שתף קטע נבחר
זירת הקניות

BFF: כשהחברות הכי טובות עושות ביזנס

לירית ושגית הכירו בתיכון ברעננה, נשארו חברות טובות לאורך השנים וב-2006 אף פתחו ביחד את בוטיק האופנה "אמה". וכן, הן עדיין חברות

לירית צירמן־צימט ושגית גוטרמן־אבישי, בנות 34

בעלים של בוטיק האופנה "אמה"

 

בעלים של בוטיק אופנה אחראיות על בחירת הקולקציות, ההתנהלות מול הגופים השונים וכמובן על היחס האישי ללקוחות.

 

קצת על החברוּת בינינו: הכרנו בתיכון ברעננה, ואנחנו חברות מגיל 15 - כמעט 20 שנה. תמיד היינו החברות הכי טובות, ובעשור האחרון זה הלך והתחזק.

 

קצת על התפקיד: הקמנו את "אמה" ב־2006, ופתחנו את הסניף השני בשינקין לפני שנה. כבעלים של הבוטיק אנחנו אחראיות על גיוס העובדים, הייבוא מחו"ל, ההתנהלות השוטפת מול משרד יחסי הציבור והספקים וכיו"ב. אנחנו בוחרות את פריטי הלבוש בקפידה, ויוצרות אוסף בגדים נדיר וייחודי המסתכם לכדי אמירה אופנתית חדשה בעלת טעם מסוגנן. פריטים רבים בקולקציה הם בגדר One Piece או מיובאים במהדורות מוגבלות ומצומצמות ביותר.


בוטיק אמה (צילום: גיא חמוי)

 

איך הגענו לתפקיד: כל אחת מאיתנו עסקה בתחום אחר (שגית הייתה עורכת דין, ולירית עשתה הסבה מפרסום לעולם ההפקות – ק"ק), אך מאז ומתמיד אופנה הייתה אהבה ישנה שרצינו לממש, ובצומת מסוים בחיינו אכן הגענו להחלטה משותפת לעשות הסבה מקצועית. לאור האהבה האמיתית לאופנה בשילוב עם החברוּת רבת השנים, החלטנו לנטוש את הקריירות הקודמות ולהשקיע את כל כולנו ב"אמה".

 

חששות לגבי עבודה עם החברה הכי טובה לפני פתיחת העסק: מרוב שהיינו עסוקות בהקמה ובפיתוח המותג, לא חשבנו על זה יותר מדי. היינו שותפות בכל כך הרבה דברים - שותפות לדירה, למעגלי חברות ואפילו חלקנו אותם בני זוג, כך שהעסק כבר קטן עלינו.

 

קיבלנו את הג'וב בזכות: ההחלטה האמיצה להסבה מקצועית, וכמובן האהבה לאופנה.

 

החלק הכי מגניב בעבודה שלנו הוא: בחירת הקולקציה בחו"ל ושילובה עם הקו של קולקציית המעצבות הישראליות. גם העבודה מול הלקוחות, שחלקן הפכו ליותר מלקוחות קבועות ואפילו לחברות טובות.


אילנה ברקוביץ', פרזנטורית המותג (צילום: דודי חסון)

 

החלק הכי מבאס הוא: אדמיניסטרציה.

 

תקנאו בנו כי: אנחנו קמות בבוקר מאושרות ושלמות עם הבחירות שעשינו בחיים שלנו. יש אנשים שעובדים 24/7 במקצוע שהם לא אוהבים וחשים תחושת החמצה מדי יום, וגם לנו לקח זמן להבין את זה.

 

העובדה הכי פחות ידועה על בעלים של בוטיק אופנה: שהסנדלר הולך יחף. כיוון שאנחנו מייבאות קולקציות במהדורות מוגבלות של פריטים ייחודיים, בסוף לנו לא נשאר.

 

יתרונות/חסרונות בעבודה עם החברה הכי טובה: היתרון הברור הוא שכל אחת מכירה את השנייה כל כך טוב, שיש לנו יותר סבלנות ואורך רוח להבין אחת את השנייה. החיסרון הוא שלעתים במקום לדבר על החיים כחברות, העסק שואב אותנו לשיחות אחרות.

 

חלוקת התפקידים בינינו: בכל מה שקשור לקולקציות, הכול נעשה בשיתוף פעולה מלא: קשר עם מעצבים בחו"ל ובחירת הקולקציות. בכל השאר, שגית אחראית על התחום האדמיניסטרטיבי ולירית על קשרי ספקים, לקוחות וכיו"ב.

 

פסגת השאיפות שלנו היא: להתרחב מבחינת פתיחת סניפים נוספים, וגם מבחינת חשיפה לקהלי יעד שונים.

 

עצה ששווה את משקלה: למרות הסיכונים שבעזיבת מקצוע קודם, יש הרבה סיפוק ואושר בעיסוק במה שאוהבים באמת.

 

איך תפתחי בוטיק אופנה – הטיפים של לירית צירמן־צימט ושגית גוטרמן־אבישי:

  • דרך עצמאית היא דרך לא פשוטה הדורשת אומץ, רצון, סבלנות ותמיכה מהסובבים. אין כמו ההרגשה שבנית משהו במו ידייך, אך כדי שזה יצליח צריך הרבה אהבה, סבלנות ואמונה בדרך.
  • את חייבת להאמין בעצמך ובמוצר, ולאהוב את מה שאת עושה.
  • כדי להקים עסק עלייך להיות מקצועית ובעלת יחסי אנוש טובים, מעוף ויכולת להסתכל לטווח הארוך.
  • כל עבודה שעשית במהלך חייך – זבנות, ניהול חנות ואפילו מלצרות – תעניק לך את היסודות במתן שירות ונוהלי עבודה בסיסיים.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שגית גוטרמן-אבישי
צילום: מיקי צימט
לירית דירמן-צימט
צילום: מיקי צימט
כתבו לנו
מומלצים
מומלצים