שתף קטע נבחר

פחות גלידה יותר קרטיב?

כלכלני דן אנד ברדסטריט מעריכים שמכירות הגלידה בישראל ירדו מעט השנה ויגיעו לכ-1 מיליארד שקל. הישראלים צורכים בקיץ כ-20 מיליון ליטר גלידה בממוצע, אולם בשל המיתון, יצמצמו רכישת מותגי גלידה יוקרתיים ויקנו יותר מוצרים פשוטים

בשל המיתון - בקיץ הזה צפויה ירידה במכירות הגלידות בישראל, כך עולה מנתונים שפרסמו היום (ד') כלכלני חברת דן אנד ברדסטריט. לפי ההערכה, מכירות הגלידות בארץ ינועו השנה בין 950 מיליון למיליארד שקל. מדובר בירידה קלה במכירות לעומת השנה שעברה.

 

לפי גורמים בענף הגלידות, למיתון במשק תהיה השפעה על שוק הגלידות, והצרכן הישראל יקנה פחות מותגי גלידה יוקרתיים ויגדיל את הביקוש למוצרים פשוטים יותר.

 

 

לדברי כלכלני דן אנד ברדסטריט, חברת שטראוס היא היצרנית העיקרית בשוק הגלידות שמייצרת כמחצית מכלל הגלידות הנמכרות בישראל. השחקנית השנייה בגודלה בשוק הגלידות היא נסטלה, שתחת ידה מייצרים כשליש מכלל הגלידות בארץ. השלישית בגודלה היא חברת פלדמן, ואחריה ישנם יצרנים אחרים, קטנים יחסית.  

 

עוד עולה מהנתונים שמפרסמת דן אנד ברדסטריט, כי שליש ממכירות הגלידה בישראל מתבצעות ב"שוק המבורקד", כלומר ברשתות המזון השונות. מחצית נוספת מסך המכירות מתבצעות ללא תכנון מראש ב"שוק האימפולס", כלומר בגלידריות, פיצוציות וקיוסקים, ושאר המכירות מתבצעות במקומות כמו בתי קפה, מסעדות וכו'.

  

בחברה אומרים שבשנים האחרונות שיעורי הצמיחה הממוצעים בענף עמדו על 6%-4% ובעשור האחרון גדלו מכירות הגלידה בישראל בכ-420%. רק בקיץ אוכלים בישראל בממוצע כ-20 מיליון ליטרים של גלידה. מהשוואה בינלאומית עולה שהישראלי צורך בממוצע כ-8 ליטרים גלידה בשנה, בעוד שעמיתו האירופאי צורך יותר, כ-15 ליטר בשנה, למרות הבדלי מזג האוויר. האמריקאים נחשבים לצרכני הגלידה הגדולים ביותר - עם צריכה שנתית ממוצעת של 20 ליטר גלידה לנפש".

 

הסיכון העסקי של דן אנד ברדסטריט, (מדד המודד את יכולת השרידות העסקית של חברה או עסק ועמידה בהתחייבויות), נחלק לשניים בשוק הגלידות.

 

בתחום הייצור, הסיכון נמוך יחסית ועומד על פחות מהממוצע הכללי במשק שהוא 15.2%. לעומת זאת, בתחום השיווק הקמעונאי התמונה שונה והסיכון העסקי גבוה יחסית. כל גלידריה רביעית נמצאת בסיכון גבוה - 25% מהגלדריות נמצאות ברמת סיכון גבוהה, משום המיתון הכלכלי, שפגע בענפים הפועלים בתחום המזון והוביל לסגירתם של בתי קפה ומסעדות. עובדה זו פגעה גם בצריכת הגלידות ותוצרי הנלווה והשפיעה לרעה על רמת הסיכון בענף.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
הישראלים אוכלים 20 מיליון ליטר גלידה בקיץ
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים