שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מיסוי ירוק? הליסינג כלל לא יושפע

    כך מעריכים בחברת הליסינג הגדולה, שלמה sixt. בדו"ח שהתפרסם אמש הם אומרים כי למרות שמכוניות יוקרה יתייקרו, בקבוצת המכוניות הפופולריות לא צפויים שינויים, כמו-גם בשוק הרכב כולו

    רפורמת "מיסוי ירוק" לא תשפיע על ענף הליסינג, ולא תביא לירידת מחירי מכוניות חדשות או משומשות. כך מעריכה חברת הליסינג הגדולה בישראל, "שלמה sixt". בדו"ח שפורסם אמש, ומסכם את תוצאות הרבעון השני של השנה, מציינים מנהלי החברה כי הרפורמה - שנועדה לעודד צרכנים לרכוש מכוניות הפולטות כמות מופחתת של מזהמים - לא תפגע בפעילות חברות הליסינג, הרוכשות בממוצע יותר מ-60% מכל המכוניות החדשות הנמכרות בישראל. עוד מעריכים מנהלי החברה כי הרפורמה לא תביא לירידת מחירים בשוק המכוניות החדשות או המשומשות.

     

     

    יש לציין כי רבים בענף הרכב שותפים להערכות מנהלי חברת שלמה sixt, בנוגע ליכולתו של ענף הליסינג לצלוח את רפורמת המיסוי הירוק ללא פגע. אחת הסיבות העיקריות לכך היא כוחן הרב של חברות הליסינג מול יבואניות הרכב, ההופך את האינטרסים הכלכליים שלהן לאחד הגורמים המשפיעים ביותר על התנהלות ענף הרכב כולו - ובכלל זאת, על החלטות בעניין קביעת מחיריהן של מכוניות חדשות.


    חברת הליסינג הגדולה בישראל מעריכה: מחירי המכוניות לא יירדו (צילום אילוסטרציה: רועי צוקרמן) 

     

    למעשה, בענף הרכב יש מי שמעריך כי אחת התוצאות של רפורמת מיסוי ירוק תהיה ייקור הדרגתי של מחירי המכוניות החדשות. ההסבר העיקרי לכך הוא החלטת משרד האוצר להעלות את מס הקנייה לכל המכוניות מ-75% ל-90%, אך גם כאן אפשר כנראה למצוא את האינטרסים של חברות הליסינג. במסמך של אחת היבואניות הגדולות בישראל, שפורסם ב-ynet, מציינים מנהלי היבואנית כי העלאת מחירים מגבירה את האטרקטיביות של מכונית בעיני חברות הליסינג. זאת, מאחר שהיא מאפשרת לחברות הליסינג להגדיל את רווחיהן. באותו מסמך אף נטען כי מנהלי חברת ליסינג גדולה איימו על מנכ"ל היבואנית, כי אם לא יעלה מחירים - יפסיקו לרכוש מכוניות מתוצרת המותג אותו הוא מייבא.

     

    "לא תהא השפעה מהותית"

    בדו"ח שפרסמה אמש שלמה sixt, מעריכים מנהלי החברה כי "לאור העובדה שהמיסוי הירוק ישפיע בעיקר על כלי רכב יוקרתיים, החברה אינה צופה כי המיסוי הירוק ישפיע על מחירי כלי הרכב מהקבוצות המבוקשות, למשל קבוצה 2 (מכוניות משפחתיות - כמו מאזדה 3 או טויוטה קורולה)". יתרה מכך, החברה צופה כי "בטווח הארוך, לשינוי במס לא תהא השפעה מהותית על הביקוש לרכבים בתחומי הפעילות של החברה, וכן כי השינוי האמור לא צפוי לפגוע בשווי צי כלי הרכב של החברה".

     

    במלים פשוטות, מה שצופים מנהלי חברת הליסינג לענף הרכב אינו מבשר טובות לצרכן הפרטי: רפורמת מיסוי ירוק לא תשפיע משמעותית על שוק הרכב בכלל, ועל ענף הליסינג בפרט. מחירי המכוניות החדשות בקטגוריות הפופולאריות - מכוניות משפחתיות ("קומפקטיות") - לא ישתנו. בנוסף, ההערכה כי הרפורמה לא תפגע בשווי צי כלי הרכב שלה, מצביעה על כך שבחברה צופים כי לא תחול ירידת מחירים בשוק המכוניות המשומשות.

     

    הלקוחות הפרטיים ימשיכו לסבסד?

    החברה מעריכה גם כי השינוי המתוכנן בחישוב המס החודשי שמשלמים עובדים המקבלים רכבי ליסינג ("שווי שימוש") - החל ב-2010 יחושב המס כאחוז קבוע ממחיר המחירון של הרכב - לא יקטינו את הביקוש לעסקאות ליסינג. במלים פשוטות: השינוי בשיטת החישוב לא יקטין את היקף הפעילות בענף הליסינג, ולא יקטין משמעותית את חלקן של חברות הליסינג בסך הרכישות של רכב חדש. כדאי לזכור כי גם לכך עשויה להיות השפעה על הצרכן הפרטי: משרד האוצר וכמה מיבואני הרכב מזהירים מזה שנים, כי הלקוחות הפרטיים מסבסדים את ההנחות הגדולות שמקבלות חברות הליסינג.

     

    להערכות מנהלי שלמה sixt שותפים רבים בענף הליסינג. כך למשל מתייחסים לרפורמה בחברת הליסינג אוויס: "המיסוי הירוק צפוי להעלות בעיקר את מחירי כלי הרכב היוקרתיים, הנחשבים כמזהמים יותר. לפיכך, ההשפעה על מחירי כלי הרכב מהקבוצות הפופולאריות (מכוניות משפחתיות) אינה צפויה להיות מהותית". בחברת אוויס גם צופים כי "מיסי הקנייה משפיעים על כלל שוק רוכשי כלי רכב חדש, הן בדרך של ליסינג והן בדרך של רכישה ישירה, (ולכן) לאורך זמן לא תהיה לשינוי במס הקנייה השפעה מהותית על הביקוש בענפים הם היא פועלת (ליסינג)".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: סיון פרג'
    שלמה שמלצר, בעלי חברת הליסינג "שלמה-סיקסט"
    צילום: סיון פרג'
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים