שתף קטע נבחר

כתב אישום: פגסוס גלגלה היטל דלק על צרכנים

משרד התמ"ת הגיש כתב אישום נגד סוכנות הנסיעות פגסוס תיירות ומנהלה על הטעיית הצרכנים בנסיבות מחמירות. לתמ"ת הגיעו 20 תלונות של צרכנים, לפיהן החברה העלתה מחירי טיולים רגע לפני היציאה בגלל היטל הדלק

אם הזמנתם כרטיס טיסה לפני "היטל הדלק", לא אתם צריכים לשלם אותו, אלא חברת הנסיעות. גם במשרד התמ"ת חושבים כך, ולכן הגישו כתב אישום לבית-משפט השלום בתל אביב נגד חברת פגסוס תיירות, בעלת סוכנות נסיעות המשווקת לצרכנים חבילות נופש וטיולים קבוצתיים לחו"ל ונגד מנהלה ניר ראובן, עקב עבירות על חוק הגנת הצרכן.

 

החברה ומנהלה ראובן ניר מואשמים בהטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות בעניין מחיר עסקת תיירות ושינויי מחיריה. למשרד התמ"ת הגיעו כ-20 תלונות של צרכנים על החברה, שמופיעים כעת ברשימת עדי התביעה.

  

 

בכתב האישום טוענת עו"ד טלי קינן, כי בקיץ 2008 הציעה החברה לצרכנים טיולים קבוצתיים לחו"ל הכוללים שירותי טיסה. לפי כתב האישום, צרכנים רבים נענו להצעתה של החברה ורכשו טיולים הכוללים טיסות במחיר שדרשה החברה.

 

הסתירו את העלויות עד למועד סמוך ליציאת הטיול

ואולם בפרק הזמן שחלף בין רכישת כרטיסי הטיסה ועד למועד היציאה לטיול הקבוצתי, חברות התעופה העלו את מחירי הטיסות, והחלו לגבות "היטל דלק". עקב כך, חברות התעופה מיהרו לשלוח לכל סוכנויות הנסיעות - ובכלל זה לחברת פגסוס תיירות - הודעות המפרטות את המועד שבו ייכנסו לתוקף המחירים החדשים וציינו מה המועד האחרון לתשלום עבור הטיסות הסדירות במחירים הישנים, טרם היטל הדלק.

  

עם זאת, לפי כתב האישום, החברה ומנהלה הסתירו לכאורה את העליות החדשות מהצרכנים עד למועד סמוך ליציאת הטיול הקבוצתי לחו"ל. הסיבה, לפי התמ"ת היא כוונה לגלגל ולהטיל את התוספות בגין היטל דלק ועליות המחירים על הצרכנים בסמוך למועד היציאה לטיול הקבוצתי לחו"ל כדי לקבוע עובדה מוגמרת כאשר הצרכנים כבר "יושבים על המזוודות", והאפשרות של ביטול העסקה על ידם אינה ריאלית.

  

לפי כתב התביעה, החברה ומנהלה גם לא נקטו באמצעים הדרושים כדי להבטיח שהמחיר המקורי שצרכנים ששילמו עבור החופשה - יישמר, ונמנעו מנקיטת צעדים שייאפשרו לצרכנים להימנע מהעלויות החדשות של הטיול, ביחז למחיר שבו חבילות החופשה נרכשו.   

 

בטלו העסקה ושלמו קנס או שלמו את תוספת ההיטל

כשבוע לפני מועד הטיסה הודיעו החברה ומנהלה לצרכנים כי מחיר העסקה עלה בגלל תוספת היטל הדלק שנדרש על ידי חברות התעופה. הצרכנים נדרשו להוסיף את ההפרש במחיר, דהיינו התוספות בגין היטלי דלק, כתנאי לקיום העסקה.

 

בשל פרק הזמן הקצר שניתן לצרכנים עד למועד הטיסה, עמדה בפני הצרכנים הברירה לבטל את העסקה תוך הפסד החופשה ותשלום קנס גבוה, או לחלופין לשלם את התוספת בגין היטל הדלק שהייתה משמעותית מאוד עבורם, ושלא ידעו עליה.

 

יש לציין כי גם ההעלאה האחרונה של מחירי היטל הדלק באל-על, לא אמורה להתגלגל לפתחם של צרכנים שהזמינו טיסות טרם מועד העלאת המחירים.

 

סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות, אורית נוקד: "החשד העולה מכתב האישום נוגע לעסקאות רבות שנעשות יום יום בהיקפים כספיים אדירים. התנאי הבסיסי לצרכנות הוגנת הינו הגברת המודעות והשקיפות בפרסומי החברות השונות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים