שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ארבעה סיפורים על יזמים צעירים
    הם היו שכירים שנמאס להם משכר נמוך, מבוסים ומחוסר סיפוק ויציבות, עד שהחליטו לצאת לדרך עצמאית. מיכל והילה מ"את זה" מייצרות בגדי תינוקות, גיל מ"מגזין זון" משווק מגזינים לפינות המתנה, עדי מ"צמידתוש" מייבא לארץ צמיד נגד יתושים וצמד הייטקיסטים מ"גרינבו" המציאו עציץ שמתלבש על המעקה

    בואו נודה על האמת, תינוקות לא ממש יודעים מה הם לובשים. בסופו של דבר, למרות הדובונים החייכנים, ושאר הדמויות מוקפות הפסטלים, המראה של בגדי תינוקות נועד בעיקר להורים. ככה גם חשבו מיכל דותן כתבת ועורכת, והילה הראל, מנהלת פרויקטים ומנהלת אתרים, שתיהן בשנות ה-30 לחייהן, שפתחו השבוע עסק לבגדי תינוקות משעשעים, ששמו הוא כשם המשפט הראשון שיוצא מפיו של תינוק חובב מלבושים: "את זה".


    בגדי התינוקות החדשים. "את זה" (צילום: שרון מלבר)

     

    השתיים נפגשו לפני כחמש שנים באתר אינטרנט, שם עבדו במשך שעות ארוכות למחייתן תמורת משכורות זעומה למדי. אחרי שעזבו את האתר, הילה הפכה להיות מעצבת אתרים עצמאית ומיכל עברה לעיתונות וכעת מגדלת בביתה צמד תאומות. אחרי מחשבות קדורניות משותפות על עתידן כשכירות, השתיים החליטו לאזור אומץ, ולהקים יחד עסק עצמאי של בגדי תינוקות משעשעים, שנקרא "את זה".

     

    "אחרי שעזבתי את העבודה ההיא, אמרתי לעצמי שאין מצב בעולם שאני עובדת שוב בחברה" מספרת הילה. "רציתי להיות עצמאית, לעשות משהו שהוא שלי, במקום להשקיע את כל חיי בעבודה שלא מעניינת אותי ולא מרגשת אותי ולא תורמת לי כלכלית".


    תינוק עם חוש הומור. בגד גוף של "את זה" (צילום: שרון מלבר)

     

    הליין שלהן כולל 8 בגדי גוף ארוכים לתינוקות בארבעה טווחי מידות: 3-0, 6-3, 12-6 ו-18-12, שעולים 49 שקל לחתיכה. על הבגדים מודפסים הכיתובים: "מובטל", "מובטלת", "העתק נאמן למקור", "שייגעץ", "א גרויסע מציאע", "מיידלע" וכן שרשראות חי וחמסה והם נראים מצחיק מאוד כשתינוקות תמימים ארוזים בתוכם. הרעיון לבגדי תינוקות עם דאחקות שמיועדות דווקא להורים, נולד מבדיחות שהריצו השתיים על חשבון תאומותיה של מיכל.  

      

    "שיחקנו עם הבנות ובצחוק דיברנו אליהן כמו אל מבוגרות: 'היי, מובטלות קטנות'. הצחיק אותנו מאוד לומר להן דברים שאומרים רק למבוגרים. חשבנו שאם זה הצחיק אותנו, זה יצחיק עוד כמה אנשים.

     

    "למרות חוסר הניסיון שלנו, הוצאנו את הרעיון לפועל די בקלות. פתחנו חברה בע"מ, מצאנו מתפרה, ואיתרנו בית דפוס - הכל באינטרנט. בעל מקצוע מוביל לבעל מקצוע. רוב הזמן הוקדש לחשיבה. ההפקה עצמה היתה ממש מהירה - מהרגע שהחלטנו על ההדפסים תוך חודש הבגדים היו מוכנים".

     

    הבגדים לא באים לבד, אלא בתוך אריזות מתוקות ביותר בדמות קאפ קייקס או בראוניז עם "דובדבנים" וסרט שקוף, שבתוכן בגדי הגוף נראים כמו קינוח לבנבן שתופינים סביב לו. דודתה של הילה, המעצבת אלישבע גור אריה, עיצבה אותן. על הגרפיקה והעיצוב של הבגדים עמלו טניה שיין ועדי יעקובוביץ. את הבגדים באריזותיהם אפשר לקנות מהן או בחנויות בתל-אביב, בגבעתיים ברשפון ובאזור השרון. לפי הילה, הן איתרו באינטרנט חנויות נישה של בגדי תינוקות ופקדו אותן עמוסות בגדי תינוקות.


    כמו קאפ קייק. "את זה" (צילום: שרון מלבר)

     

    "בינתיים אנחנו משווקות אותם במרכז ובאזור השרון", היא מספרת, "ואחר כך נעבור לאזורים נוספים וגם לחנויות אינטרנט, אחרי החגים. אפשר לפנות אלינו גם דרך הפייסבוק ובמייל".

     

    איך אנשים מגיבים לבגדים?

     

    "החברים שלנו גילו התלהבות, אבל חברים לא נחשבים. מה שמצחיק אותך, מצחיק אותם. צריך לבדוק את הדופק אצל קהל קצת יותר מגוון. אבל כשיצאנו לעולם, שמנו לב שכשאנשים רואים את הבגדים הם ישר מחייכים. כל חנות שהצענו לה את הבגדים רצתה אותם, למעט אחת, שם שאלו אותנו למה אין מכנסיים. התחלנו עם העסק בשבוע שעבר, ביקרנו כבר ב-6 חניות והמוצר די נחטף. אני מקווה שזה גם ייחטף מהחנויות. יש מספיק חנויות נישה לקהלים שונים שלא רוצים בגדים כמו של כולם".

     

    למה רק בלבן?

     

    "בינתיים הבגדים בלבן כשההדפסים הצבעוניים עושים את העבודה. לא רצינו ורוד או תכלת כי הלכנו על משהו פחות תינוקי ויותר מגניב. זו נישה שהיתה חסרה בשוק. יש עוד שניים שעושים משהו דומה, אבל שלנו פחות חמוד ויותר מצחיק".

         

    לא חששתן להיכשל?

      

    "יש לנו עוד המון רעיונות, שלא מימשנו מטעמי תקציב, אבל בעתיד נעשה עוד דברים. בינתיים, הוצאנו על הכל 12 אלף שקל, והחלטנו שבנגלה הראשונה לא ניקח סיכון גדול, ולכן הוצאנו 200 יחידות מכל ארבע מידות. עשינו 30 הדפסים לכל מידה, שנדע מה הולך ומה לא הולך. במקרה הכי גרוע - יש לנו מתנות לידה לכל החיים".

      

    צמידתוש: צמיד שמרחיק יתושים

    בחיפוש אחר מדבירים אורגניים, כאלה שירעילו את היתושים אבל לא אותנו, ישנם אמצעים רבים אבל צמיד אחד בלבד. צמידתוש. 

     

    כפי ששמו מרמז, זהו צמיד שיתושים לא אוהבים. למעשה הוא אפילו הוא דוחה אותם. הצמיד הזה נוצק בארה"ב, מולדת צמידי הפלסטיק, והוא מיובא לארץ על-ידי עדי גינת, ייבואן מתחיל.


    נשק נגד יתושים וצמיד. צמידתוש

     

    "השם זאת הברקה שלי, את התמונה על האריזה צילמה גיסתי, והילדה על האריזה היא אחייניתי", מספר שביט.

     

    "אני מוכר אותו כרגע דרך החברה המשפחתית, אבל זה הדבר הראשון שאני מייבא, הגעתי לזה די במקרה. יש לנו עסק משפחתי שמייבא טקסטיל ביטחוני כמו אפודי מגן מצנחים, עבור התעשייה הצבאית ומשרד הביטחון. ובאחת הנסיעות שלי לארה"ב, פגשתי משפחה שנוסף לעסקים הביטחוניים יש לה גם עסק של חומרים דוחי חרקים. היו להם שם לא מעט מוצרים, אני נדלקתי על הצמידים. החלטתי לייבא אותם ארצה ויש לי בלעדיות מאותו יצרן".

     

    ברגע שמוציאים את הצמיד מקפסולת הפלסטיק שלו הוא טוב ל-120 שעות שימוש, כשהוא מחוץ לאריזה. אפשר להחזירו לאריזה ולחסוך בשעות. הוא עולה 24 שקל ומגיע במגוון צבעים: 8 שחור לבן ירוק בהיר כהה, ורוד אדום, ורוד כחול צהוב ונראה חמוד למדי. נסיינית שניסתה אותו טענה שהוא אכן דחה יתושים ממנה והלאה. 

     

    הוא מסוכן?

     

    "לא. החומר הפעיל גרניול הוא חומר ידידותי לסביבה, טבעי ולא רעיל. הצמיד לא מכיל DEET כמו תכשירים אחרים אבל חשוב מאוד לאפשר מעבר אוויר כשעונדים אותו, לא ללחוץ אותו על היד והרגל. הצמיד מוגן בפטנט שנרשם על-ידי אוניברסיטת פלורידה, והוא מיוצר בארה"ב, עם אישור מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי ה-EPA".

     

    איך אתה משווק אותו?

     

    "התחלתי בזה לבד. שלחתי מיילים לרשתות כמו חגור, למטייל, ריקושט ולמיני חנויות בתחום המחנאות. מישהו מחגור התלהב, קבענו פגישה והוא הפנה אותי למפיצים אחרים שיעזרו לי להגיע לכל הענף. הוא נמכר כרגע בחגור ר"ג, רשת ריקושט ברחבי הארץ, מצוק כפ"ס, וחנות קל-גב צומת ביל"ו. אני מקווה גם להגיע לרשתות הפארם באביב, כי עכשיו עונת היתושים אוטוטו נגמרת". 

     

    לא חששת להשקיע במוצר שאין כל ערובה שיצליח?

     

    "זה ניסיון ראשון שלי להביא משהו לארץ ולנסות לשווק אותו כמוצר צריכה. אני בכלל בתחום אחר, אבל יש שכל, יש ביצים, אז מנסים".  

       

    מגזין זון: מגזינים חדשים לפינות המתנה

    "מגזין זון" נשמע כמו שם של קומיקס יפני, אבל תופתעו לגלות שלא בזה מדובר. זוהי חברה של איש אחד שהוקמה לפני שנתיים והעומד בראשה מנסה להחדיר לשוק דרך מחשבה חדשה: די לירחוני הנשים המתפוררים שבחדרי המתנה.

     

    יצא לכם להמתין פעם לרופא שיניים, לעיין בירחון ולקרוא בו רכילות מרתקת מ-2002? או לפהק למול עלון "חדשות החניכיים והפלאק"? "מגזין זון" מנסה לשים קץ לתופעה הזאת. החברה מספקת שירות מנוי לחבילות מגזינים מחודש קודם לפינות המתנה עם מבחר של מגזיני נשים, נוער, רכב, טיולים, במחיר 55 שקל לחודש לחבילה של 4 מגזינים. יש גם חבילות של 12.


    מגזין זון. הקץ למגזינים הבלויים מלפני 5 שנים

     

    "הרעיון עלה כשחיכיתי לפגישה והאיש ייבש אותי שעה והיה לו בחדר ההמתנה מגזין של אדריכלות", אומר גיל פיינברג, בן 39, שקודם לכן עבד בחברת הימורים באינטרנט, "ואז עלה לי הרעיון. אני יודע שיש החזרות מסוימות של מגזינים מהחנויות, ולרוב ובכל חדרי ההמתנה יש מגזינים מלפני שנה או שנתיים, לרוב מדובר בחומר קרוע ובלוי ואף פעם אין משהו אטרקטיבי או חדש. 

     

    "יש בפינות האלה טלוויזיה, אבל לא תמיד היא מכוונת לערוץ שמעניין אותך. העיתון החדש היחיד הוא עיתון יומי, ובדיוק הבחור שלידך לקח את עמודי החדשות ואתה נתקעת עם הספורט. מגזינים חדשים זה הפיתרון הכי טוב לבעיות הללו.

     

    "אז החלטתי שפעם בחודש אני עושה איסוף מההוצאות ומקבל מהן את המגזינים שהוחזרו מהחנויות. כך יוצא שחדרי המתנה שעובדים איתי מקבלים בסוף ספטמבר מגזין של אוגוסט. של אותה שנה, לא של לפני שנתיים".

     

    זה משתלם להוצאות?

     

    "מגזין שנמצא בפינת המתנה נחשף לעשרות ועד מאות קוראים. ישנה חשיפה גבוהה מאוד של המותג. מגזינים בגרמניה, כדי לעודד את השימוש בהם בנקודות המתנה משכירים לך את המגזין ואתה משלם עלות שולית נמוכה. בחודש הבא, כשאתה מקבל את הגיליון המושכר החדש, לוקחים לך את הישן במטרה שלא תאגור אותם. בארץ, יש נטייה לאגור. אני מספק מגזינים חדשים ורואה שאנשים צוברים שם ערימות בלי שום סיבה".

     

    מי הלקוחות שלך?

     

    "בעיקר רופאי שיניים, ש.ר.פ הדסה, מוסכים, חברות, בתי קפה כמו רשת זגפרדו, תחנות דלק אלונית, משרדי עורכי דין ובמשך תקופה ארוכה גם בנק לאומי, שהחזיק מגזינים חדשים בכל הסניפים, אבל הם קיצצו את השירות בגלל המשבר.עכשיו אני מספק מגזינים לחדרי מלח - שאנשים עם בעיות נשימה נכנסים אליהם לשעה או שעתיים.

     

    "בעתיד, הייתי רוצה לנסות לנצל את המגזינים האלה גם לפרסום. כלומר לקחת את אותם מגזינים ועל השער שלהם להדביק מדבקות פרסומיות עגולות שלא יסתירו אותו ויזכו לחשיפה גדולה. הייתי שמח שהמוצר יתפשט כאש בשדה קוצים. מי ייתן שלא נמצא עוד ענתיקות בפינות המתנה".

     

    גרינבו: עציץ שמתלבש על מעקה

    אין פתגם ידוע שאומר שעציץ על מעקה משובב כל נפש, אבל יש מוצר כזה - גרינבו שמו. צמד הייטקיסטים בני 30+, עדיין עובדים בעבודת הייטק, אבל משווקים מהצד עציץ עם פטנט - כזה שלופת את המעקה ולא מרפה ממנו, ואין סיכוי שייתנפץ על המרפסת של השכנה.

     

    לעציץ יש שקע אמצעי המותאם לגודל המעקה ומתלבש עליו באופן שכלפי חוץ הוא נראה כעציץ שלם המשמש כחלק בלתי נפרד מהמעקה. העציץ, העשוי מפוליפרופילן, מגיע בשלושה צבעים לבן שמנת, שחור וירוק. בניגוד לשאר העציצים בעולם, זה של גרינבו נתלה בקלות על כל מעקה ללא צורך במתלים או עזרים חיצוניים.


    אין סיכוי שייפול. עציץ של גרינבו

       

    "הגענו למוצר בצורה מצחיקה", מספר הייטקיסט מספר 1. "חבר שלנו קנה דירה חדשה עם מרפסת שמש יפה עם מעקה מזכוכית עם פרופיל אלומיניום ורצינו להביא להם צמח או עציץ יפה. עציץ על הרצפה לא בא בחשבון. ואשתו התנגדה לאדנית כי זה מכוער. אני והשותף ראינו פתאום אופנוע שמחלק עיתונים, התבוננו באוכף של המחלק ושאלנו את עצמנו למה שלא נעשה דבר כזה שהוא עציץ.

     

    "מפה נולד הרעיון. שירטטנו את המוצר על דפים, התייעצנו עם חברים ומשפחה, עשינו חקר שוק - מה אנשים אוהבים, באלו עונות הם קונים עציצים, מי המתחרים, מה טווחי המחירים, ולקחנו החלטה ללכת על זה. הלכנו למעצב המוצר מיקי גנור, שלולא היה אבא של חבר טוב שלנו בחיים לא היינו יכולים לשכור את שירותיו, ויצאנו עם המוצר בתחילת אוגוסט.


    מקדימה זה נראה כמו עציץ רגיל. גרינבו

      

    "עכשיו אנחנו כבר משווקים אותו למשתלות, חנויות עיצוב קטנות ועסקים אינטרנטיים, ומחכים לסגור עסקה עם 'הום סנטר', שיתחילו את שיווק המוצר החל מסוכות.

     

    "השקענו בפרויקט רבע מיליון שקל. קיבלנו הלוואה מקרן שמש ליזמנות, שמלווה עם אפס ריבית, וגם השתמשנו בכספים אישיים. קיבלנו גיבוי מאוד חזק ממיני גופים שראו את התוכנית העסקית שלנו ומאוד מאמינים במוצר ובדרך בה בחרנו. אנחנו רושמים אותו כעת כפטנט בישראל, בסין, בארה"ב ובכמה ממדינות אירופה".  

     

    מה גרם לכם להחליט ללכת על זה?

     

    "הקרקע בהייטק לא יציבה וכבר כמה שנים שאנחנו מנסים להריץ מיני מיזמים, שעם חלקם התקדמנו יותר, ועם חלקם פחות. בגלל שקיבלנו כזה פידבק חיובי מקצה לקצה, הבנו שזה מוצרר מגניב, עם השקעה לא גבוהה, והחלטנו ללכת על זה. 150 אלף שקל זה לא סכום גבוה למוצר שאתה מאמין בו, וכל הרמזורים בינתיים מראים אור ירוק.

     

    "השתתפו ביריד דיזיין אי.אל וקיבלנו ביקורות נלהבות. לביתן שלנו היו הכי הרבה מבקרים ומכרנו למעלה מ-50 עציצים ביומיים - זו היתה הצלחה מטורפת".

     

    איך אתם מקדמים מכירות?

     

    "לצרכן יש בעיה קונספטואלית להבין איך המוצר עובד. אז הכנו סטנד שנראה כמו מעקה של דירה והצבנו אותו במשתלות, ואנחנו נותנים לאנשים לשחק עם הדבר הזה. לדחוף, להזיז, שיבינו שהוא לא יכול ליפול, ובהחלט יכול להתאים למרפסת שלהם.

     

    "גרינבו נמצא כרגע ב-30 משתלות באזור המרכז מחדרה ועד גבעת ברנר. אם אנחנו משווקים אותו למשתלה אחת אנחנו דואגים שלא לשים אותו גם במשתלות שסביבה. גם למשתלות יש כבר הזמנה שנייה ושלישית. עד האביב נהיה עם 3-4 מוצרים ואנו מקווים לצאת מההייטק ולהתמקד רק בזה".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    את זה. בגדי תינוקות עם חמסה ויידיש
    צילום: שרון מלבר
    צמידתוש. צמיד שדוחה יתושים
    צילום: עדי שביט
    מומלצים