שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרב שרלו: תופעת השתייה בציבור הדתי מבהילה
    הרב יובל שרלו קורא להתמודד עם היקף שתיית האלכוהול במגזר הדתי - "לפני שיהיה מאוחר מדי". לדבריו, מדובר באחת הגרורות של עולם החסידות - "כשלא פעם הופכת השתייה לגיטימית כדרך חיים"

    החודש שעבר ייזכר בעיקר בשל גל האלימות שגבה קורבנות מיותרים. האם גם לציבור הדתי יש חלק בתופעה? הרב יובל שרלו, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, סבור שכן, והוא קורא להתמודד עם היקף שתיית האלכוהול במגזר זה - אותו הוא מגדיר "מבהיל". לדבריו, העולם החסידי, שבשנים האחרונות הפך דומיננטי, מעניק לגיטימציה לשתייה ואף מעודד אותה, ולכן "עתה הוא הזמן להתמודד עם הנושא, בדיוק כפי שהחברה הדתית החלה להתמודד עם עניין הסמים לפני מספר שנים". 

     

    במאמר שכתב, ויפורסם בעלון "השבת" של ארגון רבני צֹהר, מחה הרב שרלו על כך שרוב הדתיים מתייחסים למקרי הרצח האחרונים כ"אלימות שלהם" (החילונים), והזכיר: "סוגיית האלימות במשפחה לימדה אותנו כי גם הציבור הדתי איננו חף ממנה והיא קיימת בתוכנו, וכל זה על אף ניסיונות ההתכחשות וההתעלמות".

      

    בהמשך מנה הכותב כמה תופעות שלדעתו "מטפחות אלימות", ובהקשר זה טען כי שתיית האלכוהול היא אחת ה"גרורות" של עולם החסידות. "אמנם רגיל כל חסיד לומר כי אין היא 'שותה' כי אם אומר 'לחיים', ובכך הוא הופך את השתייה לכלי לרוממות הנפש ודביקות בה', ברם יחס זה איננו תמיד נתפס בדרך זו", הסביר. "לא פעם הופכת השתייה ללגיטימית כדרך חיים. לא חייבים להיות חסיד בכדי להגיע אל השתייה, והיקף התופעה מעיד על כך".

      

    עניין נוסף, שלטענת
    הרב שרלו מעודד אלימות באופן ישיר, הוא במישור התרבותי והתקשורתי, כאשר החברה הדתית משקיעה מאמצים רבים במניעת צפייה וחשיפה לתוכנים לא צנועים, בעיקר אצל הילדים, אך אינה שמה לב לכמות האדירה של האלימות שהם סופגים בתוכניות אחרות – "נקיות" לכאורה. "ההתעלמות שלנו מלמדת אותם כי אלימות חמורה פחות מבעיות צניעות. רובנו נעדיף שילדנו יצפו בסרט מתח אלים משום שאין בו יחסי גברים ונשים, על פני דרמה עדינה, ולו בשל החשש שעלול להיות בו רמז לאי-צניעות. זהו שדר ומסר מתמיד שגורם לאלימות לחלחל".

     

    דוגמה נוספת היא מה שהוא מזהה כמתן לגיטימציה לאלימות על רקע פוליטי. על פי הרב שרלו, "דבר זה באה לידי ביטוי בדיבורים על קנאה בחרדים ונחישותם במאבקי השבת, בהפיכתה של עמונה לסמל, בשימוש במושגים כמו "תג המחיר", בגעגועים ל"כפר מימון" אחר, ובאלימות המילולית בטוקבקים באתרי האינטרנט".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים