שתף קטע נבחר

שר התקשורת יטפל בקנסות היציאה של הסלולר

תקופת ההתחייבות של הצרכנים לחברות הסלולר אמנם קוצרה, אך הקנסות למי שרוצים לעזוב נותרו גבוהים. השר כחלון: "אם נגלה פגיעה בצרכן, נטפל בה ללא דיחוי"

שר התקשורת החדש, משה כחלון, בודק אפשרות לביצוע רפורמה בעניין קנסות היציאה של לקוחות חברות הסלולר. כיום, כשצרכן חדש מעוניין להצטרף לחברת סלולר הוא מקבל הטבות ויחס מעולה, אך ברגע שהוא רוצה לנטוש באמצע תקופת ההתחייבות, חברות הסלולר תובעות ממנו לשלם קנס יציאה.

 

"הוריתי לאנשי משרדי לבחון את הנושא, ולהעביר לי את התייחסותם בהקדם. במידה שנגלה פגיעה בצרכן, נטפל בה ללא דיחוי", אמר אמש.

 

במשרד התקשורת הסבירו כי "הטלת דמי יציאה שרירותיים, וללא היגיון כלכלי, על מי שמפר את הסכם ההתקשרות מול חברות הסלולר עלולה להוות חסם מעבר משמעותי ביותר, במיוחד בעידן ניידות המספרים".

 

לפני כשנה, בעקבות רפורמה שערך משרד התקשורת, נקבע כי משך ההתחייבות לחברות הסלולר יעמוד על מקסימום 18 חודשים. מצד שני, חברות הסלולר מוכרות את המכשירים בפריסת תשלומים של 36 חודשים, וכך הלקוח אמנם לא מחויב להישאר מנוי של החברה אחרי 18 חודשים, אך ייהנה ממחיר "מסובסד" של המכשיר כל עוד הוא נשאר מנוי שלה.

 

המצב כרגע: קנסות לרוב

בפלאפון גובים מהלקוחות העוזבים 990 שקל קנס יציאה במרבית המסלולים. אין הבדל אם הלקוח עוזב חודש אחרי שהתחיל את תקופת ההתחייבות, או חודש לפני שהוא מסיים אותה.

 

בסלקום לקוח שרוצה לעזוב באמצע תקופת ההתחייבות נדרש לשלם החזר שווי הטבה של 700 שקל בשנה הראשונה להתחייבות, ו-400 שקל בשנה השנייה. בנוסף, הוא יידרש לשלם את גובה השימושים החודשי עליהם התחייב במהלך ההתחייבות, כך למשל, אם הוא נמצא במסלול בו הוא נדרש להגיע למינימום שימושים חודשי של 50 שקל, הוא יידרש לשלם 50 שקל כפול החודשים שנותרו לתום התקופה.

 

בפרטנר מחויבים לקוחות המעוניינים לצאת באמצע תקופת ההתחייבות לשלם את הפער בין עלות המכשיר, במחיר המסובסד שלו (המחיר שקיבל הלקוח כאשר הצטרף למסלול) למחיר המלא. כך למשל, אם במהלך תקופת ההתחייבות שילם הלקוח 50 שקל לחודש על המכשיר, אם הוא מעוניין להתנתק באמצע תקופת ההתחייבות, הוא ישלם את הפער בין התשלום החודשי המסובסד של המכשיר לתשלום החודשי ה"האמיתי", כפול מספר החודשים שנותרו לו להתחייבות.

 

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "החברה אינה מנהיגה מדיניות של קנסות יציאה בעת ההתנתקות מהרשת".

 

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "איננו מחייבים את לקוחותינו בקנסות. לקוחות יכולים לבחור אם להצטרף לחברה לאחר שקיבלו את המידע הרלוונטי תוך שקיפות מלאה במסלול ללא התחייבות, ובמסלול עם התחייבות. כנגד ההתחייבות זוכה הלקוח להטבות כספיות כמו מכשיר מוזל ומסובסד, תעריפים מוזלים, דקות חינם ליעדים מסוימים וכו'. לקוח הבוחר לסיים את ההתקשרות במועד מוקדם יותר ישלם את החזר ההטבה ואת עלות המכשיר המסובסד שנשאר ברשותו, תשלום שהולך ופוחת ככל שתקופת ההתחייבות מתקרבת לסופה".

 

בפלאפון סירבו להגיב לידיעה.

 

  • הידיעה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אלי אלגרט
פגיעה בצרכן תטופל. כחלון
צילום: אלי אלגרט
מומלצים