שתף קטע נבחר

 

שרנסקי: קמפיין ההתבוללות פגע ביהודי חו"ל

הסוכנות היהודית שינתה אתמול את הקמפיין שלה להצלת העם היהודי והסירה ממנו את המילים "התבוללות" ו"אבודים". יו"ר הסוכנות שרנסקי מגלה כי הוא הורה על כך אישית: "עלינו להימנע מפגיעה ברגשות יהודי התפוצות ועל הקמפיין היה לקרבם ולא להרחיקם"

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי הוא שהורה לעצור את מסע ההסברה למניעת התבוללות, זאת לאחר שנטען כי היו בו מסרים גזעניים. כפי שפורסם ב-ynet, שונה אתמול הקמפיין והוסרו ממנו הביטוי "התבוללות" וכן ההתייחסות למתבוללים כאבודים. היום הודה שרנסקי: אני הורתי על כך, כדי שלא לפגוע ברגשות היהודים בחו"ל.

 

  

"אין ספק שחיזוק הזיקה בין יהדות התפוצות ובין מדינת ישראל מסייע למאבק בהתבוללות, ותוכנית 'מסע' היא כלי יעיל וחשוב למימוש מטרה זו", הסביר יו"ר הסוכנות, "עם זאת, עלינו להימנע מפגיעה ברגשותיהם של יהודי התפוצות ולמצוא שפה משותפת בינם ובין אזרחי מדינת ישראל. על הקמפיין הפרסומי לקרב את יהודי התפוצות ולא להרחיקם". הוא הנחה את מנהליו לשנותו כך שיתמקד במטרותיה של תכנית "מסע" במקום בבעיית ההתבוללות.

 

במסגרת מסע ההסברה, שהושק בשבוע שעבר, הוצגו מודעות "הלך לאיבוד" ובהן תמונות צעירים יהודיים בעולם, והציבור התבקש לסייע כביכול באיתורם. המטרה הייתה לגרום לאזרחי ישראל למסור לפרויקט "מסע", הפועל מטעם הסוכנות ומשרד ראש המששלה,

פרטים על קרובים ומכרים בחו"ל בניסיון להביאם ארצה ולהצילם מהתבוללות.

 

בימים האחרונים נשמעו טענות לפיהן הנחות היסוד שבבסיס הקמפיין הן גזעניות, משום שהן שוללות נישואים על רקע גזעי ומוקיעות יהודים שהתחתנו עם בני דתות אחרות. הנושא הובא לדיון בפורומים באינטרנט ואף נפתחה קבוצה סביבו באתר פייסבוק. 

 

לפני דברי שרנסקי, הכחיש גורם המעורב בהפקת הקמפיין אמש קשר בין המחאה לשינויו ואמר כי מדובר רק במעבר לשלב השני שהיה מתוכנן מראש. הוא דחה את הטענות לגזענות והבהיר: "הכוונה הייתה להעלות את המודעות להתבוללות כאיבוד הזיקה ליהדות ולישראל, והקמפיין אינו עוסק ביהודים החיים בארץ ומשלמים מסים, גם אם הם נשואים לבני דתות אחרות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר הסוכנות שרנסקי
צילום: AP
מומלצים