדואר. טען: חל עיכוב בטיפול בחבילות בארץ, נגבה מכס ביתר והחלקים ניזוקו כליל. ביהמ"ש: הוא אינו זכאי לפיצוי

התובע הזמין חלקים אלקטרוניים מחברה בארצות-הברית, ואלו נשלחו אליו בשתי חבילות, בשני מועדי משלוח שונים, באמצעות שירות דואר מהיר של מינהלי הדואר האמריקניים.

 

תביעות קטנות: הלקוח לא תמיד צודק

 

לטענת התובע, חל עיכוב בטיפול בדברי הדואר בארץ, נגבה ממנו מכס ביתר, והחלקים לא נשמרו על ידי דואר ישראל בתקן שנקבע לשמירת חלקים מסוג זה, ולפיכך ניזוקו כליל.

 

הוא דרש פיצוי של 10,505 שקל הכולל, בין היתר, את עלות החלקים האלקטרוניים וכן פיצוי בגין עוגמת נפש ופיצוי בשל נזק לא-ממוני.

 

דואר ישראל טענה כי לא חל כל עיכוב בטיפול בדברי הדואר, שכן החבילות נמסרו לתובע יום או יומיים לאחר שהגיעו לישראל. עוד טענה החברה, כי התובע קיבל חזרה את סכום המכס ששולם ביתר, וכי היא איננה מחויבת לשמור את החפצים הנשלחים בהתאם לתקן מסוים.

 

אין אחריות לאיחור במסירת חבילה

השופטת תמר בר-אשר צבן מבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחתה את התביעה, וקבעה כי הדין הוא עם דואר ישראל.

 

נקבע כי מסירת חבילות מחו"ל יום או יומיים לאחר הגעתן לישראל עולה כדי משלוח מהיר ביותר של העברת דבר הדואר לתעודתו, וודאי שאין בכך משום עיכוב. יתר על כן, על פי החוק, דואר ישראל איננה אחראית לנזק שנגרם בשל איחור במסירת חבילה, ולכן בכל מקרה לא ניתן לקבל פיצוי בגין עיכוב.

 

השופטת קיבלה את טענת הדואר, שלפיה התובע קיבל החזר בעבור מכס ששולם ביתר, וקבעה כי התובע אינו זכאי לפיצוי בגין הנזק שנגרם לכאורה לחלקים האלקטרוניים, שכן לא הוכח נזק שכזה. השופטת ציינה כי אפילו אם היה התובע מוכיח את נזקיו, הרי שאחריות הדואר לנזקים מסוג זה מוגבלת לסכום של 561 שקל בלבד.

 

התובע חויב לשלם לדואר ישראל הוצאות משפט - 500 שקל.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
אחריות מוגבלת של הדואר
צילום: סי די בנק
מומלצים