שתף קטע נבחר

מה יישאר מהקו לאילת?

משרד התחבורה העדיף להיענות לגחמה קפריזית של אל על - ובזאת הוא מסכן את המשך פעילותו התקין של הקו בין נתב"ג לאילת. אריה אגוזי מעריך שבעוד שנתיים יהיו כבר מעט מאוד טיסות לאילת

בעוד שנה או שנתיים, כשתרצו לטוס לאילת תיאלצו כנראה להיזכר באורך אפו של משרד התחבורה. השבוע הוכיח המשרד שהוא רואה רק עד קצה האף וגם את זה במטושטש.

ולמה? כי בעוד שנה או שנתיים יהיה קשה מאוד להשיג מקום בטיסה לאילת באמצע השבוע. זה לא יקרה בגלל שהמוני ישראלים יציפו את שדה דב בתל אביב או את טרמינל 1 בנתב"ג כשיעדם אילת, אלא בגלל שלפי כל הסימנים מספר הטיסות לאילת יצטמצם בצורה דרסטית.

 

מכירים את הסיפור על המכולת בעיירה היהודית? אחת נפתחה והצליחה מאוד. המוכר היה חייכן והמחירים טובים. אחרי חודש נפתחה לידה עוד חנות מכולת ואחר כך עוד אחת ועוד אחת. אחרי שנה כולן נסגרו.

 

זה מה שיקרה כנראה לקו הטיסות לאילת, אליו צרף השבוע משרד התחבורה את חברת אל על. גם היום הקו לאילת מדשדש במקום מבחינת כמות נוסעים, וכבר כיום ארקיע וישראייר, המפעילות אותו, לא יכולות לחדש את צי המטוסים המופעל בו שכן זה אינו קו רווחי מאוד אבל בכל זאת מכניס כמה שקלים בסוף שנה. למקום הזה הכניס שר התחבורה ישראל כץ גם את אל על. זו החלטה אישית של השר, שכן ברשות התעופה הושמעה התנגדות קשה, אבל זו הפכה בסופו של דבר להמלצה מותנית. התנאים יירשמו על ניירות אבל במציאות הם יתמוססו.

 

אין שום סיבה הגיונית להכניס את אל על לקו. יש בעניין הזה הרבה אמוציות והרבה כעסים המבוססים על העובדה שהשמיים בטיסות בינלאומיות לישראל נפתחו וששתי חברות התעופה הקטנות קיבלו זכויות טיס ליעדים בינלאומיים. מכאן ועד מתן רשיון לאל על לטוס לאילת המרחק גדול מאוד.

 

נכון שרשות התעופה האזרחית תקבע כמה טיסות אל על תפעיל לאילת. נכון שהכל יהיה רשום ומוסדר. אבל אל על לא מתכוונת לרכוש מטוסים קטנים לצורך הטיסות לאילת. היא תפעיל בו את מטוסי הסילון שלה, המבצעים טיסות לארופה. אחרי שהיא תכניס תחרות קשה מאוד לקו, ארקיע וישראייר יתחילו להפסיד ולא יוכלו להמשיך ולהפעיל את אותו מספר טיסות על הקו.

 

אל על היא חברה לטיסות בינלאומיות והעדיפות תמיד תהיה לטיסות כאלה. וכך אני עלולים למצוא את עצמנו מנסים להשיג טיסה לאילת ולא מצליחים. לא בגלל עומס נוסעים אלא בגלל שלחברות לא יהיה כדאי להפעיל טיסות במספר סביר. הן גם לא תוכלנה להשקיע במטוסים חדשים המתאימים לטיסה של כ-45 דקות.

 

גם הוזלת המחירים שמבטיחה אל על בקו לאילת תצטרך לעמוד במחן המציאות. נכון שהטיסה לאילת יקרה היום, אבל הנחה של "30 אחוזים לפחות", כפי שמבטיח חיים רומנו מנכ"ל אל על, נראית קצת לא מחוברת לכנפי המטוס.

 

אז מה עשה משרד התחבורה? במקום להגיד לאל על "לא", הוא נענה לבקשה הקפריזית של החברה. עכשיו יהיו בדרך לאילת מעל לערבה שלוש חנויות מכולת. השאלה כמה מהן תשארנה שם בשנה הבאה עוד בעוד שנתיים?

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ו קוט
שדה התעופה באילת
צילום: ג'ו קוט
מומלצים