שתף קטע נבחר

1+1 חינם, לא מה שחשבתם

כשמבטיחים לכם מבצע 1+1 חינם, החשבון הפשוט מראה שמדובר ב-50% הנחה. מבצע עדשות המגע של אופטיקה הלפרין מעלה תמונה פחות ורודה

לא מזמן החלה רשת אופטיקה הלפרין בקו מבצעים חדש, שאפיין עד לאחרונה את ענפי המזון, האופנה והקוסמטיקה. 1+1 על עדשות מגע חדפעמיות ועדשות מולטיפוקל. בתיאוריה אתה אמור לשלם תמורת מוצר אחד ולקבל את השני חינם.

 

כאשר מדובר בעדשות מולטיפוקל, שעולות אלפי שקלים לזוג, מדובר לכאורה במציאה משמעותית. כאשר מדובר בעדשות מגע חד-פעמיות, הרווח הכספי במבט ראשון אמור להיות צנוע יותר, אלא שעדשות אלה הן כידוע מוצר שנצרך כל הזמן, ומבצע אמיתי יכול לחסוך באופן משמעותי.

 

"הפכנו את מבצעי ההנחות של 1+1 לשיטה," אומר יעקב הלפרין, מנכ"ל אופטיקה הלפרין. "אחרי פתיחת החנויות שלנו בניו-יורק גילינו עד כמה הצרכנים בארץ משלמים יותר בתחום האופטיקה, בעדשות מולטיפוקל לדוגמה. חוץ מזה, המשבר הכלכלי בעולם ובעיקר בשוק האמריקאי גרם לכך ששוק האופטיקה משופע עכשיו בסחורות במחירים אטרקטיביים".

 

האם הצרכנים באמת מקבלים באופטיקה הלפרין שניים במחיר אחד? בדקנו את נושא העדשות החד-פעמיות ובחרנו שני מותגים, ג'ונסון אנד ג'ונסון ופוקוס דיילי. בדיקת "ממון" שערכנו לפני כחודש (ב-30 ביולי) ושוב השבוע, העלתה כי המבצע של הלפרין אמנם מספק לצרכנים מחירים נמוכים בהשוואה למתחרים, ברוב אפשרויות הקנייה של עדשות חד-פעמיות, אבל בהשוואה למחירים אצל המתחרים, בפירוש לא מקבלים שני מוצרים במחיר אחד. כך, לדוגמה, אצל אופטיקה הלפרין תשלמו בפועל 160 שקל במסגרת מבצע 1+1 על שתי חפיסות עדשות פוקוס דיילי, מחיר בהחלט אטרקטיבי, אבל לא חצי ממחיר השוק. למה? כי באופטיקנה מוכרים חפיסה אחת ב-119 שקל וב"עיניים" ב-120 שקל.

 

בג'ונסון מויסט הפער אף גדול יותר. באופטיקה הלפרין ביקשו השבוע 230 שקל, סכום תמורתו מקבלים שתי חפיסות. באופטיקנה עלתה החפיסה 150 שקל, כלומר אופטיקה הלפרין אכן זולה יותר, אבל לא בפער של 50%, כפי שניתן להבין ממודעות המבצע.

 

המתחרים זועמים

מאיר רסין, מנכ"ל אופטיקנה, זועם גם על כך שבאופטיקה הלפרין העלו, לטענתו, את מחיר הבסיס של העדשות אחרי התחלת המבצע.

 

"הם התחילו במבצע והעלו אחר כך מחירים. אופטיקנה עושה סקר של המתחרים באופן קבוע. כאשר יצאו באופטיקה הלפרין עם מבצע עדשות מגע 1+1, הועלו המחירים. קופסת ג'ונסון יומית נמכרה לפני המבצע ב-119 שקל. קופסת ג'ונסון מויסט ב-149 שקל וקופסה של פוקוס דיילי ב-119 שקל. זו הטעיה למכור את העדשות במחיר מסוים ולמחרת להעלות את המחירים ולהכריז על מבצע".

 

גם גבי קאופמן, מנהל רשת אופטיק דורון, לא מסתיר את כעסו. "מחיר עדשות המגע נקבע על סמך המחיר המומלץ של הספק. בתקופה האחרונה ספקי עדשות המגע לא שינו את מחירי העדשות, ומשום כך לא היו שינויים גם ברשתות. כרשת מובילה שאתיקה מקצועית ויושרה הן מאבני היסוד שלה, אנו רואים בחומרה כל ניסיון להטעות את הציבור בכל דרך שהיא".

 

"כשאנחנו כותבים 1+1 חינם, אנו מתבססים על המחיר המומלץ של מחירון היבואן", טוען הלפרין ומבטיח שהדבר גם יבוא לידי ביטוי במודעות הרשת.

 

על הטענה לגבי העלאת המחיר הוא אומר: "בהחלט ייתכן שהיו אצלנו בעבר מבצעים שונים על עדשות, אבל לא היו מבצעים ברמות של 50% מתחת למחירים המומלצים של היבואנים. בכל מקרה אנחנו זולים בעשרות אחוזים ממחירי השוק, הקפדנו שההנחה תהיה לכל היצרנים ולא בסוג אחד. צריך לזכור ששוק עדשות המגע החד-פעמיות הינו שוק שהרווח שלו זניח, כ-10 שקלים לקופסה. חשיבות מבצע מהסוג הזה היא בהגדלת תנועת הלקוחות. קוני העדשות החד-פעמיות הם קונים חוזרים. מי שצריך עדשות כאלה הוא צרכן אופטיקה. כשהוא נכנס לחנות שלנו למבצע, יש סיכוי שיקנה משקפי שמש או משקפיים רזרביים. מה שלא פחות חשוב מבחינת הצרכן הוא שמיד אחרי כל מבצע והורדת מחירים אצלנו שאר השוק משתדל להתיישר, מוריד מחירים והצרכן מרוויח".

 

סכסוך עם היבואנים

הלפרין טוען כי ידבק במדיניות המבצעים שלו, למרות לחצי היבואנים, שהגיעה לשיאה, לטענתו, במקרה של עדשות מולטיפוקל של אסילור שנכללות גם הן במבצע. "כשרק הודענו על המבצע שלחה לנו אופטיפלס, הנציגה הישראלית של הקונצרן, את כל ההזמנות הפתוחות שלנו בחזרה, וגם כ-35 עדשות של לקוחות בתקופת האחריות שהיו אצלם לצורך תיקונים. זאת למרות שמראש יידעתי אותם על המבצע וטענתי שהורדת מחירים יכולה להביא לנו צרכנים חדשים שנמנעים מרכישת עדשות מולטיפוקל בגלל המחירים הגבוהים".

 

דורון סטניצקי, יו"ר אופטיפלס: "לצערנו נקטה רשת הלפרין באחרונה שורה של צעדים חד-צדדיים המהווים הפרה בוטה של ההבנות החתומות בינם לבין אופטיפלס. זאת לרבות שימוש לא מורשה בסימנים המסחריים של אסילור וניסיון לקיים יבוא מקביל ממקור לא ברור של עדשות אסילור. אופטיפלס היא הזכיינית הבלעדית שלה בארץ והיחידה המורשית לייצר ולמכור אותן בארץ ולהשתמש בקניין הרוחני של אסילור. לאור צעדים אלו הובהר לאחרונה לרשת הלפרין כי אופטיפלס משהה כל פעילות מסחרית מולה עד שיחזרו לקיים את ההבנות שנחתמו בין הצדדים. אנו מקווים כי ההדורים ייושרו בקרוב, מתוך אמונה כי השלום הכי גרוע עדיף על המלחמה הכי מוצלחת".

 

מנכ"ל אופטיקנה: "אנחנו עושים סקר של המתחרים באופן קבוע. כשאופטיקה הלפרין יצאו עם מבצע עדשות מגע ,1+1 הועלו המחירים".

 

הכתבה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המחיר עלה לפני המבצע
צילום: index open
מומלצים