שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פיז'ו 308CC - חשופים ברוח

פיז'ו מציעה קופה-קבריולה שמחליפה את ה-307CC הנוכחית. עם מקום מכובד לארבעה נוסעים, ביצועים סבירים, יופי של עיצוב ותג-מחיר לא צנוע

ה-308CC היא מכונית מסוג המכוניות שאתם לא ממש צריכים. יש לה אמנם מקום לארבעה נוסעים, וגג מתפקל קשיח לחלוטין. זאת אומרת, אתם לא צריכים לחשוש מחסרון כלשהו בשימושיות יומיומית. הדאגה היחידה שעמה תיאלצו להתמודד כנראה, היא כמה אנשים יחליטו לפנות אליכם סתם כך ברחוב, כדי לברר פרטים ממש חשובים אודות חשבון הבנק שלכם למשל.

 

ה-CC החדשה זו, שמחליפה את ה-307 בעלת צמד האותיות הדומה, היא בת למשפחת הקופה-קבריולה בבית פיז'ו. ואם אתם רואים בה בעיקר משפחתית-קומפקטית מהשורה, פלוס גג שיודע להתקפל ועיצוב מוחצן יותר, אתם בפירוש לא טועים.

 

עיצוב

והיא נאה, בהחלט. כמו כל מכונית חדשה אחרת מבית פיז'ו, גם ה-CC מתאפיינת בחרטום בולט עם פגוש ענקי ויחידות תאורה גדולות. אגב, הדימיון ל-308 ה"רגילה" מסתיים כאן. החל מהקורה הקדמית ועד לחלקה האחורי של המכונית, העיצוב מזכיר יותר מכונית קופה (כשהגג סגור). לטעמנו לפחות, מדובר במראה מוצלח יותר מזה של המכונית המוחלפת, זורם יותר, הרמוני.


פיז'ו 308CC (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בתא הנוסעים ויתרו על מקוריות, ומדובר בהעתק כמעט מוחלט של ה-308 הרגילה. וזה אומר לוח מחוונים נאה ושלושה פתחי איוורור מרכזיים. בסך הכל מדובר בתא נוסעים נאה ואיכותי, עם מושבים קדמיים מעט נוקשים מהרצוי. חשוב יותר - הקורה הקדמית, שנותרת כמובן במקומה לאחר פתיחת הגג, ענקית בגודלה, מפריעה לכניסה ויציאה ומטרידה את העין כשהגג פתוח.

 

בנסיעה

ב-308CC נהגנו בגרסאות בנזין (טורבו, 1.6 ליטר ו-150 כ"ס) ודיזל (טורבו, 2.0 ליטר ו-140 כ"ס). המנועים דומים באופיים, והבדלים בפס הקול כמעט ואינם מורגשים כאשר הגג פתוח. שניהם אגב שקטים יחסית, כשמנוע הדיזל מתאפיין בפס-קול ייחודי ומעומעם קלות.


 

כאשר הגג פתוח, מציעה ה-308CC חוויית נהיגה מהנה. בדומה למכונית הקומפקטית ממנה היא יורשת מכללים, נוחות הנסיעה סבירה בהחלט לרכב מסוג זה. ביצועי המנוע מספקים, כל עוד אתם לא מתכנים נהיגה ספורטיבית במיוחד. מי שאינו מכיר, עלול להשלות עצמו כי מדובר במכונית ספורטיבית לוהטת. זה כמובן לא כך.

 

בעיה קלה בתכנון מייצרת מערבולות רוח טורדניות, המטלטלות את חגורות הבטיחות מלפנים ומאחור. מיותר ועלול להטריד לאורך זמן. אפרופו הנוסעים מאחור - לאלה יש מרחב מחייה מפתיע לטובה, גם לרגליים.

 

 


 

כדאי?

ה-308CC היא מכונית נאה, עם ביצועים נאותים ונוחות מספקת. פתיחת הגג - שמשדרגת כל מכונית - עושה לה רק טוב. יש לזכור כי הרשמים כאן ראשוניים בלבד, והיעדרה של תיבה אוטומטית מצי מכוניות המבחן, לא מאפשר לנו להתייחס אליה באופן מלא. בחודשים הקרובים היא תגיע ארצה, כנראה שוב - כמו במקרה של ה-307CC - עם תג-מחיר שיהפוך אותה נדירה למדי על הכבישים.


פיזו 308CC

פיז'ו 308CC
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מרבי 24.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, שישה הילוכים
מרכב שתי דלתות, קופה-קבריולה
אורך 440 ס"מ
רוחב 181.5 ס"מ
גובה 142.5 ס"מ
בסיס גלגלים 261 ס"מ
משקל 1,459 ק"ג
נפח תא מטען 225 ליטר (גג פתוח), 405 (סגור)
100-0 קמ"ש 9.8 שניות
מהירות מרבית 215 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.3 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 177 גרם לק"מ
מתי בישראל לקראת סוף 2009
מחיר לא ידוע
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

הכתב היה אורח חברת פיז'ו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 308CC
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו ללא ספק
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען זערורי כשהגג מקופל
צילום: רועי צוקרמן
המקום מאחור סביר לרכב מסוג זה
צילום: רועי צוקרמן
קופה או קבריולה
צילום: רועי צוקרמן
חרטום מובלט
צילום: רועי צוקרמן
לוח מחוונים מה-308 הרגילה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים