שתף קטע נבחר

קופ"ח מאוחדת - לא רק מיוחדת

החורף מתקרב ואיתו העלייה ברמת הצפיפות במרפאות קופות החולים. יצאנו לבדוק את מוכנות הגרסה המקוונת של קופ"ח מאוחדת לעונה הקרה

פתאום קם אדם בבוקר, מרגיש שמצחו חם, פותח את המחשב ומתחבר לרשת. מהם השירותים העיקריים אותם מצפה המשתמש למצוא באתר קופת החולים שלו? זימון תורים, בירור תוצאות מעבדה, חיפוש שירותים אותם מציעה הקופה ומידע רפואי מוסמך. בהתאם להנחה זו, ניגשתי לבחון האם אתר קופ"ח מאוחדת מספק את הסחורה.

 

דף הבית - סדר סדר תרדוף

מלבד קביעת התכנים אשר יופיעו בדף הבית יש לתת חשיבות רבה למיקומם, שיקול עיקרי שיש לקחת בחשבון הוא השפה בה עושים שימוש, מכיוון שעיניו של משתמש ישראלי נודדות בצורה הפוכה למשל מעיניו של משתמש אמריקני. כבר בכניסה ראשונה לאתר קופ"ח מאוחדת ניתן להבחין בחשיבה מקדימה ונכונה של מתכנני האתר.

 

חלוקת דף הבית נעשתה בהתאם לשפת האתר, לוגו האתר מוקם בפינה הימנית העליונה – המקום הראשון בו ייפגשו עיניו של המשתמש עם הדף, לאחר מכן ובהתאם לנדידת העיניים הישראליות, מוקמו אזורי ניווט נבחרים (בנוסף לסרגל הניווט הרוחבי) מתחת ללוגו ומצידו השמאלי של הדף, כאשר הטור המרכזי מציף תכני מידע נבחרים.

 


השפעת בפתח – דף הבית במתח

 

בנוסף לארגון הנכון של הרכיבים בדף הבית, תכני המידע המוצפים בו התגלו כמועילים ורלוונטיים, בראש התכנים מוצגות חדשות הקופה ולצידן דרכי התקשרות למוקד, בהמשך מופיע אזור שכותרתו "על סדר היום" ומתאר נאמנה את תכניו שהם פרטים על השפעת החדשה, מאמר על צום קל ונכון ומאמר לכבוד פתיחת שנת הלימודים.

 

המלצות לשיפור:

בנוגע להנעה לפעולה: אומנם רכיב זיהוי המשתמש נמצא במיקום בולט וכולל אמצעי גירוי בדמותם של הקישורים "תוצאות בדיקות מעבדה" ו "זימון תורים", חבל שהטקסט "חדש! שירות תזכורת SMS" אינו בר הקלקה.

 

בנוגע לצבעוניות הדף: הבאנר במרכז הדף ואזור הניווט השמאלי בעל הכותרת "אורח חיים בריא" הם בעלי גוונים צהובים שחריגים לגוונים הכחולים השולטים באתר, ולכן במבט ראשון המשתמש עלול 'לפסוח' עליהם במחשבה שאינם תכנים השייכים קשר הדוק לאתר.

 

מי אני ומה שמי?

כאשר מבצעים חשיבה ראשונית קודם להקמת אתר, בנוסף לשאלות העיקריות שהן - מהי מטרת האתר? מה האתר מתכנן להציע למשתמש? קיים שלב חשוב נוסף והוא הגדרת הסוגים השונים של משתמשים ייעשו שימוש באתר.

 

ניכר שמתכנני האתר לא דילגו על שלב הגדרת הפרסונות – האתר מציע ממשק ניווט נעים ונוח המתחשב בפילוחים שונים של המשתמשים.לאחר הקלקה על הדמות עליה מחפש המשתמש מידע רפואי, הוא מגיע למיני פורטל המרכז את הכתבות והשירותים הרלוונטיים עבורה.

 


ניווט לפי פילוח

 

המלצות לשיפור:

הפילוח "אחרי צבא" קצת מפספס, לדעתי פילוח שהיה יותר 'מדבר' לקהל זה היה "עשרים פלוס" - מה עם אלה שלא שירתו בצבא מסיבה כלשהי או בחרו בשירות לאומי?

 

העם דורש – ניווט נגיש

סרגל הניווט הראשי עושה עבודתו נאמנה, והאתר בהחלט מאורגן כך שהמשתמש אינו מרגיש שהוא 'הולך לאיבוד', חבל רק

ש 'שביל פירורי הלחם', אותה אינדיקציה בראש האתר היכן אתה נמצא יחסית לדף הראשי, אינו ניתן להקלקה (פספוס) ושמנוע החיפוש אינו מדויק כל כך. נקודה חשובה נוספת שכדאי בהחלט לשים אליה לב, היא היעדר תמיכה בשפות שונות. דוברי העברית יסתדרו בהחלט, אך הם אינם היחידים שיהיו מעוניינים להשתמש באתר.

 

בנייה לרוחב ושטח מסך מבוזבז בהקשר לדפיו הפנימיים של האתר, ניתן בהחלט לומר שהם מאורגנים היטב ואחידים מבחינה ויזואלית, חבל רק שנתקלים בלא מעט עמודים שאינם תומכים ברזולוציה 1024 על 768 ומציגים גלילה אופקית מיותרת. כמו כן, קיימים עמודים רבים המכילים שטח נדל"ן יקר ולא מנוצל, לא חבל?

 


שטח מבוזבז בימין המסך

 

 

כרטיס ניקוד:

מראה כללי: האתר מאורגן היטב ואחיד מבחינת השפה הגרפית שלו, משדר רצינות ואינו גורם למשתמש ללכת לאיבוד. הפעולות העיקריות אותם יבקשו לבצע כמעט כל המשתמשים שייכנסו לאתר, מופיעות בדף הבית ומובלטות היטב.

שימושיות: יש לתת את הדעת לנושא היעדר התמיכה בשפות זרות ובאותו זמן כדאי לפעול יותר בכיוון של הנגשת האתר לנכים, אתר קופ"ח או לא? כדאי לוותר על תכונות שאינן פעילות/אינן שימושיות עבור הדפדפנים המובילים או להתאימם.

 

המלצת הרופא

לסיכום, המלצת הרופא: בהחלט ניכרת באתר חשיבה על הצד של המשתמש, עם קצת כיוונונים האתר יהיה בריא כמו שור.

 

ששי משיח הוא מהנדס בדיקות תוכנה וחבר בארגון UPA ישראל. כמו כן, כותב ששי בבלוג החדש שלו השימושיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים