שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    השייחים באקסטזה: בוגאטי מתכננת מכונית פאר

    לידיעת ברוני הנפט ואילי ההון: בוגאטי מתכננת מכונית פאר עם 1,001 כ"ס ומקום לארבעה נוסעים. בינתיים יש מכונית תצוגה ראוותנית במיוחד

    האם כך תיראה אחת המכוניות המהירות בעולם וככל הנראה גם היקרה שבהן? בוגאטי חשפה מכונית תצוגה בשם 16C גליבייה (Galibier), שרומזת על הדגם הבא שלה. יצרנית מכוניות היוקרה הצרפתית הציעה מכונית אחת בלבד מאז הצטרפה לקבוצת פולקסווגן, הוויירון - מכונית-על מרשימה עם 1,001 כ"ס שהפכה מיד עם הצגתה ב-2005 לדגם הסדרתי היקר והמהיר בייצור סדרתי.


    בוגאטי 16C גליבייה. תהיה המכונית היקרה ביותר בעולם?

     

    כעת מגיעה הגליבייה, שתעשה שימוש באותו מנוע 8.0 ליטר עם 16 צילינדרים (תצורת W - מעין חיבור של שני מנועי V8). בוגאטי לא מפרסמת מפרט טכני של המכונית, אך ניתן להעריך כי אף היא תציע 1,001 כ"ס, ויחד עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד והנעה כפולה, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משלוש שניות. הוויירון, יש להזכיר, עשתה זאת ב-2.5 שניות והאיצה ל-407 קמ"ש - המהירות המרבית הגבוהה ביותר לדגם סדרתי.

     

    הגליבייה ממשיכה את שפת העיצוב המודרנית של בוגאטי, עם קווים עגלגלים וחרטום שמעוטר בסבכת בוגאטי המסורתית. עבור דגם התצוגה, שמרבית המרכב שלו עשוי מסיבי פחם חזקים וקלים, הצרפתים בחרו בדלתות וכנפיים מאלומיניום מוברש, שלא מוסיף לה ענווה יוצאת דופן. תמורת תג מחיר משוער של למעלה ממיליון יורו (כ-5.5 מיליון שקל לפני מסים ומשלוח), ספק אם יהיו לקוחות שהיעדר הצניעות של הגליבייה תהווה עבורם מכשול.


    לא סובלת מצניעות יתרה

     

    בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים דווקא מתאפיין בעיצוב פשוט ונקי. בוגאטי מספרת על ארבעה מושבים מלאים, ורומזת כי בעלי המכונית יעדיפו לשבת במושבים האחוריים. שם יחכה להם מסך המציג את מהירות הנסיעה הנוכחית והממוצעת של המכונית, למקרה שהנהג נוסע מהר (או לאט) מדי. מלפנים יש שעון יוקרתי מבית יצרנית השעונים השוויצרית פרמיג'ני, המשולב במרכז הקונסולה. את השעון ניתן לשלוף ממקומו ולענוד כשעון יד.

     

    קול דו גליבייה הוא שמו של מעבר אלפים בצרפת, שנמצא בסמוך לעיר גרנובל ושמהווה חלק ממסלול הטור דה פראנס. זוהי הנקודה הגבוהה ביותר במסע האופניים המפרך. גליבייה היה גם שמה של אחת מגרסאות הטייפ-57 של בוגאטי, מכונית יוקרה ששווקה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כשהיצרנית עדיין נוהלה על-ידי מייסדה, אטורה בוגאטי.


    תא הנוסעים בעיצוב מינימליסטי

     

    יצרנית הרכב הצרפתית לא נוקבת בתאריך יעד לתחילת שיווק הגליבייה, שנחשפה באירוע סגור במפעל בוגאטי במולסהיים, עיר בצרפת הממוקמת בסמוך לגבול עם גרמניה. עם זאת, ניתן להעריך כי זה יקרה בשנים הקרובות וללא שינויים מהותיים בעיצוב, זאת כחלק ממהלך להרחבת היצע הדגמים של היצרנית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טייפ 57. אחת מגרסאותיה כונתה באותו שם
    השעון הנשלף של הגליבייה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים