שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    קיבלה 22 הודעות ספאם ותפוצה ב-11,000 ש'
    התובעת קיבלה לתיבת המייל 22 הודעות פרסומיות מחברת יחסי ציבור אחרי שביקשה להסיר את שמה מרשימת התפוצה. ביהמ"ש קבע כי היא תפוצה ב 11,000 שקל

    עובדת שכירה קיבלה לכתובת הדוא"ל האישית שהוקצתה לה במקום עבודתה, עשרות הודעות פרסומת ללא הסכמתה מחברת יחסי ציבור בשם ברקין תקשורת.

     

    האישה טענה שפנתה לחברה שוב ושוב בדרישה ברורה בכתב, לחדול מלשלוח לה דברי פרסומת, אך ללא הועיל. בעקבות זאת, הגישה לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים תביעה לפיצוי של 22,000 שקל על 22 דברי פרסומת שנשלחו אליה לטענתה, לאחר שפנתה בכתב אל החברה בבקשה לחדול מכך.

     

     

    התובעת טענה שמשלוח ההודעות גרם לשיבוש בעבודתה ואף לטענות מצד מעסיקיה, בדבר שימוש פרטי לכאורה, שהיא עושה בכתובת הדוא"ל שלה.

      

    חברת

    ברקין תקשורת לא הכחישה את משלוח דברי הפרסומת, או את העובדה שקיבלה פנייה מהתובעת לחדול מכך, אך טענה כי מדובר בטעות בתום לב. לטענתה, בדיקה שערכה בעקבות פניית התובעת, העלתה כי כתובת הדוא"ל של התובעת כלל אינה מופיעה ברשימות התפוצה של החברה, ולכן סברה כי העניין סודר. עוד טענה, כי לאחר שהתברר לה להפתעתה, כי התובעת ממשיכה לקבל דברי פרסומת בדוא"ל, הזמינה טכנאי במיוחד לשם בדיקת העניין, ובכך יצאה ידי חובתה.

     

    בבית המשפט התברר, כי מאז הגשת התביעה, המשיכה התובעת לקבל מהחברה עוד כ-39 דברי פרסומת בדוא"ל, ורק לאחר הדיון בבית המשפט, הדבר פסק.

     

    לא נעשה מאמץ רציני לפתור את הבעייה

    השופט אריה רומנוב קיבל את התביעה, וקבע כי התובעת זכאית לפיצויים ללא הוכחת נזק, אם כי לא בשיעור המרבי הקבוע בחוק.

     

    נקבע, כי החברה לא עשתה מאמץ אמיתי להפסיק את משלוח הדוא"ל, למרות פניותיה החוזרות של התובעת, והדבר נפתר רק לאחר שהתובעת נאלצה לנקוט בהליכים משפטיים.

     

    "יש לשאול, אפוא, מדוע לא ניתן היה לבצע את הפעולה שבוצעה לאחר קיום הדיון, בשלב מוקדם הרבה יותר? התשובה לכך נעוצה בכך שהרושם המתקבל הוא, שהנתבעת לא התייחסה ברצינות הראויה לתלונותיה של התובעת, ועל כך יש להצטער" כתב השופט.

     

    החוק מאפשר לבית המשפט לפסוק פיצוי של עד 1,000 שקל בגין כל דבר פרסומת שקיבל הנמען ללא הסכמתו.

     

    במקרה זה, כך נקבע, בהתחשב במחדלה של החברה, אך גם בעובדה כי התנהגותה לא נבעה משיקולים מסחריים, אלא מכשל טכני, יש לפסוק פיצוי של 500 שקל בגין כל הודעת פרסום. לפיכך, נקבע כי החברה תשלם לתובעת 11,000 שקל בגין 22 הודעת הדוא"ל שנשלחו ללא הסכמתה, וכן תשלום לה 500 שקל עבור הוצאות משפט.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים