שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    המנוע שבק, סובארו מציגה: פתרונות מרחיקי לכת

    כיצד הייתם מרגישים אם לאחר כ-1,500 ק"מ במכונית חדשה, המנוע היה דורש שיפוץ והיבואנית לא הייתה מסכימה להחליף את המנוע? בדיוק כמו ט', שרכש סובארו אימפרזה וגילה כי גם יפנית לא תמיד אמינה

    בסוף חודש יולי האחרון רכש לעצמו ט' מכוניות סובארו אימפרזה (B3) בנפח מנוע של 1.5 ליטר. לפני הרכישה שמע רבות אודות האמינות המופלגת של המכונית, והחליט לכן שזה יהיה הרכב הבא שלו. אבל ההנאה מהמכונית החדשה שרכש הייתה קצרה מאוד. עוד בטרם גמע הרכב 1,500 ק"מ (למען הדיוק, מד המרחק המצטבר הראה 1,450 ק"מ) כשל המנוע בעת נסיעה במהירות 40-50 קמ"ש, והרכב נבלם.

     

    הרכב נגרר למוסך מורשה של החברה בראשון-לציון, שם פרקו את המנוע לפי הוראת מחלקת השירות של סובארו. התברר כי חגורת התזמון (טיימינג) החליקה ממקומה, וכתוצאה מכך נוצר חוסר תיאום ביו פעולת השסתומים לפעולת בוכנות המנוע. השסתומים פגעו בבוכנות, וכתוצאה מכך התעקמו.


    סובארו אימפרזה (B3) - האם יש בעיה סדרתית?

     

    בקשתו של ט' הייתה פשוטה - "רכשתי מכונית חדשה ואמינה לא כדי לבלות אתה במוסך, ובוודאי לא כדי שישפצו לי את המנוע אחרי קילומטרז' כל-כך נמוך"

    אמר, והבהיר כי הוא דורש מכונית חדשה. מעבר לכך הוא טוען כי איש לא התייעץ עמו באשר לפתיחת המנוע ושיפוצו. "שילמתי עבור המכונית 107 אלף שקלים, והיא רכושי הפרטי. מי נתן לחברה (יפנאוטו, היבואנית) להחליט מה לעשות ברכב?" בסובארו דחו את הדרישה להחלפה, והסבירו כי הם מחוייבים רק לתקן נזקים.

     

    ט' פנה לשמאי הרכב ויקטור עידן, כדי לקבל את חוות דעתו. עידן ביקש לבדוק את ראש המנוע לפני שהורכב בחזרה, אבל במוסך לא איפשרו לו לעשות זאת. רק לאחר התערבות בנו של בעל הרכב, נעצר תהליך "התיקון המהיר" שניסה המוסך לעשות באישור מחלקת השירות, וללא אישורו של בעל הרכב. כך אמר לנו השמאי ויקטור עידן. "זהו ניסיון להעלים, על-מנת להוכיח שמדובר בכשל במנוע, ולמנוע מבעל הרכב מידע חשוב בנושא", טוען השמאי.

     

    בחוות דעתו מציין השמאי כי רצועת הטיימינג נקרעה בגלל כשל במשאבת המים, המונעת על-ידי הרצועה, ומכשל של גלגלת מותחן הרצועה, כתוצאה ממיסב מותחן תקול. "לאחר פירוק המנוע התגלה שרצועת הטיימינג 'קפצה' ממקומה התקין, ואבד

    התיאום בתנועת השסתומים והבוכנות במנוע. כתוצאה מכך פגעו הבוכנות בשסתומים ועיקמו אותם", כותב השמאי.

     

    פנינו ליפנאוטו כדי לקבל את תגובתה לנושא, ובין היתר שאלנו האם ידוע לה על כשל סדרתי במנועי 1.5 ליטר של סובארו הגורם להנתקות רצועת הטיימינג. ולמען האמת הופתענו מהתשובה, ובמיוחד מעזות המצח בה הגדיר דובר החברה את הפתרונות שהוצעו ללקוח - "מרחיקי לכת", כך תיאר אותם הדובר בתגובתו שמופיעה כאן כלשונה:

     

    "ברכבו של הלקוח אכן התגלתה תקלה. מנהל אגף השירות של יפנאוטו נפגש עם הלקוח והציע לו פתרונות מרחיקי לכת בהם: תיקון המנוע, הארכת תוקף האחריות, ליווי צמוד של החברה הכולל טיפולים שוטפים וביטוח ירידת ערך. לצערנו כי רב, סירב הלקוח לכל הפתרונות שהוצעו על-ידי החברה. יצויין עוד כי בו זמנית ביקש הלקוח לערוך עסקת טרייד-אין לרכב חדש מסוג B4. חברת יפנאוטו תפעל כל שביכולתה על מנת לדאוג לפתרון התקלה ולשביעות רצונו של הלקוח".

     

    ואנחנו חייבים לומר שדווקא די ברור מדוע סרב ט' לכל ההצעות. לפחות היו מציעים לו מנוע חדש. זה לא ממש עושה טוב בלב לדעת, שאחרי פחות מ-1,500 ק"מ יש ברכב שלכם מנוע משופץ. כדאי אולי גם שתשימו לב כי החברה התחמקה ממתן תשובה לשאלה, האם ידוע על כשל ייצור במנועים הגורם לשמיטת רצועות הטיימינג.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים