שתף קטע נבחר

ניו-יורק: ביהמ"ש אישר מכירת קרייזלר לפיאט

בית המשפט לפשיטות רגל בניו-יורק אישר את מכירת נכסי קרייזלר פושטת הרגל, לידי קונצרן פיאט. האישור צפוי להחיש את הליך הקמת החברה החדשה

השופט שמנהל את הליך פשיטת הרגל של קרייזלר ("Chapter 11") בבית המשפט בניו-יורק, אישר ליצרנית פושטת הרגל למכור חלק נכבד מנכסיה לפיאט האיטלקית. השופט ארתור גונזלס הבהיר כי ההליך שהוצע על-ידי עורכי הדין של קרייזלר היה "ברור וערוך כנדרש".

 

עורכי הדין של קרייזלר, שמשרדיה נמצאים באובורן הילס, מישיגן, טענו כי היצרנית מוצעת למעשה למכירה כבר במשך שנתיים, וכי השלמה מהירה של ההליך תסייע לשימור ערך הנכסים של החברה. מנגד, עורכי דין המייצגים קבוצת נושים של קרייזלר, ביקשו מהשופט ארכה נוספת למתן הזדמנות לרוכשים פוטנציאלים אחרים להגיש הצעה לקניית היצרנית. כאמור, השופט קיבל את בקשתם של עורכי הדין של קרייזלר, ואישר את מכירת החברה לפיאט.


נציגי קרייזלר יוצאים מבית המשפט לפשיטת רגל בניו-יורק (צילום: רויטרס)

 

 

קרייזלר הכריזה על פשיטת רגל ב-1 במאי, לאחר מספר חודשים בהם ניסתה להשיג תמיכה ממשלתית. בסוף כהונת הנשיא הקודם, ג'ורג' בוש, הועבר לידיה סכום של ארבעה מיליארד דולר למניעת קריסה מיידית, אך גם זה לא הספיק ובקרייזלר ביקשו סיוע נוסף. צוות המשא ומתן שהקים הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, דן באפשרויות הסיוע אך דרש מקרייזלר לבצע מהלכי התייעלות דרמטיים.

 

בסופו של מרתון שיחות שארך חודש, בין קרייזלר לבין מחזיקי אגרות חוב ובין צוות המו"מ הנשיאותי, לא הושגה הסכמה בין הצדדים על הקיצוצים הנדרשים להבראת קונצרן הרכב השלישי בגודלו באמריקה. וכך, ב-1 במאי, נאלצה קרייזלר לפתוח בהליך פשיטת רגל בניו-יורק, בכדי לאפשר את הבראתה כחברה חדשה - תחת הנהלה חדשה.


מפעלי קרייזלר מושבתים מאז הכריזה על פשיטת רגל (צילום: AFP)

 

במסגרת ההסכם עם פיאט, קרייזלר תעביר לאיטלקים 20% מנכסיה בתמורה לגישה לטכנולוגיות ייצור של מכוניות קטנות. פיאט, שלא משלמת עבור הנכסים במזומן אלא בידע בלבד, תזכה גם לגישה מלאה לרשת הסוכנים של קרייזלר באמריקה. לאחר סיום הליך פשיטת הרגל, יחליפו בכירים בפיאט את מנהלי קרייזלר טום לה-סורדה ובוב נרדלי.

 

וזה לא הכל מבחינת פיאט. לאחרונה נודע כי היצרנית האיטלקית מתכננת הקמת קונצרן רכב רב-לאומי ענק, לפי תוכנית של סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל החברה.  מרקיונה אמר בעבר מספר פעמים כי לדעתו כדי לשרוד בשוק הרכב, על פיאט להתמזג אם מספר יצרניות, והוא גם פועל כדי להשיג יעד זה: סוכנויות הידיעות מדווחות כי מלבד קרייזלר, מרקיונה מעוניין להשתלט גם על אופל הגרמנית וסאאב השוודית, חטיבות הרכב האירופיות של ג'נרל מוטורס. זאת, במטרה ליצור מותג רכב חזק שיוכל להתמודד בכל שווקי העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה. מאמין במיזוגים
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים