שתף קטע נבחר

מכירות קרייזלר צנחו השנה ב-60%

מכירות מותג קרייזלר צנחו ב-60% השנה, והקונצרן כולו ירד ב-46%, רגע לפני שהיצרנית השלישית בגודלה בארה"ב הכריזה על פשיטת רגל - ובניגוד למגמת התייצבות בכלל השוק

בלילה שבין חמישי לשישי קרייזלר פתחה בהליך פשיטת רגל, ויממה לאחר מכן היא פירסמה את נתוני המכירות שלה לחודש אפריל. והם אינם מפתיעים: מכירות מותג קרייזלר צנחו ב-60%, דודג' איבדה 42% וג'יפ נפלה ב-41%. בסך הכל איבד קונצרן קרייזלר 46% מהמכירות - 60% ממכירת רכב פרטי, 40% ממכירת רכבי שטח ומסחריות. זאת, בניגוד למגמת התייצבות ביתר שוק הרכב האמריקני, שירד ב-37% מראשית השנה ו-34% בלבד באפריל - הירידה הקטנה ביותר בתקופה האחרונה.

 

 

ביום שישי לפנות בוקר המגעים בין קרייזלר ומחזיקי אגרות החוב שלה, לבין צוות המו"מ של הממשל האמריקני, עלו על שרטון. מחזיקי אגרות החוב לא הסכימו לוותר על חלקם, הממשל האמריקני שהתנה סיוע בקיצוצים משמעותיים בחובות הקונצרן לא התרצה, וקרייזלר שנתקעה באמצע, נאלצה להגיש בקשה להגנה מפני נושים בהליך "פרק 11" (Chapter 11).


קרייזלר סברינג. מכירותיה צנחו ב-81%, הירידה הגדולה ביותר בקרייזלר

 

יום לאחר מכן, החברה פושטת הרגל פירסמה את נתוני המכירות שלה באפריל ומראשית השנה. והתוצאות מדברות בפני עצמן: מותג קרייזלר למשל, ירד מ-147,290 יחידות בארבעת החודשים הראשונים של 2008, ל-59,580 בלבד

מכירות רכב בארהב, חמש הגדולות*
היצרנית מכירות אפריל מראשית השנה
ג'נרל מוטורס 172,150 (33%-) 581,852 (45%-)
טויוטה 126,540 (42%-) 486,211 (38%-)
פורד 133,979 (33%-) 457,172 (41.5%-)
הונדה 101,029 (25%-) 332,014 (32%-)
קרייזלר 76,692 (48%-) 323,890 (46%-)

השנה - צניחה של 60%. מותג ג'יפ איבד באותה התקופה 41%, עם 82,216 יחידות לעומת 139,053 אשתקד. והמותג העיקרי, דודג', איבד 42% וירד מ-315,279 ל-182,094 יחידות בלבד.

 

בסך הכל, מכירות קונצרן קרייזלר ירדו ב-46% מראשית השנה, עם צניחה של 60% במכירות רכב פרטי ו-40% ברכבי שטח ומסחריות. בחודש אפריל לבדו, ירדו מכירות הרכב הפרטי ב-61%, ומכירות המסחריות ורכבי השטח ב-44%. זאת, כתוצאה מנפילה חופשית בכל המותגים: קרייזלר שירדה ב-55%, ג'יפ ב-42% ודודג' ב-48%.

 

לפיאט, כפי שהנתונים האחרונים מצביעים בבירור, תהיה עבודה קשה מאד כדי להחזיר את קרייזלר למספרים שהציגה בעברה. זאת, לאחר שהליך פשיטת הרגל הכולל ארגון מחדש והקמת קרייזלר "חדשה", יסתיים בעוד חודש עד חודשיים מהיום.

 

יתר השוק - רואים התייצבות

שוק הרכב האמריקני ספג טלטלה קשה בחודשים האחרונים, וסוף הסערה לא נראה באופק. אלא שבאפריל בכל זאת היו כמה סיבות לאופטימיות זהירה. כלל השוק התייצב באפריל יחסית לנפילה החופשית בחודשים הקודמים, עם ירידה של 34% - הנמוכה ביותר השנה. המכירות של ג'נרל מוטורס ופורד ירדו בשליש כל אחת, מספר נמוך יחסית לחודשים קודמים.


טויוטה. סבלה גם באפריל

 

טויוטה, מיצובישי, ב.מ.וו, סוזוקי וניסאן, ממשיכות ליפול במהירות, עם ירידה מפתיעה של קרוב ל-42% ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, נפילה של 56% למיצובישי, ירידה של 38% לב.מ.וו וניסאן, והתרסקות מוחלטת של סוזוקי - 73%. יצרנית הרכב הקטנה מיפן, מחזיקה בארה"ב בשיא שלילי השנה, עם הירידה הגדולה ביותר במכירות הן באפריל, והן מראשית השנה (51%). רק מיצובישי מתקרבת אליה, עם ירידה של מעט פחות מ-51% מראשית השנה.

 

מכירות טויוטה בארה"ב ירדו מראשית השנה ב-38%, לעומת 41.5% לפורד, והיא שומרת על מקומה השני בטבלת המכירות, אחרי ג'נרל מוטורס. זו האחרונה איבדה מראשית השנה 45%, ועדיין נמצאת בסכנת פשיטת רגל. עוד פחות מחודש, ב-1 ביוני, יוכרע גורלה - אם תקבל סיוע מהממשל האמריקני, או שתידרש להיכנס להליך פשיטת רגל בדומה לקרייזלר.

 

את הנתונים הטובים ביותר מראשית השנה, יחסית, רושמות יונדאי הקוריאנית (4%-) וסובארו היפנית (1%-). אף יצרנית מבין המותגים העיקריים שמשווקים בארצות הברית, לא הייתה חסינה למשבר המכירות, וכולן רושמות ירידה בשיעור ממוצע של 37%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג'. איבדה 48% באפריל
יונדאי. מצבה טוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים